• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#14524  by Widar

SMB1 som vanligt när jag är uttråkad. :)

Siktar på SMB2J nu. :)

#14767  by Toftanboy

MR gimmick, probotector, maniac mansion, :) väntar på ett battletoads nu så ska jag f*n klara det för en gångs skull

#15329  by Medalist

Woho. Klarade Zelda för första gången idag. Har inte spelat det innan så mkt. Det var riktigt kul. Tvåan nästa!

#15348  by WERY

River City Ransom igår. Det var lättare än jag trodde

#15658  by Ufouria

Klarade Zelda II idag. FANTASTISKT spel. :D
Blev lite förvånad av att slutbossen inte var så svår. Blev också väldigt förvånad då den där "skuggan" dök upp.

#15661  by Bonomaul

Sanna wrote:Klarade Zelda II idag. FANTASTISKT spel. :D
Blev lite förvånad av att slutbossen inte var så svår. Blev också väldigt förvånad då den där "skuggan" dök upp.
Grattis!! Världens bästa spel ,eller hur?! ;)

#15663  by Ufouria

Helt klart världens bästa spel! :wink:
Tror aldrig att jag någonsin kommer att spela ett bättre spel.

#15665  by Gixen

Lätt ETT av världens bästa spel iaf.... :)
Man tröttnar ALDRIG på det.....

Grattis förresten!

#15666  by Ufouria

Tack! :)
Nu är det dags för Zelda I. Fel ordning att börja med 2:an men det spelar nog ingen roll antar jag.

#15674  by Tawny

Sanna wrote:Tack! :)
Nu är det dags för Zelda I. Fel ordning att börja med 2:an men det spelar nog ingen roll antar jag.
grattis :) fint spel det där...

jag tog de också i den ordningen ;)

#15685  by Nystroem

Åh. Har vi fått dambesök :)

Senast avklarade spelet var Castlevania. Vilken skön känsla det var att för första gången dräpa Dracula i första liret i serien :)

#17158  by Ufouria

Klarade Duck Tales idag. :) Trevligt spel. Synd att det är så himla enkelt och bara har fem banor. :cry:

#17178  by WERY

Scat för 2 veckor sen

#17609  by Gixen

Zelda 2

.......igen.... :wink:

#17677  by Widar

Sanna wrote:Klarade Duck Tales idag. :) Trevligt spel. Synd att det är så himla enkelt och bara har fem banor. :cry:
Hittade du alla gömda skatter? :)

Testa tvåan nu. Ännu bättre än ettan! :)
 #17688  by Ufouria

Hittade du alla gömda skatter?
Jag hittade bara två skatter. :cry:
Ser framemot Duck Tales 2. Vill ha den.

#17689  by Ufouria

Wohooo! Klarade Zelda igår efter någon veckas spelande. :D
Det tog tid att köra igenom spelet. Fick ta död på mig sjäv några gånger föra att "Sava" spelet och slippa låta nintendot stå på (det blir så dålig bild på tvn då).

Väntar ett tag innan jag kör "andra varvet". Har andra spel jag vill spela.
Gillar Zelda men Link är BÄST!
 #17690  by Kokodril

Sanna wrote:
Det finns bara 2 tror jag. En på månen och en i gruvan.

Senaste jag klarade: SMB1. Till helgen ska jag försöka ta mig igenom Goonies II :)
 #17692  by Widar

Kokodril wrote:
Sanna wrote:
Det finns bara 2 tror jag. En på månen och en i gruvan.
Stämmer. Det finns tyvärr bara två. Det är mycket mer action i 2'an! Ett av de bästa NES-spelen imho.

Sanna; Leta reda på en engelsk utgåva av det, de är rejält mycket billigare där borta...

mvh

#17696  by Ufouria

Sanna; Leta reda på en engelsk utgåva av det, de är rejält mycket billigare där borta...
Har ingen moddad nes tyvärr.
Last edited by Ufouria on 21 Feb 2007, 09:38, edited 1 time in total.

#17699  by Widar

Sanna wrote:
Har ingen moddad nes tyvärr.

[/code]
Det är toklätt att modda!

Men om du inte vill, en tysk utgåva då?
Eller är de kanske är på tyska? :/

#17881  by Kokodril

Klarade nyss Kabuki Quantum Fighter.

Nu blir det dusch och sen förfest 8)

#18598  by Ufouria

Klarade Little Samson igår kväll. :)
Vilket sött spel!! Roligt är det oxå och lite annorlundare plattformsspel då man kan växla mellan fyra olika karaktärer. Jag gillar nog mest Draken. Musen är ju värdelös jämt i stort sett förutom på sista banan då man måste använda musen för att komma emellan springorna.

Någon annan som gillar detta spel? Favorit karaktär?

#18626  by Widar

Sanna wrote:Klarade Little Samson igår kväll. :)
Vilket sött spel!! Roligt är det oxå och lite annorlundare plattformsspel då man kan växla mellan fyra olika karaktärer. Jag gillar nog mest Draken. Musen är ju värdelös jämt i stort sett förutom på sista banan då man måste använda musen för att komma emellan springorna.

Någon annan som gillar detta spel? Favorit karaktär?
Jag älskar det!
Har dock inte klarat det än, alltid något som kommer imellan... :/

#18690  by Frezy_man

Jag älskade little samson innan jag han med att varva det. Nu har jag klarat det några gånger och älskar det ännu mer! Använder mest musen faktiskt då den är snabbast. Det bästa med little samson är typ alla olika vägar och karaktärer man kan spela med. Spelet är faktiskt ganska stort när det kommer till kritan. Musiken när man spelar som samson är skön också.

Skatterna i första duck tales spelet ger inget speciellt, nytt slut eller liknande men hitar man alla skatter i tvåan får man se "det riktiga" slutet. Är klurigt att hitta skatterna, jag komemr inte ihåg vart de ligger. Tycker förövrigt att andra spelet nästan är roligare och enklare. Om jag minns rätt hade franska versionen fransk text i spelet och kanske även den tyska versionen. Men är inte helt säker.

Har varvat Mega Man 2 några gånger idag. Men det senaste spelet jag lyckades varva som jag aldrig klarat förut var nog Werewolf. Det var riktigt jäkla svårt. Troligen det svåraste plattforms spelet jag lyckats klara.

#18693  by Widar

Frezy_man wrote:Men det senaste spelet jag lyckades varva som jag aldrig klarat förut var nog Werewolf. Det var riktigt jäkla svårt. Troligen det svåraste plattforms spelet jag lyckats klara.
Svårare än Turtles 1?

#18695  by Ufouria

Frezy_man wrote:Har varvat Mega Man 2 några gånger idag. Men det senaste spelet jag lyckades varva som jag aldrig klarat förut var nog Werewolf. Det var riktigt jäkla svårt. Troligen det svåraste plattforms spelet jag lyckats klara.
Svårare än Ghost n' Goblins?

#18706  by Bonomaul

Det finns ju dock två olika slut i Duck Tales 1, men de är ju inte beroende av skatterna utan hur mycket poäng/pengar du samlar in.

Werewolf är sjukt svårt alltså! Det är en enorm bedrift av dig att ha klarat det! Kan inte vara många i Sverige (eller för den delen världen) som haft det tålamodet.
Det är lätt 50 ggr svårare än Turtles. GnG har jag inte klarat så jag kan inte jämföra.

#18715  by jalla

Werewolf är nog svårt pga. rutten kontroll. Har själv aldrig kommit längre än till typ mission 3.

Jag vil tro GnG är svårare dock. Turtles tycker jag är rätt lett faktisk. Dom sista missions är lite svåra, specielt på slutet på insidan av Technodromen, men allt för där går rätt bra :)

#18778  by J. Lilja

Chip 'n Dale, för första gången någonsin nu ikväll! :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 227

Instagram #sndb.se