• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#563236  by JBH

Spelar Super Mario Bros (1) för tillfället, har fortfarande inte lyckats klara det... :/
Förlorar alltid alla mina liv på 8-3.

Efter jag klarat SMB så ska jag ta mig ann Solomon's Key :)
 #563247  by smid

Tycker själv att tredje banan i spelet är dryg, har blivit så jävla sur på den och haft sönder diverse saker pga den.

Sone: Kolla bara hastighet och höjd så är det safe.
 #563269  by smid

Önskar att jag kunde hålla med. Tänkte att jag gjorde något fel och kollade en jävla walkthrough, men jag är bara otroligt kass helt enkelt. Inte min typ av spel av någon anledning, konstigt då jag brukar vara bra på plattform - Little Nemo, Megaman och Probotector etc :/

Nja Top Gun är väl inget höjdarspel med sina fyra banor och halvdassiga grafik.
 #563328  by segasonic

Jag har bara spelat första banan, eftersom jag dog hela tiden stängde jag av :lol:
 #565809  by priest

Smid: kul att äntligen få skriva något här :)

I går så återerövrade jag hammaren i Link, för jag vet inte vilken gång i ordningen. Men glädjen var lika stor denna gång, då jag vet att en del av den resterande kartan öppnas upp för mig nu. Likadant en sån enkel sak som riddarna i slotten; förr i tiden vet jag att jag försökte undvika dem där det gick, men nu finner jag mig gång på gång njuta av att *fäktas* mot dem :birdo:

Fortsättning hoppas jag följer...

Utomhus NES låter som den perfekta drömmen för en förälder :) Jag har faktiskt haft funderingar på en setup där jag kan rulla ut ett TV set och några konsoler på min inglasade balkong. Har blivit några fotbollsmatcher på detta sätt iaf.
 #565826  by smid

Någonstans i tråden med bilder på spelhörnan kan du se min utomhussetup :) Ska ta en ny bild nu då lite nya grejer har tillkommit, stereo etc. Jävligt nice med NES utomhus!

Ska komma igång på riktigt med "vi som spelar NES" tänkte jag, har fortfarande en recension att göra till Duck Tales som jag lovat :lol:
 #565832  by priest

Smid: Ska kolla efter den bilden, ser fram emot nya :good:

Du skulle ju kunna göra en YT recension, vore riktigt kul att kolla...

...F*n får inte vara så att jag börjar ångra att jag sålt av en stor del av samlingen, Har inte råd med ett dyrt återköp. Har ju fortfarande de spelen jag lirar i spel-exemplar och så lirar jag en del NES på emulator.
 #566665  by i<3zelda

Hade med mig NES idag tillgrupptiden i skolan, får hålla i gruppen varje onsdag å då händer det att NESen dyker fram. Alltid lika uppskattad! Idag stod det Tiny toons på schemat å barnen klara sig inte alltför långt tyvärr hehe

#567786  by JBH

Spelar Shatterhand för fullt.
Riktigt bra spel :good:
 #567831  by Styris

Spelade lite Shadow warriors AKA Ninja gaiden.

Inte så märkvärdigt svårt spel om det inte varit för att Ruy Hayabusa har en förkärlek att klistra sig till varenda vägg han kan kika på. Dog mer av att bli dödad av fiender än att bli puttat i avgrunden.
 #570910  by segasonic

Testade Driar och klarade mig ganska bra fram till bana 12 där många liv gick åt innan jag upptäckte ett annat sätt att ta sig an utmaningen. Blev Game Over på någon bana efter det och tog istället ett nytt försök där jag nådde nivå 31. Kan ju inte finnas så många banor efter det? Max 50? :-k
 #570921  by JBH

Spelar igenom Ufouria för ungefär femte gången detta året nu.

Det är nog mitt favoritspel från Sunsoft, tycker mer om det än Mr.Gimmick.
 #571618  by Rickard Ingvarsson

Lirar Wrath of the black mantha!
Tyckte först att det var rätt kass men gav det ändå en chans, och tyckte allt att spelet växte sig ordentligt en bit in i det!
Är tillbaka i NYC nu och på vad jag tror är sista banan, men kommer inte förbi det där stället där man ska ta alla bossarna igen, FRUSTRERANDE!!
 #571654  by Tony

blev förbannat sugen på kid icarus nu när det togs upp i presentationstråden..
får nog bli att starta upp emu.. *host* originalkonsolen med originalspelet :-w
 #571694  by Miller

Satt mig med en riktig nesdb-favorit: Journey to Silius! Men jag spelar Famicom-versionen (RAF World). Tror inte det är någon skillnad förutom spriten på huvudkaraktären samt att man inte har oändligt med continues, fast det kanske man inte har i pal/us heller?

Grymt kul dock, bra musik. Svårt behöver jag väl inte ens nämna att det är. Kom dock till fjärde banan på första försöket och sen tog liven slut, så överkomligt är det allt, men det är svårt att hålla i liven och inte dö för mycket vid typ bossen, då kan man lika gärna dö innan. Ja ja, ska sitta med detta i veckan, blir kul. Skriver här vid frustration och/eller när jag behöver råd.
 #572586  by Miller

Shiiiit vad fett RAF World / Journey to Silius var. Slitit mitt hår några dagar nu men spelar man försiktigt kan man lätt ta sig förbi fjärde bossen på ett liv, sen kommer bana 5... Den sitter också efter ett tag men herregud vad mycket trial and error jag höll på med. Förbannade lådor. Nåja, sista bossen var ett skämt men rymdskeppet tog död på mig några gånger tack vare knasig hitbox.

Ska plocka upp Lolo till Famicom nu (aka som Lolo 2 eu/us fast svårare pussel tydligen) för att stilla nerverna något.
 #572589  by Ufouria

Sista banan där man ska hoppa på rullbanden är drygast. Ibland hoppar inte gubben :( Musiken är det bästa i spelet. Bossarna det sämsta då man oftast bara ska hoppa, skjuta, ducka om och om igen. Ingen strategi för fem öre utan bara stå på en plats och göra de tre sakerna i samma ordning om och om igen.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 81

Instagram #sndb.se