• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#492651  by i<3zelda

Haha jo givetvis men jag såg det inte ens som det först, tänkte bara att jag måste missat nånting. Sprang runt med mina bomber överallt tills jag slutligen såg vad det faktiskt var och vandrade in:D
 #493192  by Heggestad

Nu har jag också börjat lira Outlands. Det tog mig cirka 24 sekunder innan jag var inne i Level 3 utan någonting på fickan..

Nu har jag precis fått tag i flotten, hittat level 4 mm. Pausar för lite arbete nu, återupptar nog spelandet på onsdagkväll :)
 #493205  by WERY

Känns som man börja bemästra Double Dragon 2 då spelet varvats tre gånger på raken ungefär. Men att spela Double Dragon 3 direkt efteråt är som bäddat för katastrof, åh jösses... Sen gav jag mig fan på att varva Back to the Future och det gjorde att jag lärde mig bemästra minispelen men satan vad svårt det är på slutet med de sista två banorna. Näst sista får man inte trilla en enda gång och på sista måste man hålla hastigheten på tidsmaskinen i 88 mph konstant för att klara banan och man får bara en chans att göra det medan dom andra banorna låter en dö och komma tillbaka tills man är Game Over. Svårt är det men det är en tröst att när man väl kommer till slutet så är man så bra på spelet att man lätt tar sig dit på ett liv. En vacker dag ska jag ta hem segern i det spelet...
 #493217  by Ufouria

Just ja, inga continues. Jag spelade det en gång för några år sedan och kom inte ens förbi första banan (då hade jag iofs inte spelat denna typ av spel tidigare). ABBA-koden borde gälla även för DD 3. :yes:

I ettan har man iaf 2-3 continues. Tvåan har jag aldrig spelat tror jag.
 #493263  by Ufouria

Så generöst. :lol: Då kanske man har en sportlig chans att klara det trots allt. Får ge det spelet en ny chans när jag sprungit igenom de två första. :yes: Avskydde denna typ av spel tidigare men tycker de är helt okej nu. Finns värre typer av spel.

Bill och Bull, eller vad var det nu grabbarna i DD hette? :lol:
 #493280  by Japanspel

Dags att börja posta lite riktiga spel i denna tråden...

Jag spelade Mario & Yoshi.
Det är rätt roligt spel. Men finns det ett mål med det?
 #493286  by Andreas No 1

Korr läsning saknades helt i en del spel.

Hur fan kan man få Billy och Jimmy till Bimmy och Jimmy? Försökte idioten skriva in Jimmy och Jimmy? Som typ B1 och B2 (Bananer i Pyjamas)
 #493289  by pyton

WERY wrote:Känns som man börja bemästra Double Dragon 2 då spelet varvats tre gånger på raken ungefär. Men att spela Double Dragon 3 direkt efteråt är som bäddat för katastrof, åh jösses... Sen gav jag mig fan på att varva Back to the Future och det gjorde att jag lärde mig bemästra minispelen men satan vad svårt det är på slutet med de sista två banorna. Näst sista får man inte trilla en enda gång och på sista måste man hålla hastigheten på tidsmaskinen i 88 mph konstant för att klara banan och man får bara en chans att göra det medan dom andra banorna låter en dö och komma tillbaka tills man är Game Over. Svårt är det men det är en tröst att när man väl kommer till slutet så är man så bra på spelet att man lätt tar sig dit på ett liv. En vacker dag ska jag ta hem segern i det spelet...
Klarade inte du DD3 på NES 25 Wery?
 #493521  by SCHNEIER

Just nu är det Pro Wrestling varvat med Ice Climbersom gäller. Spelar inte särskilt mycket, men i varje fall ett försök var eller varannan dag för att möta (och slå) Great Puma.

Det sägs att Great Puma ska vara en av de svårare bossarna/motståndarna. Har faktiskt aldrig slagit honom. Taktik? Kasta ut ur ringen, spöa och hoppa tillbaka innan 20 sekunder är väl "enklast"?
 #493574  by Sonefors

Har kommit en bit på Outlands, klarade precis sjuan!
...som var den överlägset svåraste hittills!
1,2,3,4,5,7,8 är klart - inte hittat sexan ännu. Har dock en del teorier som jag inte kan finna svaren på. Vet åtminstone två ställen som jag ska tillbaka till inom kort (hoppas jag).
 #493614  by Japanspel

Spelade precis Formation Z till Famicom. Roligt! Har inte haft tålamod innan.
 #493877  by i<3zelda

Hehe ja det tog ett tag kan jag säga, fyfan tror jag rände omkring å bomba vissla å lekte pyroman i 2 timmar innan jag hitta det nästan lite uppenbara när man tänker i efterhand:)
 #494249  by Japanspel

Sådär, testat Jumpin Kid och FC Genjin som ska skickas. Inte min stil med liksom gulliga plattformspel, men väldigt bra spel.
 #494253  by WERY

Jag varvade DD3 på NES25 men då spelade jag inte DD2 före och jag varvade inte DD2 på den träffen. Kontrollerna är så olika i spelen att det blir svårt att spela. DD3 är det lättaste spelet och det enda som har continue om man kommer till sista banan. Det enda man behöver göra är att taktikspela så man ska inte spela det på samma sätt som AVGN gör för då kommer man inte förbi. Sen gäller det att använda varje gubbe på den plats där dom är bäst

Jag har börjat lära mig lite taktikspel på DD2 så det verkar som jag kan varva det när jag vill nu. Lättaste sättet är att använda Super Uppercut på alla stora och svåra gubbar så kommer man snabbt igenom utan att ta större skada. KOmmer man till sista bossen får man några extraliv att röra sig med och de senaste gångerna hade jag ett par stycken kvar när jag klarade bossen. Den jämnaste slitstriden var en gång när jag hade en energiruta kvar och precis var på väg att dö av sista träffen då jag gjorde virvelsparken och nockade bossen på centimetern innan han träffade mig

DD1 är svåraste spelet och bygger till viss del på tur när man tagit sig till sista banan. Före det kan man lätt använda taktikspel men sen blir det värre
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 81

Instagram #sndb.se