• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#66990  by Ufouria

Spelade precis igenom Little Nemo - The Dream Master (iofs inte 1:a gången).

Hade problem med andra delen på sista banan denna gång oxå. Att ta sig förbi eldarna i groddräkt och med en massa pollenbollar flygandes tycker inte jag är lätt som en plätt.
Fick kläm på det tillslut så nästa gång jag spelar ska det förhoppningsvist inte vara något problem.

Den sista banan är roligast i hela spelet. Roligt med bossarna även om de är väldigt lätta. Tycker det är synd att inte varje bana avslutas med en boss.
Då hade spelat fått betyg 5/5, men pga brist på bossar på varje bana ger jag spelet "4 drömmar".

#67018  by rogerxy

Sanna, ja de där jävla pollenmonstren på sista banan är nog det svåraste i hela spelet =/ Musiken på sista banan, tillsammans med miljöerna, gör det hela otroligt stämningsfullt. Jag har nog sagt det förut men musiken i Little Nemo är troligtvis bäst bland alla NES-spel.

#67037  by Bonomaul

Jag har aldrig lyckats ta mig förbi de där eldarna och grejer.. blir så förbaskad varje gång jag försöker. Kommer nog aldrig spela det spelet igen - trots att det är toppenbra.

#67038  by Tawny

rogerxy wrote:musiken i Little Nemo är troligtvis bäst bland alla NES-spel.
Gun.Smoke FFS! ;)

#67335  by Filurkatten

Incredible Crashdummies har nice musik med.

#67441  by WERY

Klarade Super C första gången för över en vecka sen

#67527  by Nagai

varvade dragon spirit för en stund sedans, bossarna är patetiskt lätta ifall man har tre drakhuvuden..
Hade problem med sista bossen när jag inte hade några power-ups..
Aja, gillar man tiger-heli så rekommenderar jag denna starkt!

#67529  by Ufouria

Grattis!
Dragon Spirit såg rätt trevligt ut. Lite som en blandning mellan Life Force och Xevious (perspektivet).

#68170  by rogerxy

iloveyoulikeguitars wrote:
Wizard & Warriors
Det var skönt att återuppleva gamla barndomsminnen framför neset och lira WW. Spelet var dock mycket roligare när man var liten, för i själva verket, så här i vuxen ålder, så är det ju riktigt störande. Hjälten snubblar ju runt som om han vore en jäkla vetextrasa.

R.I.P Malkil (Din sucker)

:P

#68251  by Ufouria

Nu är Ligar död, igen. :D

Image

Denna gång var han en riktig mes. Att det var skillnad mellan PAL och NTSC versionen det visste jag men att det var en så ENORM SKILLNAD kunde jag inte föreställa mig. :shock:
Jag slet som ett djur i säkert 500 försök, använde attack & assail och extra bägaren med liv, innan jag tillslut fick död på Ligar i PAL versionen. Det var den överlägset värsta boss jag någonsin varit med om.
Men i den amerikanska utgåvan behövde jag bara gå fram till honom, slå några slag (ca 7-8 träffar) och sedan var han borta. :shock:
Tror inte ens jag blev träffad själv. Jag hann inte blinka för det gick så fort.

#68255  by WERY

Inte nog med det att PAL verran är segt i rörelserna. Håller jag löst på styrkorset när jag spelar går rygar fra men bit o stannar men i den amerikanska så springer han bara på

Det var anledningen till att jag bytte upp mig. Dessutom kan jag avslöja att SCN verran kom ut 1990 medans USA verran kom 1987. Dom kanske ville ha det svårare i Sverige? Detta är nåt jag får ha med i comparison tråden

#68257  by Ufouria

Ja det måste du absolut ta med i jämförelse tråden då skillnaden är enorm.

Jag märkte oxå att det var en skillnad i rörelserna i NTSC verran. Det enda negativa in den var att det var slowdowns på vissa ställen, det har jag inte märkt av i PAL versionen.

Den näst sista bossen som finns i "huset", högst upp, där man träffar på flera sniglar var oxå sjukt enkel i NTSC versionen. Behövde bara gå fram och slå några slag och så dog den. Den hann inte ens skjuta ut några skott. :lol:

#68261  by WERY

Ta med det jag sa i mitt föregående inlägg samt det du har upptäckt själv och skriv det i comparisontråden

#69091  by Markus

Nu har jag precis varvat Crystalis! :D Trots att det är ett av mina favoritspel har jag inte spelat igenom hela förrän nu.

Men kul var det i alla fall, klart värt det. Det är ett spel som jag rekommenderar starkt...Lite som Zelda, fast lite bättre till och med :wink:

#69102  by Ufouria

Härligt. :)
Det är väl rätt många speltimmar du ägnat åt det spelet? (gissar att det är rätt stort)

#69152  by kRiLLo

Klarade precis ut guardian legend. Tog 4 timmar ungefär. Första gången jag klarat ut det även att jag satt och spelade massor när jag var liten. Konstigt nog så var man bättre nu.

#69168  by BelfegorC4

Markus wrote:Nu har jag precis varvat Crystalis! :D Trots att det är ett av mina favoritspel har jag inte spelat igenom hela förrän nu.
Men kul var det i alla fall, klart värt det. Det är ett spel som jag rekommenderar starkt...Lite som Zelda, fast lite bättre till och med :wink:
Får ta ner det från hyllan och köra igenom det själv då =)

#70658  by nes_nerd_no_1

Jag & Sanna har hittills klarat Bubble Bobble och Mega Man!
Nu ska vi dra igång Duck Tales, så snart kan vi nog lägga till det i tråden oxå.
Dessutom är kvällen ung, så vem vet vad mer vi kommer att klara av? 8)

#70663  by Pinge

NNN!
Vi är många som anar vad du är kapabel till att klara av :roll:

#70715  by nes_nerd_no_1

pinge80 wrote:NNN!
Vi är många som anar vad du är kapabel till att klara av :roll:
Äsch! Din snusker! Jag är en snäll kille, eller hur Sanna? ;)

#70746  by Ufouria

Ja jättesnäll och trevlig. ;)

#70983  by Tawny

NNN1 är snel och välhengd hest

#71332  by WERY

Blev väl så gott som en speedrun på Double Dragon 1, spelet jag varvat sen tidigare redan

#71558  by WERY

Klarade 8 Eyes idag och sen kom jag till andra varvet. HAr bilder från andra varvet. Tydligen måste det göras för att spelet ska få rätt slut. Här är det riktiga slutet:

Image
Image

#71721  by Pinge

klarade precis Link No Boken, skiljer sig faktiskt en del mot Nes versionen.

#71833  by Tawny

jaså på vilket sätt??
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 227

Instagram #sndb.se