• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#118430  by ekan

Jag och en kompis klarade Mega Man i somras...kom också väldigt långt på Ninja Gaiden (Virtual Console) fast orkade inte hela vägen dock....
 #119495  by Frezy_man

pinge80 wrote:Wohooo!
Klarade precis Shadow Warriors II! =D>

Ett inte så svårt, men riktigt roligt spel, ett av få Nes spel där dom verkligen lagt ner mkt jobb på slutscenerna!
Grattis. Har du klarat första shadow warriors? Det anser jag e mycket svårare. Det e inte like behagligt.
 #119515  by Ufouria

Jag tycker nog oxå Shadow Warriors 1 är aningens svårare, men inte så mycket.
Shadow Warriors 1 är rejält ojämn i svårighetsgrad, enkel fram till sista banan (slutbossen). Egentligen är inte den slutbossen så svår när man övat några gånger.
2:an har bättre musik.

Edit: Eller kanske inte.. bossarna i 1:an är löjliga (bortsett från den sista). Finns några bossar som man bara behöver slå på utan att bry sig om att man blir träffad och bossen dör först.
Minns inte bossarna i 2:an.
 #120376  by Ufouria

Klarade precis Simon's Quest på fem dagar (speldagar) och fick det bästa slutet. :D

Image

Man kan skippa allt (diamanter, knivar/dolkar etc) förutom Draculas fem kroppsdelar och korset som man får i en av herrgårdarna när man dödar minibossen.
 #120386  by Ufouria

Tack! :)
Får se vad det blir härnäst. Synd att jag inte har en Battletoads kassett annars hade jag kunnat kämpa med det under julhelgen.
Finns hur många spel som helst som jag är sugen på att spela nu. Typiskt att man inte kommer vara hemma på ett par dagar. :(
 #120833  by Frezy_man

Grattis Sanna och Pinge.

Jag försökte börja på G.I Joe. Men jag e alltid lika seg på att ta mig an nya spel så jag slutade spela ganska fort. Men det blir nog nya tag någon gång.
Har ju varvat Contra ett tiotal gånger senaste dagarna. Men det hör ju inte till nyheterna. Jag tror jag hittat lite nya strategier för bossarna och satte nog personligt rekord på Base 2. :good:
Körde igenom Super C några gånger till. Det börjar sitta.
 #122366  by Bonomaul

Blir bättre och bättre på Probotector II. Började dagen med att springa igenom det en handfull varv, tänkte maxa poängen men insåg att det skulle ta hela dagen så jag lade ned. :) Men jag kommer fasen inte under 20 minuter alltså, och ser inte vart jag skulle kunna tjäna någon tid att tala om heller.. :-?
 #122430  by Bonomaul

Tack. :) Har inte gett upp hoppet om poängmaxning än, spelet står på och jag tar nåt varv då och då. Bara ca 70 rundor kvar så har jag maxpoäng. haha
 #122471  by Ufouria

Ja, ettan blir bara svårare och svårare för varje varv.
Det märks kanske inte så mycket de första varven men tillslut är det så mycket fiender att man knappt kan ta sig framåt. :/
 #122502  by Nagai

Varvade Street Gangs igår, super roligt som vanligt hehe.
Det är kul hur vissa av bossarna är vansinnigt lätta medan vissa av de vanliga fienderna
kan skada en hur lätt som helst..
 #122656  by jhuxie

*kladdar lite på skärmen* vill också spela....buhu riktigt stollig kock

Någto som vore kul är ifall man valde ut x antal spel som man lirade hos någon så ser vi vem som är mest skillad på nesdb!

offroad e ju va asball att lira 4 pers :)

själv kan jag skryta med att jag har klarat alla gubbar på megaman 3 med mega buster hoho .inte för att skrya men de e sant. snakeman e lätt svårast
 #122710  by Ufouria

Klarade precis Darkwing Duck (iofs andra gången som jag spelar igenom det).
Faktiskt riktigt skojigt spel. Musiken var t om bra (hade för mig att den var dålig), lagom långt och lättsamt spel.
Första gången jag spelade det (det var i början av mitt NES spelande på äldre dar) tyckte jag det var rätt svårt, men det kan jag verkligen inte påstå att det var denna gång.
 #123039  by Pinge

sanna: jag testade DWD för mindre än ett år sen för första gången ochh upplevde det svårt, men för bara två veckor sen klarade jag det utan större problem!
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 227

Instagram #sndb.se