• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#153924  by Ufouria

Grattis trettioårskrisen! :good:
Rakarns skönt spel med mysig musik. Skoj med bonusbanorna och de olika teknikerna man kan göra (olika sparkar etc).
Borde ha släppts i Sverige!!!

Edit: ser lite skoj ut när Jackie Chans är på TV bilden och nedanför står SNES med Street Fighter. :DOG
 #153984  by nes_nerd_no_1

Klarade Dr. Mario ikväll! \:D/
Visserligen bara på hastighet medium, men ändå! :)

Plus att jag & tjejen körde en runda mot varandra. Jag på level 15, och hon på level 3.
Vi satsade att den ene skulle bli den andres "slav" för en dag, och stå till förfogande under hela dygnet, vad än den andre ville. Jag vann...
Image
 #155261  by Smart Cat

Nerd: :lol: Hur utnyttjade du det? Grattis fö

OldSchool: Grattis till dig också, såklart.

Själv har jag precis klarat Goonies 2 \:D/
Det är lite roligr eftersom det var ett spel som jag hade back-in-the-haze men inte fixade. så i förrgår gav jag mig på det igen och tänkte att nu jäklar... och spelet var ju skitlätt, jag måste ha varit en rejäl sopa då.

Sanna: Kloka ord (din signatur alltså)
 #155423  by Smart Cat

Asch! Jag har inte spelat så många NES-spel egentligen men de visar ju hela kartan från början så man har ju god överblick över hur stor den är.

Det finns ju en del hemliga rum som man måste hitta med bomber men de behöver man ju inte hitta för att klara spelet. Kan väl hålla med om att det är lite omständigt när man kommer in i ett nytt rum som man inte har varit i tidigare att det är lite jobbigt att ta fram hammaren eller knytnäven för att banka på varje vägg.
 #155454  by Pinge

ett bra spel är det iallafall, men som sagtdet är mkt trial and error första gången man ska köra genom det!

längesedan jag spelade det, kanske är dags snart... fantastisk musik har det iaf! :yes:
 #155487  by Smart Cat

Ja, jag håller med dig fullständigt, Pinge!
Kan väl säga att de ledtrådar som man får i kassakåpet är mer eller mindre värdelösa så ska jag spela det igen (vilket jag kommer att göra) så skiter jag nog i en del av dem. Musiken är också riktigt bra, en del av låtarna snurrar fortfarande i huvudet.

Sen har ju jag mest spelat större spel som Metroid, Zelda o Kid I m fl och jämfört med dem så är Goonies 2 inte ett speciellt stort spel.

Ledsen Nerd, det var inte meningen att mobba dig. Puss
 #156195  by Javel

Spelade igenom Lolo 3 tillsammans med en kamrat. Det tog typ... 25-30 timmar.

Känns bra, för det spelet har gäckat mig i flera år. Har påbörjat det flera gånger men alltid fastnat någonstans och fått lägga ner när frustrationen blivit för stor. Inte bara det att lösningarna är svåra att komma på, det kräver ofta precis timing också.

Mega Man 5 & 6 har jag också kört igenom. Det sistnämnda var lite av en besvikelse.
 #156203  by Pinge

Javel: Grymt, jag har alltid gillat Lolo spelen, men aldrig gjort seriösa försök att klara av dom, bara spelar ngn spontan timme ngn gång om året!
 #156226  by Ufouria

Jag är kass på Lolo spelen så därför gillar jag dem inte... Har klarat Lolo 1 men det gick trögt mot slutet. :$
Lolo 3 är apsvårt. Som sagt, det räcker inte bara att man löser problemet utan även tajming krävs.

Grattis Javel!
 #156231  by Pinge

jag har en stark kärlek till Lolo spelen, men mest att äga fom, inte att spela dom så mkt! :)
 #156239  by rogerxy

Jag gillar också Lolo-spelen även om jag aldrig klarat av något av dem. Tyvärr tycker jag det har en tendens att bli för rörigt framåt slutet & lite för många "random-grejer", exempelvis att man ska skjuta iväg en orm, ställa ett block på ormens plats & vips så dyker ormen upp nån annanstans på kartan
 #156249  by Pinge

Sanna: jag tror att jag klarat SK 2 back in the days, och kan nästan svära på att mor o far klarat det! :good:
 #156270  by Javel

rogerxy wrote:Jag gillar också Lolo-spelen även om jag aldrig klarat av något av dem. Tyvärr tycker jag det har en tendens att bli för rörigt framåt slutet & lite för många "random-grejer", exempelvis att man ska skjuta iväg en orm, ställa ett block på ormens plats & vips så dyker ormen upp nån annanstans på kartan
Jo, det är väl den enda nackdelen jag kan komma på med serien egentligen. Det är ganska mycket trial-and-error innan man har möjlighet att klara de senare banorna. En del går inte att klara förrän du vet precis hur ormarna flyter på vattnet, vilka hjärtan som ger skott, vart fiender materialiseras om du ställer ett block på deras ursprungsposition etc etc.

Inte jättekul när man måste spela i fem minuter och förbereda så att man har möjlighet att ta ett speciellt hjärta, för att testa ifall det möjligtvis ger skott, så att man kanske kan klara ett annat delmoment på banan.

Lyckligtvis finns det många pussel som är snabba och kärnfulla också, där det bara är en enda klurig grej man behöver komma på.
 #156760  by nes_nerd_no_1

Grejade MM2 för en stund sedan! \:D/
Helt klart det enklaste spelet i serien (även om man kör på "svåraste" svårighetsgraden), men ack så underhållande! Dessutom så är spelet, precis som övriga delar, fullt med helt underbar musik som jag nästan får rysningar av! :yes:

Image
 #156846  by nes_nerd_no_1

Kan inte göra annat än att hålla med! :)

Öht anser jag att personerna som gjorde musiken till MM-spelen är rena & skära genier!
Hur kan man få till sådana vackra ljud med tanke på hur lite de hade att arbeta med?
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 227

Instagram #sndb.se