Krabban är lätt om man bara har 1 skottuppgradering samt en del tålamod, ställ dig längst ner vid skärmen och masha. Andra grodan var dock hemsk, skitjobbigt pattern (och något random kanske?). Lyckades hitta 2 blinkande vapen innan bossen på isbanan så klarade honom enklare då, annars vetetusan.
Men sen kom jag till sista banan...
När jag fick uppgraderingen så man kunde klättra i taket tänkte jag: "Hmm, sjukt störigt uppgradering, nu kan man inte hoppa från plattformar lätt längre, den grymma kontrollen är helt stympad. Tur att man får den här så sent och slipper använda den så mycket." Men tji fick jag! Sista banan går ju f*n inte o hoppa normalt, och givetvis krävs det millimeterprecision på typ hela värld 8. De första 2-3 rummen kan man gena någorlunda men sen finns det rum där man kan missa hoppet pga. att man börjar klättra och vips så dog man. Och det värsta rummet av alla kan vi väl vara överens om är rummet med alla maskar och taggar. Kom givetvis dit utan uppgraderingar efter att ha dött 40 gånger innan och tja, vad ska man säga? Aldrig stött på något så frustrerande. Helt omöjligt att hoppa för att: 1.) Maskarna slår dig hela tiden = delay på ditt hopp. Och 2.) det usla väggklättrandet. Så jag kommer inte förbi det rummet. Stängde av i ren frustration, ska lätt pausa från detta spel ett tag, tycker sista partiet var katastrofalt tråkigt pga. att utmaningen stympas av värdelös kontroll helt plötsligt.
Känns lite som Batman, ett kul spel fram till Jokern och så får man 2-3 chanser, dör snabbt som satan och sen tillbaka till början. Rinse and repeat. Ja, jag kanske är dålig men just nu orkar jag inte med Blaster Master något mer. En annan gång, det finns kvar i hyllan. Nej usch, nu går jag utomhus.
Och just det, det här spelet skulle verkligen vara fett om det fanns en sparfunktion. Känns så sjukt B att sätta sig och spela 1,5 timma för att komma till det där värdelösa rummet igen