• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#637038  by Goomba

Tog nån timme. 3 kanske. Hade spelat ett par tempel innan jag skrev inlägget. Jag orkade inte spela klart 2an idag. Har de 2 sista templen kvar. Tar de i morgon på morgonen om jag vaknar tidigt :good:

Skickat ifrån min AWESOME Dalmas mobil!
 #637477  by segasonic

Spelar Battleship, det går faktiskt bra för en gångs skull!
 #637562  by segasonic

Jävla långt spel, är på 6-1 nu och har inte förlorat en enda match \:D/
Räknar jag rätt så är det 15 banor kvar, de får vänta till imorgon.
 #637660  by segasonic

Jag fortsätter spela...
Började på Battletoads och hatar det redan på tredje banan! :arg:
Får se om jag orkar med det ikväll, det ska iaf besegras!
 #637858  by segasonic

Klarade precis tredje banan efter miljarder försök. Battletoads kan brinna i helvetet.
 #637925  by Ufouria

:DOG
Du har bara ~4 ggr så många lika jobbig (i början) banor kvar ;) Varje ny bana man kommer till känns totalt omöjlig i början. Men på något vänster blir de väldigt lätta och man klarar de utan att dö efter att man spelat dem x antal gånger. De hade verkligen varit grymt om man haft en gamegenie när man nötte paddorna. Hade gått att klara spelet såååå himla mycket snabbar då om man kunnat nöta varje bana om och om igen utan att behöva börja om från scratch när continuesarna var slut.
 #638099  by segasonic

Det tar sig!
Jag får väl börja om från början när som... :arg:
 #638165  by smid

Jag försökte lira lite Probotector på planet men det är fan omöjligt på DSi, plusknappen är helt värdelös jämfört med gamla goda NES. Sjukt svårt att skjuta diagonalt, av samma anledning är det svårt att köra metal blades i Megaman 2. Jag får nöta SMB eller liknande, även om hastigheten är lite ovan.
 #639003  by segasonic

Castlevania försöker jag mig på nu, dör hela tiden på Liemannen! :arg:
Har haft igång mitt NES i fyra timmar med skiten nu, Tur att musiken är bra iaf!
 #639122  by segasonic

Fick klara mig på korset, idag tog det bara tre försök och när jag klarade det hade jag full energi!
Tack för tipsen!
 #639271  by Ashaman

Ja, det är kul! Det är inte så jäkla svårt när man tränat lite på de olika banorna. Ge det några försök så ska du se att du löser det! :)
 #639274  by Ufouria

Sista banan är lite jobbig då gubben inte alltid hoppar på rullbanden. Sjukt trist slutboss dessutom. Anledningen till att spelet är så himla bra är mycket pga musiken. Tänk Journey to Silius med Rockin' Kats musik. Vilken flopp.
 #639405  by KarlChristianLund

Nu kom jag förbi Liemannen på Castlevania med hjälp utav vigvattnet. Men nu har jag fastnat på Grevens andra form.
Han är omöjlig. Dags att försöka lite till så blir det första gången jag klarar Castlevania.
 #640590  by Pawhlen

Bestämde mig för att nu skulle jag ta mig igenom Snake, Rattle and Roll en gång för alla,

Första spelomgången dog jag på bana 10 (finns inte ord för hur mycket jag hatar den banan). Andra gången jag försökte kom jag till bana 10 med 7 liv och inga Game Overs, äntligen kanske jag kommer klara det tänkte jag, lögn i h-vete rent ut sagt, när jag kommer till den sista klättringen där man ska klättra upp för blank is för att sedan nå dörren mitt i isväggen försvann mina 7 liv och två av två continues förbrukades. :arg:

Till slut lyckas jag nå dörren och med två liv och 0 continues har jag äntligen nått sista banan för första gången, det märktes att jag var lite upprymd då jag rusade rakt på foten direkt och dog. Ett liv kvar, nervositeten kom smygande nu i mina händer, det blev tyvärr mitt fall, dog och fick slutgiltig Game Over och tillbaka till titelskärmen.

Hade enorm lust att knäcka kontrollen kan jag säga men en sak är säker, någon dag ska jag klara detta skitspel :arg:
 #642281  by segasonic

Började tidigare idag på Lolo 3, någon som klarat det?
Gillar att det skiljer sig från ettan och tvåan, iaf än.
 #642623  by HerrKarlsson

Har precis börjat lirat lite på "The Battle of Olympus". Spelet verkar vara riktigt komplex för sin tid, någon som har lirat igenom det?
 #642640  by Ufouria

Jag spelade igenom det nyligen. Spelade GB versionen som är identisk med NES versionen bortsett från färgerna. Det var väldigt mysigt med skön musik. Däremot var det sjukt frustrerande då fienderna var nästintill omöjliga att träffa.
 #642696  by hansolo

KarlChristianLund wrote:Nu kom jag förbi Liemannen på Castlevania med hjälp utav vigvattnet. Men nu har jag fastnat på Grevens andra form.
Han är omöjlig. Dags att försöka lite till så blir det första gången jag klarar Castlevania.
Utan Holy Water är Grim Reaper en historiskt svår boss, fy fan!
Dracula fas 2 är också jobbig, du skadas så himla mycket så du måste nästan köra fas 1 utan skada för att ha en chans. Det är inte alltid lätt att komma under honom heller utan att ta skada.

Första gången jag klarade det tragglade jag Dracula i två timmar, sen tog jag en dusch. =)
 #642707  by Miller

segasonic wrote:Började tidigare idag på Lolo 3, någon som klarat det?
Gillar att det skiljer sig från ettan och tvåan, iaf än.
Har klarat det. Mer av samma, och blir snabbt rätt fort. Samt 100 banor istället för 50. Tappade intresset för Lolo vid trean ungefär, tyckte 1 & 2 var lagom för mig men gillar man Lolo så är trean guld (glöm inte att japanska versionerna är helt annorlunda = ÄNNU mer Lolo).
 #644258  by Pawhlen

Har gett mig på Mega Man 4 och svårighetsgraden i det får 2:an och 3:an att framstå som kattskit, fan va svårt det är. :arg:

Försöker spela varje bana en och en, när jag bemästrat alla ska jag köra igenom spelet från början till slut. Dock stort plus till musiken framförallt i bossrummen
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 81

Instagram #sndb.se