• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#502305  by Ufouria

Man ska stå och skjuta ormar tills man får tillräkligt med grejs så att man kan få en extra energiplupp? :lol: Fuska sig till eller memorera vilka urnor man ska skjuta för att få bonusar. Sånt tycker jag förstör spelglädjen.
 #502334  by Ufouria

Vad är det man ska fatta när det gäller att få power-ups då? Att på egen hand luska ut i vilken urna/kruka fjädern etc ligger i är väl ganska svårt om man inte spelat det flera gånger, ritat ner varje fail för att tillslut se ett mönster (som skiljer sig från olika banor). Eller kan man lista ut det redan i första genomspelningen? Isf har jag missat något.
 #502489  by Erik S

Jag har börjat på Kid Icarus några gånger men alltid tröttnat tämligen omgående, då jag tyckt att det varit så segt.
Jag kanske skall följa AppleOfAdams råd och verkligen ge det en chans :-k
Last edited by Erik S on 15 Mar 2012, 21:23, edited 1 time in total.
 #503190  by Nils

Övar lite Battle Kid. Fortfarande världens bästa NES-spel, punkt slut.
 #504774  by 3gengamern

Spelade idag Batman: Return of the Joker för allra första gången och
det som omgående slog mig var att sa### i gatan vilken snygg grafik! :o
I jämförelse med tidiga spel som Mario Bros. och Popeye är detta tecknad film.

Rent fascinerade vilken skillnad det kan bli när programmerarna väl lärt sig att krama varenda droppe prestanda ur en hårdvara.
 #504776  by Ludu

Miller: Kanske om du ska köra utan att dö, men i övrigt tycker jag inte att det vara svårare än ettan, bara längre :yes:

illumi: Visst är det! :D Stora och detaljerade sprites, det är helt fenomenalt!

Idag fortsatte jag på Battletoads. Nu satsade jag på att öva på ormbanan och även att samla liv på bana 2...jag är väldigt dålig på att jonglera med fåglarna #-o Ormbanan för att jag oftast kör warpen (första gången av misstag) men nu sitter hela banan inför en legit playthrough när det väl blir av :yes:

På banan med hjulen tog jag mig nu till där man simmar från hjulen. Det tog bara 3-4 försök att ta sig förbi dem och efter en continue tog jag mig från början av banan förbi dem på ett liv :) Det tar sig!! Jag tog mig förbi ankorna oxå men direkt efter dem landade jag på några taggar... jag är väldigt sugen på att fortsätta ikväll men det får nog vänta.
 #504795  by Ufouria

Det är synd att man inte kan öva på samma bana om och om igen. Alltså oändligt med continues. Fast det är väl det som gör spelet svårt - de begränsande antalet continues.
 #504798  by Miller

AoA: Visst, med övning känns det ungefär lika svårt som ettan, förutom att jag har problem med kontrollen stundtals (med Grant samt trappmekaniken, trillade ner sjukt många gånger). Tänkte om man skulle klara alla routes utan att få Game Over främst, får se hur det går. First things first, klara spelet med alla göbbar.
 #505327  by Ludu

Oh yes! Vattenabanan i Battletoads är avklarad :good: Hjulen är inte några problem alls nu, det som är jobbigt är att vattenfienderna är så oförutsägbara! Dock användes det först upp en massa liv på att öva raketbanan. Det visade sig att stället jag hade dött bort flera continues på häromdan var det allra sista hindret. Det behövs mer övning men det är prio 2, jag vill bli bra på de sista banorna först. Det blev bara övning imorse för att knepet jag har för ormwarpen av någon outgrundlig anledning inte funkade :s Första gången jag spelade banan råkade jag, i det andra rummet, springa av första ormen och det visade sig att om jag fortsatte hålla höger så missades alla taggar. Det har funkat varje gång men den här gången landade jag ändå på de första taggarna :-k

Nåväl, på min sista continue tog jag mig förbi två av råttorna på bana 9 :good: Den tredje var på tok för snabb! Det hjälpte inte att jag tacklade honom så att han kom ännu längre fram :lol:
 #505978  by ekan

Gradius var faktiskt det senaste jag spelade...oerhört svårt om inte annat.
 #507297  by Ludu

Imorse tog jag mig till Dark Queen's Tower :D Dock efter att ha slösat flera liv på andra banan (jag dör då jag försöker jonglera med fåglar för extraliv, blir oftast en minusaffär), på isbanan (ren klantighet vid några taggar två gånger i rad) och även en countinue på Elevator Shaft (försökte skynda mig, det går aldrig vägen). Bara några dagars paus och fingerminnet sviker! :$

Hur som helst var tredje råttracet rätt frustrerande. Inte för att han hann ifrån utan för att jag 4-5 gånger stod bredvid bomben men råttan hann ikapp för att fetsparken är så seg #-o
Bossen var ju däremot en barnlek! Nästa bana var inte heller svår (i Battletoads-sammanhang åtminstone) men det slet fasen på tummen att trycka sig igenom segway-racet! Bossen där var inte heller särskilt utmanande, bara att använda samma tacklingsteknik som på alla andra.

Efter det var jag nådigt hungrig (förskjuten frukost) så koncentrationen var inte på topp när jag skulle hoppa runt det roterande tornet. Ett par snabbt åtgångna liv senare var det Game Over på riktigt.
Det bådar i alla fall gott inför kvällens eller morgondagens session, då kanske jag till och med får se lite eftertexter om jag har tur \:D/
 #507572  by aerobert

Spelar inget Nes just nu men känner mig manad att ta upp Faxanadu, Metroid eller Ufouria.

Senast var jag iofs halvvägs genom LofZ men Chrono Trigger DS och Skyward Sword kom emellan.
 #507638  by Ludu

Såååå nära! Eller nja egentligen inte, men jag tog mig till sista banan utan att använda nån continue och hade mer än 5 liv kvar :good:

När alla continues och alla utom två liv till slut var borta så tog mig till Tazmanian Devil herself.
IMGA0004.JPG
Ena livet var för att testa tackla henne då hon snurrade utan att bli tornado och andra för att jag blev hörnad. Jag hann få in några träffar med den gamla goda tekniken. Kommer jag hinna ta mig igenom spelet imorrn månntro?
 #507699  by Ludu

Jo nu då jag tar mig så pass långt blir det bara ett försök per dag, jag brukar ju överlag inte spela nå långa pass. Det var nästan så att jag tänkt ge upp när jag hade en continue kvar för att jag var helt slut (varit uppe hela natten och jobbat), men det blev en liten paus och sen klarade jag hela banan :yes: Nästa varv behöver jag inte slösa en massa liv på överraskningar då jag kan med banan nu :good:
 #507764  by segasonic

Lite ot.
Schysst signatur Skeletor! :good:
 #507969  by Ludu

Retro: Jo sista banan är väl inte direkt någon höjdare, men jag tror ändå jag föredrar den framför segway-racet. Den banan är inge svår så det blir mest bara en långdragen transportsträcka med trött tumme i slutändan. Trots att den är lätt finns det ändå många tillfällen för misstag och om bollen hinner ikapp är det drygt att man måste börja om från början..

Jag tror nog att jag tycker om isbanan mest :) Lång med mycket variation :good: När elektriska ålarna inte lever rövare är inte vattenbanan så dum den heller, jag tycker det är kul med banor jag kämpat och kämpat med som jag sen kan ta mig igenom smidigt :yes:

Överlag måste jag medge att det är ett otroligt grymt spel :D Så sjukt varierat och belönande när man till slut tar sig vidare nånstans.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 81

Instagram #sndb.se