• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#496469  by Tronin

Det har antagligen frågats tidigare och blivit besvarat. Men nu kommer den igen:
Vad är det för skum rand på vänster sida i skärmen? Är det något som blev fel när man gjorde SMB3?
 #496855  by smid

Så blir det inte på mitt, spelar från powerpak på ett PAL-A NES. Vilken jäkla cocktail!
 #496950  by Tronin

Fast versionen av SMB3 på videon är egentligen inte intressant. Det jag vill ha svar på är varför det ser ut så med mina svensksålda kassetter.
 #496956  by i<3zelda

Kan ju meddela att mitt smb3 svenskt inte har den där randen iaf, sen vad det beror på har jag ingen aning om:p
 #496979  by Japanspel

Det har nåt med TV:n att göra, framerates , uppdateringsfrekvens, TV:n visar mer än NES:et skickar ut.
 #496987  by Japanspel

Nej.
Men prova ändra inställningar på TV:n kanske.
 #496990  by Tronin

Tack för informationen. Jag får testa det under helgen när jag sitter vid en TV det går att ändra inställningar på.

Intressant att just den symptomen uppkommer på SMB3. Har inte sett det på några andra spel.
 #497022  by Japanspel

:lol: tar det som en komplimang.
 #497420  by Vikeskar

Gråbild med NES:et
Googlade runt lite så slutade med att man bör rengöra.

Har inget att öppna konsolen med.
Så jag börjar väl med spelen.
Har en flaska isopropylalkohol.

det och tops = Bra eller anus?
 #497421  by Tronin

Här har du en hel tråd om rengöring: viewtopic.php?f=10&t=1071

Många använder isopropylalkohol, så det borde inte vara några problem. Själv kör jag med elektronikrengöringsspray.
 #497452  by segasonic

Du öppnar enheten med en vanlig Ph2-skruvmejsel, (kan även vara 1 men tvåan fungerar).
Alla har väl det hemma? :-k

Edit: Ph2 = Phillips 2= vanlig kryssmejsel av storlek 2 ;)
 #497472  by Vikeskar

Om man får grafiska fel på spel kan det vara connectorn som är kass?

På metroid är det så, lika så mcdonaldland men inte på Talespin. (bara rengjort dessa)
Dock ej kunna öppna kassetterna och den vägen utan bara genom topsning.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 111

Instagram #sndb.se