• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#58671  by Tawny

nes_nerd_no_1 wrote:en avgift för Paypal.
är inte den dessutom sjukt hög?

#59394  by Ufouria

Har varvat Section Z ett par gånger medan jag varit borta härifrån. :)

Image

Hade aldrig spelat det tidigare förrens i söndags. Trodde inte det skulle vara så bra som det var. Jag brukar sällan spela igenom samma spel två gånger i rad inom loppet av ett dygn; Section Z var ett undantag för det var så himla skoj. Kommer absolut att spela det många ggr till innan jag är död och begraven.

#59398  by Bonomaul

Hur går det med Ikari Warriors då? Trodde du skulle klarat det vid det här laget. :)

Avgiften hos PayPal är väl 5% för övrigt?

#59399  by nes_nerd_no_1

Ja den är på 5%.
Men dom flesta som använder paypal säljer ju via ebay som tar ut en viss procent, så det blir ju lite grann för säljaren att betala...

Men smidigt är det iaf!

#59402  by Ufouria

Bonomaul wrote:Hur går det med Ikari Warriors då? Trodde du skulle klarat det vid det här laget. :)
Fastnade på bana 3 (eller om det var 4) i lördags när jag spelade det så då var det bara till att stänga av. :( Kom givetvist dit utan ABBA. :P
Surt att man alltid ska fastna någonstans. Ibland undrar man om det verkligen går att komma till slutbossen utan att man fastnar. Jag vet att jag alltid fastnade vid någon byggnad eller liknande när jag spelade det som barn. Spelet är ju inte direkt kort heller. Undrar hur lång tid det tar att köra igenom alla banor och hur många banor är det? Känns som ett oändlighetsspel utan slut.

#59644  by WERY

Ja då ær vi 2 som har klarat spelet. Erkænn att det var lite lurigt på slutet nær man ska hitta vægen till sista bossen.

#59649  by Ufouria

Ja, det var det. Tyckte det var rätt svårt oxå på de sista banorna. De där "metroiderna" som dyker upp fyra st på en gång var jobbiga. Lätt hänt att man åkte in i dem och fick börja om från början på banan.

#59710  by WERY

JA dom ja. 2 benta blæckfiskar bruksar jag se dom som. Men det var skønt o varva dom. Nær man har øver 10 års erfarenhet av ett spel o sen sluter man cirkeln. HAr du haft den kænslan sanna?

#59714  by Ufouria

Ja, jag har haft den känslan oxå. För mig var det Snake Rattle n Roll. Kämpade med det mycket som barn men lyckades aldrig klara det.
Kan säga att det var en fantastisk känsla att nästan tjugo år senare klara spelet och hoppa in i tefatet och flyga iväg ut i rymden. Lyckan var total!

#59719  by rogerxy

Den känslan kom när jag klarade av Zelda 2 & Turtles 1.
Dock kommer den riktiga eurofin infinna sej när Mike Tyson ligger golvad & Mario deklarerar "TKO"!

#59723  by Ufouria

Jag kände konstigt nog inte den eurofin när jag klarade Turtles 1 och Ghost n Goblins fast jag spelade men aldrig (tror inte det iaf) klarade dem som barn.

Däremot kommer eurofin infinna sig när jag klarar Cobra Triangle. Vet dock inte om den kommer att slå SRnR.

#59734  by Bonomaul

Jag får alltid den känslan när jag klarar Zelda 2. :) Precis när man stuckit det avgörande hugget i skuggan och det blir alldeles tyst.

#59737  by nes_nerd_no_1

Jag kan bara hålla med dig Bono!
Att varva Links Adventure är bättre än någon drog i hela världen! :)

#59784  by BelfegorC4

Håller också med Bono.
Känslan av att varva Zelda 2 slår alla andra varvningar av spel som jag har gjort hitils faktiskt.

#59792  by Tawny

word!

#59811  by Dan_the_ironman

eftersom jag växte upp med oot måste jag säga att det är en skönare varvning, jag grinar i slutscenen varje gång (A)

#59813  by nes_nerd_no_1

Läs topic Dan... ;)

#59817  by Bonomaul

Eller hur.. precis som om vi höll oss till den då. 8)

#59818  by Dan_the_ironman

förlåt ;P
Topic då får jag svara ghost n' goblins :P (dock med * mycket * hjälp från en kompis)

#59824  by nes_nerd_no_1

Wow!
Grattis! Det är inte alla som klarat av det spelet! :)

#59830  by Dan_the_ironman

jag gjorde bara första halvan själv >_>

#61393  by Ufouria

Klarade nyss Blue Shadow. :)
Gick upp tidigt i morse för att spela det och kom till jobbet nu. :P Bra start på dagen.

Riktigt bra spel, lika bra som Shadow Warriors 2.
Kort och bra, lagom svårt, skön musik och mycket action. Jag älskar ninja spel.

#61409  by Tawny

Sanna wrote:Klarade nyss Blue Shadow. :)
Gick upp tidigt i morse för att spela det och kom till jobbet nu. :P Bra start på dagen.

Riktigt bra spel, lika bra som Shadow Warriors 2.
Kort och bra, lagom svårt, skön musik och mycket action. Jag älskar ninja spel.
lagon svårt? :shock: det är ju skitsvårt! har bara kommit till andra banan eller nåt... fan sanna du är en riktig power player :)

#61417  by Ufouria

Då är du ju nästan halvvägs iaf. ;) Finns bara 5 banor.

#62415  by Tawny

usch det är ju supersvårt..

jag klarade zelda2 i kväll, iofs på emulator, men jag körde inga fusk eller save/load state, för jag spelade in det till en speedrun.. det blev dock jävligt sunkigt så jag får kalla filen walkthrough :P

#62468  by WERY

Image
Image
Image

:D

Men jag slog inte reckordet jag fick senast. Nu har jag dock bild på hur det ser ut

#62469  by nes_nerd_no_1

Vad i...? :shock:
Hur kommer man dit WERY? Måste man klara spelet med Luigi, eller med både Mario & Luigi?

#62473  by Tawny

det här har jag aldrig sett.. berätta hur man gör :)

#62480  by rogerxy

Nån piratkopia av SMB eller vad är detta? :shock:

Edit: Ah, SMB2
Last edited by rogerxy on 15 Apr 2008, 13:09, edited 1 time in total.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 227

Instagram #sndb.se