• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#57171  by trettioårskrisen

Tack o tack. Med tanke på att jag spelat spelet tidigare så blir det ju flera timmar mer. Men det var ju några år sedan.

#57173  by FerretX

klarade precis Chip 'n dale ... roligt men lätt spel

#57314  by Lalle-Man

knäckte precis guardian legend =D lagomt härligt att kunna få lägga den på hyllan me gott samvete=)

#57493  by Lalle-Man

så drog man igenom de japanska Super Mario Bros 3.. de va inte så svårt som ja trodde.. dog bara en gång å de av en olyckshändelse..

#57494  by Lalle-Man

WOHO!! Heat Man :D

#57600  by Frezy_man

Lalle-Man wrote:så drog man igenom de japanska Super Mario Bros 3.. de va inte så svårt som ja trodde.. dog bara en gång å de av en olyckshändelse..
coolt. Har aldrig spelat japanska versionen men det är ingen skillnad eller? Förutom texten då så klart =) ?

#57643  by BelfegorC4

Frezy_man wrote:
Lalle-Man wrote:så drog man igenom de japanska Super Mario Bros 3.. de va inte så svårt som ja trodde.. dog bara en gång å de av en olyckshändelse..
coolt. Har aldrig spelat japanska versionen men det är ingen skillnad eller? Förutom texten då så klart =) ?
En träff som svans/grod/tvättbjörn/eld/hammar/sko mario och du blir liten =)
Det är den stora skillnaden. Sen lite med dörrar och sånt.
Här är en bra sida om skillnaderna.
http://www.themushroomkingdom.net/smb3_j-e.shtml

verkar vara en skillnad mellan två europa släpp av SMB 3 också =)
Första släpp och andra släppet.
http://www.themushroomkingdom.net/games/smb3#2

#57644  by Lalle-Man

lite häftiga skillnader =) dock jävligt synd att man inte kan japanska =/ hade vart kul å förstå de japanska slutet =)

#57678  by Frezy_man

coolt. Allt Det här visste jag inte.

Annars är det ju spelmässigt stor skillnad mellan PAL och NTSC. Du kan t ex. hoppa längre på NTSC och NTSC är i regel lite enklare forutom att farten kan ge högre svårighets grad.

Förstår inte hur de orkar göra vissa meningslösa detalj förändringar =P

#57852  by Mimmiburger

BelfegorC4 wrote:
Frezy_man wrote:
En träff som svans/grod/tvättbjörn/eld/hammar/sko mario och du blir liten =)
Det är den stora skillnaden. Sen lite med dörrar och sånt.
Här är en bra sida om skillnaderna.
http://www.themushroomkingdom.net/smb3_j-e.shtml

verkar vara en skillnad mellan två europa släpp av SMB 3 också =)
Första släpp och andra släppet.
http://www.themushroomkingdom.net/games/smb3#2

Detta var faktiskt jävligt intressant för mig som har avgudadyrkan framför mitt SMB3-altare. Nu gäller det att samla på sig alla varianter *host* :P

#57888  by Pinge

klarade precis ett av mina mång favvospel från ungdomen....
Robo Warrior..... ganska lätt faktiskt, så länge man håller koll på energin o håller sig borta från sina bomber....

#57893  by WERY

Det är nästan som en kopia på Bomberman, fast svårare med alla energi o så

#58204  by Ufouria

Klarade precis Xexyz. :)

Image

Spelet rekommenderas varmt. Det var lagom stort och lagom svårt.
Det är en blandning av action/plattform, shooter och viss rpg/äventyr. Är ungefär som en blandning av Blaster Master, Gradius/Parodious och Kid Ikarus.

#58328  by Andreas No 1

Sanna: Grattis! Blandningen låter soft, Kid Icarus och Zelda II är ju som sagt mina absoluta favoritspel till NES, så lite av KI är ju alltid bra! :)

#58331  by rogerxy

Grattis Sanna, det låter som ett bra spel som är värt att kika närmare på

#58345  by WERY

Skulle ha køpt det spelet ett antal ggr men det var inte i så bra skick nær jag hittade det. Nær jag køpt det så har jag uppnåt mitt førsta delmål, dvs alla spel som slæpptes på bokstaven X

#58352  by Ufouria

Tack!
Tycker absolut ni ska köpa Xexyz. Det var inte bara bra utan även billigt. Jag gav $20 fraktat för mitt kompletta och inplastade ex.
Kassett går att få för $1-3 ($10-13 fraktat). Kan ju passa på att köpa fler spel av samma säljare så blir frakten inte så dyr per spel.

#58353  by Andreas No 1

Tänk ni som gillar NTSC, om ni bott i USA. Några dollar för spel i tokfint skick, det hade varit nåt.

:)

#58364  by rogerxy

Det är ju ännu bättre att bo i Sverige & samla på NTSC nu när dollarn är toklåg. Frakten är ju ändå inte så himla hög hit

#58371  by Ufouria

Frakten skiljer sig ju inte så mycket om man köper spel i Sverige eller USA.
USA: 60 kr ($10)
Sverige: 44 kr (välpacketerat spel)
16 kr skillnad bara.

Tyvärr tar en del säljare upp till $25 i frakt (då de bara skickar via Priority Mail :( ). Men det är ju bara att se till att inte köpa spel av dem.

#58442  by Tawny

fan jag måste börja med e-bay... hur betalar man?

#58448  by Bonomaul

PayPal är väl legio, men även internationella banköverföringar går. De är dessutom gratis inom EU.

#58451  by Tawny

utanför eu då?

#58453  by Ufouria

Utanför EU kostar det med banköverföringar, tror det är runt 50 kr (kanske beror på vilken bank man har). Tror även mottagaren måste betala en viss summa för att få pengarna.

#58468  by rogerxy

Att betala med Paypal är gratis oavsett vart i världen man skickar sina pengar. Hur det är när man tar emot en betalning kan jag däremot inte svara på.

#58511  by Tawny

var inte paypal osäkert? eller var det bara för säljaren?

#58516  by Hundägaren

När det gäller just Xexyz så behöver man just nu inte tänka på varken dollar eller Paypal.
Jag hittade detta på Tradden precis efter jag läst i denna tråden:

http://www.tradera.com/XEXYL_Komplett_t ... n-60684965

Det är iofs inte nytt men ligger ju klart OK i pris just nu, 31 kr :)

Så om någon är sugen är det bara att passa på.

MVH H Ä

#58521  by rogerxy

Tawny wrote:var inte paypal osäkert? eller var det bara för säljaren?
Jag har använt PayPal i 4 år utan något som helst problem iaf.

#58531  by nes_nerd_no_1

Tawny wrote:var inte paypal osäkert? eller var det bara för säljaren?
Jag har iaf aldrig haft några problem med paypal under de 3 år jag frekvent har använt mig av det.

...bortsett från att det är dyrt att använda sig av det om man är säljare, speciellt med tanke på att ebay som äger paypal först tar ut auktionsprovision & sedan även en avgift för Paypal.

#58567  by Ufouria

PayPal är bra (iaf för köparen) men däremot ogillar jag Payson, iaf tycker jag det var läskigt med payson när jag var säljare eftersom man inte får pengarna förrän köparen har godkänt varan. Om köparen inte godkänner varan blir det en massa strul.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 227

Instagram #sndb.se