• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#73315  by Ufouria

Ja absolut. Spelet är inte alls värt pengarna. Det är inte ens spelvärt tycker jag och då gillar jag endå den typen av spel.

#73408  by Tawny

puh.. jag skummade bara och trodde du inte gillade zelda2 sanna :? :)

#73510  by Pinge

har spelat igenom Zelda 1 på FDS, båda varven. Klart skönt!

#73519  by Ufouria

Det var bra jobbat måste jag säga. Förstår att det måste kännas skönt. :)

#73521  by Pinge

jao, nu var det ju inte ens spelsession jag gjorde det på utan under 3dagar. Men nu kan jag lägga undan Zelda i ett halvår igen :)

#73527  by rogerxy

pinge80 wrote:jao, nu var det ju inte ens spelsession jag gjorde det på utan under 3dagar. Men nu kan jag lägga undan Zelda i ett halvår igen :)
Zelda III härnäst då hoppas jag? 8)

#73533  by Pinge

Ja, fan jag tänkte faktiskt på det......
har spelat det en massa back in the days, men tror inte jag klarat det faktiskt.....
Orkar jag koppla in mitt snes då??? *klura*

#73537  by Tawny

av nån anledning har jag spelat igenom båda varven på zelda1 typ 3-4ggr fast egentligen tycker jag det finns många roligare spel...

#73555  by Ufouria

Tawny wrote:av nån anledning har jag spelat igenom båda varven på zelda1 typ 3-4ggr fast egentligen tycker jag det finns många roligare spel...
Ja.. Zelda 2 och Faxanadu t ex. ;)

#73559  by Tawny

word! :)

som en jämförelse då har jag spelat z2 typ 30 ggr och faxanadu 15 :)

#73598  by Lakanman

Inte igår jag klarade ett nes spel. Men idag blev det ett iaf.

Image

#73604  by WERY

Nes_nerd_no_1: Det spelet var så vedervärdigt att man kunde ana det värsta. Men jag förstår vad du vill ha sagt så det krävs ingen respektlöshet för min del :wink:

#73629  by rogerxy

Lakanman wrote:Inte igår jag klarade ett nes spel. Men idag blev det ett iaf.
Grattis! Är det spelet svårt?

#73654  by Lakanman

rogerxy wrote:
Lakanman wrote:Inte igår jag klarade ett nes spel. Men idag blev det ett iaf.
Grattis! Är det spelet svårt?
Skulle du försöka klara det på 3 liv så omöjligt säger jag ;).. Du har ju oändligt med continue och du börjar där du dog. Behöver inte köra om banan och samla på dig nycklar osv. Bara tålamod så klarar du det. Som Bucky o Hare.

#73658  by Ufouria

Är 1:an lika frusterande som Iron Sword?
Jag spelade Iron Sword typ 5 min sedan var jag så less och frusterad att jag sålde kassetten omedelbart. Nu har jag fått tag på en ny kassett så jag kanske blir så illa tvungen att köra igenom det någon dag, troligtvist väntar jag tills jag blir pensionär innan jag tar tjuren vid hornen. :)

#73798  by Tawny

Sanna wrote:Är 1:an lika frusterande som Iron Sword?
Jag spelade Iron Sword typ 5 min sedan var jag så less och frusterad att jag sålde kassetten omedelbart. Nu har jag fått tag på en ny kassett så jag kanske blir så illa tvungen att köra igenom det någon dag, troligtvist väntar jag tills jag blir pensionär innan jag tar tjuren vid hornen. :)
jag tror det är samma stryrning.. men jag gillar den faktiskt.. den är charmig på nåt sätt :)

#73848  by Ufouria

Trean då? Bäst eller sämst? Lättast eller svårast?

#73993  by Nagai

Trean är skitbra :)
Klarade av den när jag var liten, lät spelet stå på över natten en natt och då hade spelet hängt upp sig :P
Men tog mig an att klara av spelet, det är inte lika svår som Ironsword men trean är verkligen värd att spelas igenom.

Ironsword gjorde mig fly-förbannad... särskilt på sista banan :evil:

#74300  by Ufouria

Klarade precis Gargoyles Quest II. :)

Härligt spel, t om bättre än förväntat. Var lite orolig att det skulla vara lika svårt som Gargoyles Quest till GB och att man inte skulle veta vart man skulle gå men så var det inte.
Häftigt när man fick "klon" som gjorde att man kunde fästa sig vid taggar.

#74344  by rogerxy

Sanna wrote:Klarade precis Gargoyles Quest II. :)

Härligt spel, t om bättre än förväntat. Var lite orolig att det skulla vara lika svårt som Gargoyles Quest till GB och att man inte skulle veta vart man skulle gå men så var det inte.
Häftigt när man fick "klon" som gjorde att man kunde fästa sig vid taggar.
Grattis!
Det var visserligen några år sedan jag spelade GQ2 men jag klarade aldrig sista bossen. Jag upplevde honom som überjävlig... men så är jag ju inte Sanna heller ;)

#74377  by Ufouria

Tackar! :)
Sista bossen var den enklaste tycker jag. Det var bara att flyga vid en viss höjd, i nivå med bossens huvud, och sedan röra sig sidled för att inte bli träffad av hans skott.
Jag tycker bossen som omvandlade sig till Firebrand var svårast.

Nu när man är varm i kläderna kanske man skulle ge sig på Gargoyles Quest (GB), testade det tidigare och tyckte det var supersvårt.
Nu när man lärt sig kontrollen lite bättre i GQ2 kanske GQ blir lättare.

#75740  by Ufouria

Wohooo, klarade just Iron Sword. :D

Aningens skakis. :P Hann knappt ta någon bild och den jag tog blev rejält suddig. Slutet var ju inte mycket att hurra för. :lol:

#75751  by Pinge

Grattis Sanna!
Jag vet att jag slet med det spelet i min ungdom, och jag tror jag gillade det..... men kommer inte ihåg om jag klarade det (förmodligen inte).

Och jag kommer nog inte försöka heller

#75761  by Ufouria

Tackar! :)
Jag gillade det inte först (blev aningen frusterad på första banan när jag skulle hoppa på molnen) men när jag väl kommit in i det tyckte jag det var mysigt och roligt.
Kommer absolut att spela det fler gånger, kanske redan imorgon. :D Är riktigt sugen på 1:an och 3:an. Har aldrig någonsin spelat dem.

#75763  by Nagai

Sanna wrote:Wohooo, klarade just Iron Sword. :D

Aningens skakis. :P Hann knappt ta någon bild och den jag tog blev rejält suddig. Slutet var ju inte mycket att hurra för. :lol:
Grattis!
Du klarade av det, vilket spel blir det nu då? :)

#75771  by Ufouria

WW 1 och 3 så fort jag får tag på dem. Tills dess får jag väl spela om 2:an.
En vacker dag måste jag även ta tag i Battletoads och Cobra Triangle. Får hoppas på att CT dycker upp i någon Belfegor tävling framöver.

#75778  by Nagai

:)
Klarade av duck tales & duck tales 2 samt Flintstones rescue of dino & hoppy..

Notis: Flinstones var äckligt svår men klarade av det till slut.

#75786  by rogerxy

Nagai wrote::)
Klarade av duck tales & duck tales 2 samt Flintstones rescue of dino & hoppy..

Notis: Flinstones var äckligt svår men klarade av det till slut.
Tycker Flintstones är ganska lagom svårt bortsett från sista bossen som är galet svår. Det finns verkligen inget bra sätt att undvika hans attacker. Fred är alldeles för stor & klumpig
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 227

Instagram #sndb.se