• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#334685  by Mango

Då var Flash Man nere, måste varit den lättaste bossen utan tvekan. Heat Man och Bubble Man kvar. Fastnat på stället på Heat Mans bana där man ska hoppa över lavan, jäkligt svårt att få rätt timing!
 #334695  by Mango

Sanna wrote:Åka på Rush över går snabbt.
Då blev det ju nästan för lätt :lol: Måste försöka kommer över nån gång utan. Heat man nere (också sjukt lätt boss). Bubble man kvar :) Den tar vi imorgon gott folk. Nu är det dags att sussa!
 #334720  by Sonefors

Har haft en liten spelkväll med tre vänner, hann prova på Punch-Out, Ducktales, Chip 'n Dale, SMB 3 samt Wrecking Crew. Har iaf kommit på att Chip 'n Dale, Ducktales och Wrecking Crew inte längre håller måttet och kommer säljas inom kort till förmån för Zelda-samlingen.
 #335337  by WERY

Jag tog mig till värld 3 när jag spelade sist och sen bytte jag spel då jag inte hade tid att spela mer men jag gillar spelet. Även lagt ner extra tid på Back to the Future och det blir grymt svårt när man kommer till café't för att inte tala om hur svårt det blir efter när man går mot skolan. Klockan tickar ner för fotografiet och rätt som det är dör man. Då hade jag bara ett liv kvar så det blir till o försöka nästa gång
 #335674  by Ufouria

Oja, den musiken är skön. Musiken i Super Mario Land är oxå fin när man plockat upp en stjärna.

Kanske oxå ska ta och spela några varv Rush n attack senare idag. Se hur långt man kan komma på ett liv.
 #335681  by Gooner

Jag ska spela Mega Man 1 senare idag.. Har aldrig spelat hela och min polare hävdar att man kommer till en bana där det är fullkomligt omöjligt att ta sig vidare.. någon som anar vad han menar? (Sanna?:)
 #335683  by Ufouria

Ja man måste ta magnetstrålen som finns på Elec Mans bana. Den finns bakom ett par block som man antingen får lyfta bort med Guts Mans "vapen" (arm) eller skjuta bort med Elecmans vapen (men då måste man ju spela om banan efter att man klarat den).

Det är en bana på Dr Wilys banor som man inte kommer förbi utan magnetstrålen.
 #335686  by Sonefors

Sanna wrote:Ja man måste ta magnetstrålen som finns på Elec Mans bana. Den finns bakom ett par block som man antingen får lyfta bort med Guts Mans "vapen" (arm) eller skjuta bort med Elecmans vapen (men då måste man ju spela om banan efter att man klarat den).

Det är en bana på Dr Wilys banor som man inte kommer förbi utan magnetstrålen.
Just därför älskar jag det här forumet, det finns alltid någon som vet! Imponerande samling vi har här!
 #335897  by WERY

BelfegorC4 wrote:Testade en NES emulator i Dreamcasten och lirade A Nightmare on elm street. Helt ok spel =)
Det roliga är att man kan vara 4 st. Längtar tills jag hittat det spelet komplett i bra skick så jag kan köpa in det nån gång
 #336260  by Ufouria

Igår kväll blev det Tetris, World Cup (kan verkligen inte få mål i det spelet :lol: ) och Super Mario Bros. Var sjukt länge sedan jag spelade Super Mario i mer än ett par minuter. Det lustiga är att jag fick game over på värld 6. :lol: På värld 4-3 ramlade jag rakt igenom en av de oranga plattformerna. Den sista utav tre tror jag att det var. Kändes konstigt för jag hade landat perfekt i mitten på den om Mario inte hade trillat rakt igenom den. :s Har hört att samma sak kan hända i Mega Man på Ice Mans bana när man hoppar på de fulingarna som rör sig i luften (vet inte vad de heter). Det har dock aldrig hänt mig.
 #336270  by smid

Hur kan du inte göra mål i World Cup? Bara att göra en lång pass och använda specialtrixen för varje lag, mål varje gång :D
 #336297  by smid

Det va ca 15 år sedan jag spelade det. Men jag vill minnas att man kunde begära en pass från långt avstånd när man står nära mål så att det blir en hög pass. När den sedan kommer in så trycker man på A och B på samma gång så att spelaren gör specialsparken och bollen flyger på ett roligt sätt. Målvakten lyckas nästan aldrig ta bollen. Man kan göra samma sak när en boll kommer in från sidlinjen, då gör man en specialnick istället.

Som sagt va det mååånga år sedan jag spelade, men jag vill minnas att det va så man gjorde. Prova igen :)
 #336423  by smid

Säg hur det gick sedan så jag vet om jag kommer ihåg rätt, mitt NES är nerpackat så jag kan inte testa :(
 #336806  by Ludu

FFFFUUUU!! Jag är på Kraid i Metroid och jag kan bara konstatera samma som jag alltid gör då jag försöker mig på skiten: Varför i hela friden börjar man med 30 i liv!?!? Att stå och samla missiler och liv i 20 minuter för ännu ett 1.5minuts-försök på bossen är inte kul på nåt sätt alls. Det är därför ettan hamnar så sjukt långt ner på min lista jämfört med de andra. Det är nästan så att jag vill lägga in andra spel emellan bara för att det inte förtjänar att ligga så nära resten. (okej, Prime Hunters är ju ingen pärla precis)

Nä om det är nåt spel som mår bra av savestates är det Metroid. Om man får börja med allt man stått å samlat på sig så hade spelet varit riktigt kul, men det drar ner så jävulskt att sitta och slösa sin tid på samma fiende om å om å om å om å om....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 81

Instagram #sndb.se