Imorse tog jag mig till Dark Queen's Tower

Dock efter att ha slösat flera liv på andra banan (jag dör då jag försöker jonglera med fåglar för extraliv, blir oftast en minusaffär), på isbanan (ren klantighet vid några taggar två gånger i rad) och även en countinue på Elevator Shaft (försökte skynda mig, det går aldrig vägen). Bara några dagars paus och fingerminnet sviker!
Hur som helst var tredje råttracet rätt frustrerande. Inte för att han hann ifrån utan för att jag 4-5 gånger stod bredvid bomben men råttan hann ikapp för att fetsparken är så seg

Bossen var ju däremot en barnlek! Nästa bana var inte heller svår (i Battletoads-sammanhang åtminstone) men det slet fasen på tummen att trycka sig igenom segway-racet! Bossen där var inte heller särskilt utmanande, bara att använda samma tacklingsteknik som på alla andra.
Efter det var jag nådigt hungrig (förskjuten frukost) så koncentrationen var inte på topp när jag skulle hoppa runt det roterande tornet. Ett par snabbt åtgångna liv senare var det Game Over på riktigt.
Det bådar i alla fall gott inför kvällens eller morgondagens session, då kanske jag till och med får se lite eftertexter om jag har tur