Nu kanske jag har missat mycket av den här diskussionen men varför står det SCN på spel som såldes i Spanien och Portugal? Har någon en vettig förklaring till det? Fick Bergsala in GPS-utgåvorna från Japan utan kassetter och sen fyllde på dem med SCN-kassetter som sedan skeppades ner till kontinenten? För det är väl bara kassetterna som är märkta SCN? Allt annat är väl märkt GPS och är på engelska? Det här är verkligen förvirrande gånger tusen. Kan det betyda att SCN inte står för Scandinavia utan något helt annat? South, Center, North (?) det vill säga hela Europa bara att majoriteten av spelen såldes i Skandinavien? Jag har för mig att jag läste någonstans att det fanns SCN-spel som såldes i Holland (Lemmings till exempel). Hur märkligt är inte det på en skala? Nu tänker jag bara högt och jag säger absolut inte att det är på något speciellt sätt.
De visste säkert inte vilken baksida de skulle använda så de insåg att de hade för mycket Scn baksidor sen satte de på Gps spelen som är random engelska och kunde släppas lite varstans för marknaden var kanske inte så stor i just Portugal så därför fick den ingen egen regionskod eller sitt språk på kartongen, du kan sitta och grubbla på detta hur länge du vill för vi lär säkert aldrig få veta detta mysterium!
Som sagt jag tror inte Bergsala hade någon som helst anknytning till GPS spel utan det är någon annan huvudleverantör möjligtvis Nintendo själva som ville sälja spel i mindre upplagor till vissa länder så just därför spel endast på engelska.