• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#494360  by HighChaparall

Lirade igenom TMNT II: The Arcade Game igår kväll.
Fortfarande ett av de absolut bästa multiplayerspelen om man vill teama upp med en polare.
Men gårddagskvällen till ära, spelades det igenom solo.
 #494416  by Sonefors

Testade Gun.Smoke på PSP:n idag. Det var fan svårt alltså, är inte speciellt bra på det. Klarade mig till tredje banan på första livet iaf, sen gick det åt skogen. Vet inte om det berodde på att jag var kass eller att det var ovant att lira på en PSP.
 #494781  by Andreas No 1

Innan jag klarade GunSmoke så tyckte jag att det var rätt svårt, men nu varvar jag det varje gång jag spelar det (i princip). Kid Icarus är ju inte heller så svårt, men frustrerande ibland. Vad som är svårt däremot är väl Trojan och GnG, men varje gång man ser en speedrun el walkthrough så ser dem så enkla ut...

Ska nog klara Mike Tyson´s Punch Out!! och nåt mer spel nu under helgen, Metal Gear och Bionic Commando tror jag! :good: Och Mega Man, hatar dock Gutsmans bana... :s
 #494798  by Sonefors

Ska ge GunSmoke ett seriöst försök så småningom, ska bara bli klar med Outlands. MTPO!! är jag däremot övertygad om att jag aldrig någonsin kommer att klara. Vill inte lägga ner den tiden det tar att lära sig alla knep. Det är ju inte bara att ställa sig i ringen och spöa alla direkt. Metal Gear har jag inte spelat sen jag var liten så det kanske är dags för det också.

Testade Chip 'n Dale 2 idag, ett helt främmande spel för mig. Varken svårt eller roligt.
 #494884  by Andreas No 1

Precis! Problemet är ju att MTPO!! Ntsc är snabbt, för snabbt i jämförelse med vår lite slöare Pal-b vilket gör att man inte helt kan följa den för övrigt ypperliga guiden jag länkade om tidigare. :) Men principerna iaf, bara att nöta nöta nöta.
Och Heggestad: OM man har klarat det ja, gäller ju alla spel... Inte lätt att veta hur man ska göra när man kommer längre än vad man tidigare gjort. ;)

Klarade Gutsman, Cutman, Fireman, Bombman och var sjukt nära med både Elecman och Iceman, men jag orkade inte ta en continue till. Hade spelat i runt en timme, går fort imorgon när jag klarar Mega Man istället! :) Vilket jag inte gjort på 21 år!
 #494887  by Sonefors

Precis. Kid Icarus har jag otroligt lätt för istället. Vet inte exakt vad som finns bakom varje dörr, men snudd på. Metroid är ett av få spel som jag aldrig klarade som liten (ägde det aldrig) men som jag har klarat i vuxen ålder.

Nu blir det lite Outlands innan lampan släcks!
 #494928  by Ufouria

Jag har kommit till Tyson några gånger tidigare men då blivit nerslagen i första ronden. Då brukar man, iaf jag, inte vara så sugen på att spela om igen. Upptäckte dock för någon dag sedan att det finns en kod direkt till Tyson 007 373 5963, så då kan man nöta honom tills man känner sig säker för att sedan spela om hela spelet igen och förhoppningsvis inte bli nedslagen. Tyson är inte så svår som jag tidigare trodde. Har dock inte fått ner honom ännu men lyckas iaf ibland komma till andra ronden och få ner honom 1-2 gånger. :lol:
 #496057  by Sonefors

Har nu testlirat lite spel.
Castlevania III - Andra banan innan Game Over.
Life Force - Tredje banan innan Game Over.
Mega Man IV - Dog samtliga liv på de tre banor jag testade.
Gold Medal Challenge - Sjukt svårt första gången man spelar kan jag säga!
Jetsons - Riktigt tråkigt.
Offroad - Lite väl litet på ett PSP, inte speciellt roligt.
Duck Hunt - Gick inte speciellt bra att skjuta ;)

Frågan är vilket spel som jag ska lira seriöst nu när första varvet på Outlands är klart :-k
 #496062  by Toktotte

Duck Hunt på PSP lär ju vara en höjdare, haha!
Har du spelat Guardian Legend? Om inte så tycker jag att du ska ändra på det nu! Kraftigt underhållande och dessutom både långt och utmanande. Den enda nackdelen med spelet var de utvecklingsstört långa lösenorden, men det slipper ju du som PSP-nötare :good:
 #496065  by Sonefors

Nix, har inte testat det. Har för mig att det var det spelet jag kollade upp på youtube förra veckan, är det då man börjar i en stad?

Annars har jag planer på lite kortare spel efter Outlands. Fast jag gillar långkörare, det blir nog till att spela klart de spel jag har på gång först och främst (ALttP, Skyward Sword och Heavy Rain) sen får vi se. Har tänkt lira igenom ett gäng spel som inte är till NES ett tag nu, undrar hur länge jag har haft Metroid Prime liggandes förresten? Men GL ska nog testas nästa gång jag jobbar dygn!
 #497317  by Miller

Nej, Guardian Legend börjar med en flygbana á la topdown-shmup.

(I Crystalis börjar man dock i en stad, fullkomligt lysande spel det med)

Jag spelar vidare i Blaster Master och herregud, är på isbanan (Level 6?) och bossen tar kål på mej. Å andra sidan kanske man hittar ett bra mönster på honom med snart men satan vad utmanande spel det varit hittills.
 #497341  by Miller

Krabban är lätt om man bara har 1 skottuppgradering samt en del tålamod, ställ dig längst ner vid skärmen och masha. Andra grodan var dock hemsk, skitjobbigt pattern (och något random kanske?). Lyckades hitta 2 blinkande vapen innan bossen på isbanan så klarade honom enklare då, annars vetetusan.

Men sen kom jag till sista banan...

När jag fick uppgraderingen så man kunde klättra i taket tänkte jag: "Hmm, sjukt störigt uppgradering, nu kan man inte hoppa från plattformar lätt längre, den grymma kontrollen är helt stympad. Tur att man får den här så sent och slipper använda den så mycket." Men tji fick jag! Sista banan går ju f*n inte o hoppa normalt, och givetvis krävs det millimeterprecision på typ hela värld 8. De första 2-3 rummen kan man gena någorlunda men sen finns det rum där man kan missa hoppet pga. att man börjar klättra och vips så dog man. Och det värsta rummet av alla kan vi väl vara överens om är rummet med alla maskar och taggar. Kom givetvis dit utan uppgraderingar efter att ha dött 40 gånger innan och tja, vad ska man säga? Aldrig stött på något så frustrerande. Helt omöjligt att hoppa för att: 1.) Maskarna slår dig hela tiden = delay på ditt hopp. Och 2.) det usla väggklättrandet. Så jag kommer inte förbi det rummet. Stängde av i ren frustration, ska lätt pausa från detta spel ett tag, tycker sista partiet var katastrofalt tråkigt pga. att utmaningen stympas av värdelös kontroll helt plötsligt.

Känns lite som Batman, ett kul spel fram till Jokern och så får man 2-3 chanser, dör snabbt som satan och sen tillbaka till början. Rinse and repeat. Ja, jag kanske är dålig men just nu orkar jag inte med Blaster Master något mer. En annan gång, det finns kvar i hyllan. Nej usch, nu går jag utomhus.

Och just det, det här spelet skulle verkligen vara fett om det fanns en sparfunktion. Känns så sjukt B att sätta sig och spela 1,5 timma för att komma till det där värdelösa rummet igen :nogood:
 #497344  by Ufouria

Haha, jag känner igen mig precis i din beskrivning av level 8. :birdo: Den är FRUSTRERANDE! Detta mycket pga den där idiotiska klättergrejen. Man ska hoppa men så åker man ner i taggtråden istället vilket leder till en säker död då man inte kan ta sig upp. Jag har förlorat alla mina liv och continues på den världen ett par gånger.
 #497364  by Miller

Tack för "stödet" :) Har lugnat ner mig lite nu, ska nog testa imorgon igen. Kollat lite vids och tagit åt mig lite tips, måste ju klara spelet någon gång så lika bra att testa nu när man har det färskt i huvudet. Ett försök om dagen får räcka tror jag dock, för blodtryckets skull.

Edit: Måste även poängtera att jag spelar japanska versionen och har (till synes) oändligt med continues, tack gud [-o<
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 81

Instagram #sndb.se