• PowerPak / Everdrive

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#196392  by nes_nerd_no_1

emadal wrote:Systemfilerna kan ligga vara som helst på kortet. Men snyggast och överskådligast är om du skapa en katalog i roten på cf-kortet som heter POWERPAK. Det finns en tutourial på deras hemsida, jag tror det är två zipfiler du tar hem sedan tömmer du dem i Powerpak-foldern. :good:
Det där lät ju sjukt bra! :)

Länk någon? :$

Och kan någon förklara vad som menas med "root of the CF" ? ? ? ? ? ? ? ?
 #196394  by pale

nesnerd: skulle gissa på att dem syftar på zip filen som ligger längst ner på sidan där du beställd ditt powerpak.
men vad vet jag, jag vill ha hem mitt och pilla med..

http://www.retrousb.com/product_info.ph ... ucts_id=34

längst ner är ett helt gäng länkar:
 #196395  by nes_nerd_no_1

Ok, inte för att jag vet vilken det är, men tack! ;)

Och :

nes_nerd_no_1 wrote: Och kan någon förklara vad som menas med "root of the CF" ? ? ? ? ? ? ? ?
 #196397  by Gooden

menar nog typ "på minneskortet"
 #196399  by pale

denna tror jag dem menar:
http://www.retrousb.com/downloads/POWERPAK121.zip

"root of the cf " fattar jag som direkt in på kortet.
alltså inte först göra några mappar o lägga det i, utan direkt in på kortet.
typ som om du skulle spara något direkt på c: och inte på c:/mapp
 #196401  by emadal

Gooden wrote:Jag lyckas inte spara på min powerpak...är det nån som kan förklara exakt hur man gör det?
Stoppa in CF-kortet i datorn, skapa en katalog, du kan namnge den "save-files", där i stoppar du save-filen som finns på deras hemsida. Byt sedan namnet på den filen till namnet på spelet du ska spara ifrån, detta för att lättare lokalisera rätt fil, gör sedan så med ett gäng filer till, lika bra att vara förberedd för andra spel.

Stoppa sedan tillbaka kortet i paken och spela. När du sedan vill spara, trycker du bara reset som du gjorde förut, välj "yes" och leta upp spelets namn i mappen "save-files".

När du sedan ska starta spelet igen väljer du spelet i din lista, därefter får du upp genie-skärmen, längst upp har du menyn save-files, tryck på den och lokalisera ditt sparade spel.

easy peasy :good:
Last edited by emadal on 30 Sep 2009, 22:06, edited 1 time in total.
 #196402  by Gooden

har för mig att jag har gjort precis så men får väl prva det igen då. Tack ska du ha!
 #196403  by emadal

nes_nerd_no_1 wrote: Och kan någon förklara vad som menas med "root of the CF" ? ? ? ? ? ? ? ?
[/quote]

Roten är den absoluta första katalogen på en disk, i detta fall CF. Alltså det utrymmet du har efter en formatering.
 #196447  by Tawny

grund-katalogen.
i detta fall kanske f:

du kanske mste köpa en minneskortsläsare om du inte har det i din datorn
 #196461  by nes_nerd_no_1

Tack för beskrivningarna alla! :)
Jag återkommer i slutet på veckan, eller början på nästa när mitt PP anländer! :yes:
 #196465  by Tawny

Tawny wrote:du kanske mste köpa en minneskortsläsare om du inte har det i din datorn
jodå jag är från iran :roll:
 #196500  by Lakanman

Skulle beställa en direkt om det inte vore för den där jäkla tullavgiften alla åker på. Borde köpa ihop med någon så kan man dela den ;)
 #196540  by Ufouria

Men köper man två PP blir väl tullavgiften den dubbla. Det är väl beräknat på en viss procent av värdet/priset på varan?
 #196574  by nes_nerd_no_1

Då så, då har jag nog fått grepp om det mesta.

Är det någon som har fått kläm på hur man gör för att få Disk System-spelen att fungera? :koopa:
 #196589  by Pinge

Nerden: kreese har full koll, själv ska jag ta hjälp av honom, sen kan jag hjälpa dig! :)
 #196600  by Lakanman

Låg och funderade på det här. Tror jag köper en med. Är det bara beställa ett 512 - 2gb CF kort med? Och det där med tullavgift. Vart betalar man den?
 #196602  by Pinge

tullavgiften betalar du när du hämtar paketet på posten... du får alltså lösa ut det!

Jag köpte ett 2gb CF kort på webhallen! Är nog inte så noga vilket och framförallt vart man köper det! :)
 #196606  by nes_nerd_no_1

pinge80 wrote:Nerden: kreese har full koll, själv ska jag ta hjälp av honom, sen kan jag hjälpa dig! :)
Det lät ju väldigt lovande! Tror att jag har fått till allt annat nu, så det är bara det som saknas (plus att det vore ju bra om jag fick hem det där PP också... :P ).
 #196639  by Lakanman

State/Province:

Vad ska jag skriva där? Länet eller? =)
 #196640  by nes_nerd_no_1

Jag skrev län (dvs Stockholm).
 #196643  by Lakanman

Ahh.. skrev ni å ä ö med a och o? För adressen blev helt skev såg jag när jag använde åäö.
 #196645  by nes_nerd_no_1

Jag skriver aldrig med å ä eller ö när jag skriver min adress till jänkare, och det har aldrig varit några problem för breven att hitta fram, trots att min adress innehåller två st Ä, ett Å och ett Ö (Söderberga Gårdsväg, Vällingby).
 #196651  by Lakanman

Fasen jag ju också förlorat mitt kort. Automaten tog det. Så mitt paypal funkar inte heller.. Mumma.. Hur gjorde du nesnerd?
 #196654  by nes_nerd_no_1

Jag bad Lucky fixa det åt mig. Be någon här! :yes:
 #196663  by Lakanman

går ju iofs använda visa och maestro ser jag.. bara sätta över pengar till mor och köra på maestro. eller är det bättre med paypal? säkrare kanske?
 #196671  by Ufouria

Det går att föra över pengar från ett bankkonto till Paypal kontot annars men det tar ett par-tre bankdagar.

To top up your PayPal balance, please follow the instructions below:

Log in to your account at https://www.paypal.com/
Click Top Up Account.
Review the information and click Print transfer information
Go to your bank and initiate the transfer using the information you have printed out
In the Note field of the bank transfer form enter your unique PayPal bank transfer ID
If the form does not have the Note field, please make sure that you add the bankk account to your PayPal account before you initiate the top-up transfer.
It may take a few days for the funds to post to your PayPal balance. You will receive an email notification once the transaction is complete.

Note:

Your bank account needs to be registered in the country you opened your PayPal account in. Make sure the name on your PayPal account matches the name on the bank account you use to top up your PayPal account. For example, if your name is James Patrick Smith, but your bank account is in the name of J P Smith, you would need to enter J P as your first name. If you do not enter your name exactly as it appears on your bank statement, the transfer may fail or take more time to complete. If the information provided when initiating the top-up transfer was incorrect, the transfer will fail. PayPal will not charge any fees. However, bank fees may apply. In this case, please contact your bank. You must have sufficient funds in your bank account to successfully top up your PayPal account. PayPal does not charge any fees for topping up your PayPal account. To find out if any fees may apply through your bank, contact your bank.
 #196672  by Lakanman

Uhh då hinner jag säkert ångra mig på den tiden =).. Men ni rekommenderar att använda Paypal istället för VISA? Ingen som beställt med det här?
 #196673  by Ufouria

Säkrare med PayPal för tänk om du inte får PowerPacken. Har du betalat med PayPal kan du få pengarna tillbaks.
 #196684  by Lakanman

Tror jag avaktar lite då.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23

Instagram #sndb.se