• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#150829  by Chefren

För någon timme sedan så klarade jag Zelda 1 för första gången på typ 10 år!
Så jävla sjukt att man foff kommer ihåg vart man kan bomba och bränna buskar i övervärlden foff. Man kommer ju ihåg hela världen också! Synd bara att man inte har samma tålamod att lära sig saker och hitta runt lika mycket längre. När jag började spela metroid för ett tag sen tog det inte lång tid innan jag började titta kartor.

För övrigt så lär zelda 1 ha det ultimata ant-klimaxet nånsin! Ganon är så jääääävla lätt!
 #150852  by Ufouria

Ok, så det är under en timme man ska klara det på. Har bara spelat igenom det 1 gång och det tog längre än en timme.

9:26 är bra tid... Nu såg jag inte hela filmen men h*n skippade väl båda minibossarna ser det ut som (tid 7:00 i filmen).

RoboWarrior tog lite tid eftersom jag fick spela om från början flera gånger i början. När jag väl vant mig vid att kolla livsmätaren och inte dö i onödan så gick det bra. Skulle nog inte ta så lång tid att köra igenom om man inte fastnade i någon återvändsgränd.
 #151256  by Ufouria

Klarade precis Blaster Master. :D

Image

Om man bara kunde koppla bort klätterfunktionen så skulle det inte vara så förbaskat svårt att ta sig fram på sista området. Det kan man i GBC versionen.
Bossen är inte så svår ivf.
 #151278  by chris_vain

Stooort grattis sanna, trodde inte det var möjligt att klara av det spelet, det måste vara ett av dom svåraste spelen till NES.
 #151282  by Ufouria

Tack x2!
GBC version heter Blaster Master Enemy Below. Den är lik NES versionen men inte identisk.

Blaster Master är helt klart ett av de svåraste spelen jag spelat. Men egentligen inte så svårt om man spelat det några gånger.
 #151284  by chris_vain

Jag brukar alltid komma fram till vattenvärlden utan problem, men där går det åt pipan, kan ofta inte träffa dom gubbarna när man bara e gubben, hur man en skjuter så missar skotten
 #151292  by chris_vain

jag har aldrig lyckats komma till krabban :( men det går om man försöker,det har vår spelmästarinna bevisat nu med ännu ett spel :) ;)
 #151316  by elektronhjarnan

Blaster Master tycker jag faktiskt inte är SÅ farligt. Känns bra att höra att Sanna tycker att det är svårt, då får man känna sig lite bra. :)

Spelet är inte så grymt svårt, men det är mentalt knäckande, eftersom det är så långt och man inte kan spara på något sätt och dessutom har begränsat antal continue-chanser. Det gäller att vara envis och acceptera att man kommer att få börja om från start ett antal gånger, då klarar man sig.

Battletoads är till exempel enormt mycket svårare, det är närapå sjukt. TMNT tycker jag också är svårare än Blaster Master, även om det inte är i samma liga som Battletoads (det är nästan inget som är det).
 #151325  by Ufouria

Jo, det knäckande är att det är begränsat antal continues. Man är inte så sugen att spela om från början samma dag om man t ex dör på 7 banan.

Egentligen är det bara sista banan som jag tycker är svår. När jag spelade idag hade jag bara förlorat ett liv när jag kom till sista området. Osäker på hur lång "effektiv" speltid det tog att spela igenom. Nu kom jag iofs rätt bra ihåg vart de olika områdena finns och vilka borgar som bossarna finns i. Första gången man spelar tar det betydligt längre tid.

Battletoads är som sagt betydligt svårare. Det är svårt på riktigt! Det är i en klass för sig.
 #151406  by OldSchoolPlayer

Räknas det som att ha varvat Mike Tyson's Punch Out genom att ha slått Super Macho Man? :-w Man vinner ju sista bältet och Mike Tyson matchen är ju trots allt bara en uppvisningsmatch, inget mer. Sen är han ju omöjlig att slå så jag tycker det här får räknas :badgrin:

Vann för övrigt mot Super Macho Man genom TKO i första ronden, 2 sekunder kvar, utan att han fått in ett enda slag på mig 8)
 #151561  by Nagai

Klarade precis av Kirby's Adventure.
Roligt, men tråkigt att det är på tyska.. aja inte mycket att göra åt det förutom att köpa annan version som är engelsk
 #151627  by Frezy_man

Om du frågar mig så sæger jag att du måste knocka tyson innan du klarat spelet. Annars ær det han som e "The Champ". Och inte du.
 #151693  by OldSchoolPlayer

Frezy_man wrote:Om du frågar mig så sæger jag att du måste knocka tyson innan du klarat spelet. Annars ær det han som e "The Champ". Och inte du.
Meh, det där stämmer ju inte :/ Står ju klart och tydligt här:

Image

Ännu tydligare:

Image

Det är jag som är mästare va. Känns som lite avundsuka i det här rummet :-w
 #151695  by nes_nerd_no_1

OldSchoolPlayer wrote: Det är jag som är mästare va. Känns som lite avundsuka i det här rummet :-w
:lol: ;)

Hmmm, men om du är mästaren, vad gör det då oss andra som verkligen har spöat Tyson? Hmmm... :koopa:
 #151700  by OldSchoolPlayer

För det första krävs bildbevis, ett på själva vinsten och ett annat på när du skakade hand med djävulen med kontraktet om din före detta själ i hand.

Och ja, det gör väl er som "slagit" Tyson, lögnare :badgrin:
 #153358  by OldSchoolPlayer

Rockin' kats. Gick alltför fort, spelade 3 gånger sammanlagt :( Oh well, jävligt kul spel iaf.
 #153481  by Pinge

Shogeru: du vet väl att man måste spela 3varv irad på gunsmoke för att verkligen klara det! :yes:

för då går det inte längre att fortsätta spela!
 #153488  by Pinge

ja det hade varit festligt! men en kan ju styra gubben och den andra skjuta :D

fast med 2player så hade det varit ännu enklare, vilket inte är bra!
 #153502  by Ufouria

De hade kunna lägga in även svårighetsgrad: easy, normal, hard och very hard.
Tror iofs att det är svårt att få spelet very hard om det är två spelare samtidigt som skjuter åt alla håll. :/
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 227

Instagram #sndb.se