• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#98017  by Henrik from space

Klarte nettopp megaman 2 sammen med en venn.
Vi begynte å spille sent om aftenen og drakk en hel masse øl:P
men vi kom igjennom :D

#99448  by Ufouria

Klarade precis Disney's The Little Mermaid.
Ja vad ska man säga... det var ju inte direkt svårt. :lol: Men skoj så länge det vara.

Image

#99456  by Bonomaul

Hur lång (eller snarare kort) tid tog det eller? Tio minuter? :)
Och i det här fallet så står det ju faktiskt Disney's och inte bara Disney på det så... ;)

Du har ingen möjlighet att scanna kartong/manual till DB'n månne?

#99458  by Ufouria

20 min kanske.. dog faktiskt några ggr. :oops: Skyller på bläckfiskarna.

Har tyvärr ingen scanner, inte heller på jobbet. Kanske någon som vill köpa spelet och som har en scanner.

#99470  by Sunking

Jag har ju full tillgång till scanner en meter bort... itne just nu då eftersom jag sitter på jobbet, men när jag kommer hem.
Men jag är inte hundra på det där spelet, det var amerikanskt va? :roll:

#99477  by Ufouria

Japp, amerikanskt endast kartong + kassett.

#99529  by rogerxy

Jag har ett komplett Little Mermaid, inte superskick men det är på G att scannas in iaf. :)

#100243  by Nagai

varvade Godzilla monster of monsters
alldeles nyss..
Sista bossen är verkligen en riktig djävel särskilt när han trycker in en i väggen och snabbt förlorar man halva livet :x
Dödade honom och nu kan det stå i hyllan och samla damm :lol:

#100251  by Ufouria

Wizards & Warriors III precis avklarat. Dog ett liv, det var på slutbossen. :x

Annars var det inte så svårt bortsett från en prövning där man skulle hoppa på små block (två prövningar innan hoppar man på stora block och det var inte alls svårt, men när det kom till de små blev det äckligt svårt)

Jag älskar Wizards & Warriors spelen. De är mysiga, vackra miljöer och spännande att se vad som gömmer sig i nästa kista.

Image

#100624  by nes_nerd_no_1

Klarade just världens svåraste (men ack så underhållande) spel,
Chip N Dale!

Ja, ni läste rätt! Jag lyckades faktiskt klara det! Det ni! Det lär ju ingen av er klara av, och för att bevisa det hela så knäppte jag bilder på slutskärmen!

Jag är verkligen en riktig power player! (:lol: :roll: ;))

Image
Image

#100627  by Tawny

:lol:

#100632  by Ufouria

2:an däremot tyckte jag var svår på sina ställen. :oops:

#100636  by nes_nerd_no_1

rogerxy wrote:NNN1, säg som det är, du använde Game Genie
Nej faktiskt inte!
Brukar dock göra det, och knappt då brukar jag lyckas att klara av första banan, så du kan fatta att jag känner mig nöjd idag! :D ;)

Dragons Lair, släng dig i väggen!

#100638  by Tawny

menar du att du tycker det är svårt på riktigt?

#100639  by nes_nerd_no_1

Har du kört Chip N Dale någon gång Tawny? ;)

#100645  by Tawny

ja och det är jättelätt, men du stod på dig så vem vet. du kanske tycker det var svårt? :)

#100647  by nes_nerd_no_1

Du e söt Tawny! ;)

#101262  by DonSvenne

Robin Hood på två timmar

#103663  by chris_vain

Jag klarade Little Samson nu :) Visserligen tror jag att jag valde Easy men jag körde iaf igenom det. :lol:
Helt underbart var det iaf,nu när man äntligen har det.

#103668  by Ufouria

Ahh.. den lilla Samson killen är skoj. Grattis! :)
Kör du på normal så tillkommer flera banor.

#103669  by chris_vain

Ja jag gillade det verkligen, så söta.
Men då får jag ge det en omgång till, men det blir inatt innan jag lägger mig, nu ska jag kolla in lite dokumentärer om musik o allt annat möjligt.

#103671  by Sunking

Går det att klara Balloon Fight? Eller är det hur många banor som helst?

#103801  by Bastismannen

Jag och polarn körde igenom super c (probotector 2), på en famicom pirat-kassett igår kväll. Med det räknades inte riktigt för man hade 30 extraliv från början på den versionen... :oops:

Vill också ha little samson. Ser så gulligt ut. Har inte ens spelat det på emulator tror jag!.
:(

#104777  by Tawny

Sunking wrote:Går det att klara Balloon Fight? Eller är det hur många banor som helst?
nu gissar jag bara, men jag tror att de flesta svarta serien-spelen är oändliga.. åtminstonde de som är arkadkonverteringar..

#104953  by Barry_Lyndon

Det räknas väl inte riktigt, men jag hann få TKO på Tyson i Punch-out innan jag sålde det till Snutteliten. Skulle nog klarat hela i en omgång om jag orkat nöta lite till, men jag är nöjd ändå.

Sitter just nu och nöter bossen på Bubble Bobble, fan va jobbig han är, men musiken är nästan värre.

/Andreas

#104967  by Ufouria

Haha.. musiken är lite enformig ja, men jag gillar den endå av någon skum anledning. :?

Du vet väl att du ska springa på slutbossen när han blir blå (eller vilken färg han nu blir) och i en bubbla?
Det visste inte jag första gången så jag höll på i evigheter. :lol: Super Drunk börjar ju "leva" igen om man inte tar honom när han är i bubbelform.

#105054  by Barry_Lyndon

Jo, jag visste att man skulle spräcka bubblan, (har kollat några youtube-klipp) fick göra det alldeles nyss faktiskt :) Efter att ha ylat som en wookie av frustration och flera gånger funderat på om kanske skulle ta ut kassetten och elda upp den istället, så fixade jag det gamla äckliga fyllot till slut. Bara "bad end" iofs, men nu pallar jag inte mer.

Btw, hatar spel som man skall varva två gånger, får ångest av bara tanken på att göra om alltihop när man väl har klarat spelet. Istället för belöning får man ett straff...

/Andreas

#105113  by Nagai

Klarade av snakes revenge förra söndagen 8)

#105114  by Tawny

man får trycka fram player två precis innan man dödar bossen så får man happy :)
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 227

Instagram #sndb.se