• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#573023  by Ufouria

Är det så? Jag har aldrig sett ett tyskt SS spel med 5 skruvar tror jag (inte ens de som kom med första boxutgåvan med omärkta flärpar och utan SoQ). Bara 3 skruvar och ALLA märkta FRG. Verkar inte som det finns omärkta tyska kassetter.
 #573085  by gg3gg3

Finns det inget Return of the Jedi till NES?
 #573086  by segasonic

Nej, ingen originalversion.
 #573105  by MilleN

Så omärkta fem-skruvars pal b-spel såldes var? Endast sverige? skandinavien? frankrike? forna jugoslavien? :)
 #574892  by pyre

Notera att jag inte kan ett dyft om ansökningskort till Nintendoklubben men jag hittade den här hemma och undrar om den är vanlig? Hyfsat tidsspann på kortet från Nes till N64.
Attachments:
1.jpg
1.jpg (58.38 KiB) Viewed 4982 times
 #574941  by pyre

Det var just det jag undrade om det är vanligt, jag har som sagt inte granskat såna här kort särskilt noga. Blev bara lite förvånad över tidsspannet. "Till dig som äger Nintendo och/eller Nintendo 64". Jag har ett kort på baksidan också men orkar verkligen inte fippla med att förminska bilden för att lägga ut den. Kan inte forumet skala ner bilder automatiskt?
 #575570  by joadoa

köpte lite spel (scn) med en konsol. På baksidan av konsolen står det inte bergsala utan HOL? Vad är det för beteckning. Sedan står det NES 004E på baksodan av kontrollerna. Kan man köra dom i en bergsala maskin?
 #575583  by Toktotte

Mitt barndomsSNES var ett HOL, köpt på leksaksaffär i Sverige.
 #575589  by Toktotte

Beror mest på vart du säljer den, skulle jag säga. Den har identisk funktion som ett svenskt så en nog finns det säkert en och annan Blocket/Tradera-browsande Svensson som gärna byter den mot 4 hundralappar.
 #575608  by joadoa

Sonefors.. Jag kollar efter jag lagt dottern! Efter 19 är min Nintendo/gym/löpning/läsa/mysa/vara social sambo - tid.. Ja du hör själv. Inte lätt att bra pappa ledig till en vild liten tös på 15 månader ;)
 #575619  by Ufouria

HOL (holländska) konsoler såldes som sagt i Sverige. Det är ofta man ser kompletta exemplar på Tradera så det måste ha kommit in en hel del sådana.

Det borde inte gå att använda 004 kontroller på HOL konsolen, men däremot går det att använda handkontrollerna som kom med HOL konsolen på en SCN konsol.
 #575624  by JBH

Underligt, för jag har ett Family Fun Fitness som har HOL kod.
Men det är svensk prislapp på kartongen.
Så det kanske fanns mer än konsoller som var importerade från Holland.
 #575687  by Toktotte

Tack för att du fastslog det! :) Tänkte kanske sälja min HOL och då är ju det klart matnyttig information.
 #576273  by Lindholm

Nix, bara visning på ett rutnät hur ovanliga NESE/EEC/SCN är (ingen är speciellt ovanlig där...)
 #576276  by smid

Vilken av varianterna skulle ha kommit med fem skruvar? Big box SCN/SCN gjorde det inte iaf enligt infon Pinge lagt upp. Eller kan det finnas olika varianter av varianten? Inception!

Finns det ingen tråd om spel med fem skruvar?
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 111

Instagram #sndb.se