• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#56811  by Bonomaul

Skojar du eller??!! :shock: Fy satan.. du måste vara någon slags übermänniska när det gäller NES-spel.
Du är för alltid min stora idol och förebild!

#56818  by Ufouria

Näe det är inget skämt. :)
Har inte lätt för alla spel (Battletoads t ex) men Werewolf var bland de lättare spel jag spelat.

#56822  by Bonomaul

Werewolf är ju stört omöjligt! Kan inte vara mer än en handfull människor som klarat det någonsin ju. :shock:

Hade inte Frezy Man en speed run-bounty på det förresten? Kanske vore något för dig.

#56824  by rogerxy

Missförstå mej rätt, men det hade varit kul att se dej "in action" Sanna

#56826  by Bonomaul

Håller verkligen med! Ska vi hyra en buss och samla upp människor runt omkring i Sverige och åka till Sthlm? Du kan ju ta inträde Sanna.. :)

#56832  by WERY

Vore najs. Du sanna du borde ta dig över hit i slutet av april när det är spelträff så man får sig dig spela live. Sen kanske jag har en utmaning till dig... :)

#56844  by Ufouria

Bonomaul wrote:Håller verkligen med! Ska vi hyra en buss och samla upp människor runt omkring i Sverige och åka till Sthlm? Du kan ju ta inträde Sanna.. :)
Låter som en bra idé. :) När kommer ni? ;)

WERY; till spelträffen kommer jag inte. Gillar inte att resa iväg.. Hade det varit i Stockholm hade jag varit med.

#56846  by WERY

Tråkit o höra. Ja då får man gå på en i Stockholm då... Så du åker aldrig hemifrån du?

Är ju kul att komma bort ibland men det tycker jag...

#56857  by Frezy_man

Sanna wrote:Klarade precis Werewolf. :)

Image

Trodde det skulle vara svårt... :koopa: Knappt 2 timmar sen var det slut på det roliga. 8)
Om det var något som var svårt så var det början av bana 4 där man skulle hoppa på stockar vid vattenfall.

Förstår inte varför det inte verkar vara någon som gillar spelet. Jag tycker det var riktigt grymt. Det enda jag störde mig på (men det var mest i början) var att hopp- och skjutknapparna bytt plats.
:oops:
:D

Jösses, skämtar du eller? :O

Två timmar... det är fan inte möjligt!

Spela in en speedrun... du måste :D:D...

Alltså. hade du inte grova problem med typ waterfall banan och banan efter det.?

Uhm... Vad jag har fattat för så kan man inte klara spelet om man råkar dö på någon av de sista banorna eftersom man inte kan bli en werewolf igen. Men om man på något sätt lyckas med det så blir ju spelet mycket lättare. Eller så har jag missat en del viktiga teckniker.

För mig har spelet säkert tagit 10 speltimmar innan jag kom till waterfall banan. Dit spela jag säkert 20 gånger men dog hela tiden. Och det var bara börja om.
Sen tog jag till emulator. Och med en savestate i början på varje bana tog det ändå några timmar att klara och lära sig de sista tre banorna.. Sen tog det en hel dag med försök att lycka klara spelet på ett NES.'

ja e djupt...djupt fascinerad och imponerad och undrar om det här verkligen är möjligt.

Annars är spelet stundtals jävligt kul och har några av de bästa låtarna till NES.

#56861  by Ufouria

Det gick bra fram till vattenfallsbanan. Där tog mina continues slut första gången. Sedan gick det bra men blev nerknuffad ett antal gånger på första delen av bana 5.

Dör man på vattenfallsbanan kan man bli Werewolf precis i början. Finns ett W på en kant. På femte banan kan man bli Werewolf antingen precis i början av första delen, precis efter gubbarna som skjuter. Andra delen på bana 5 blir man Werewolf efter att ha besegrat den där filuren som man möter på varje bana.

Jag tycker det är ett riktigt bra spel (den typ som jag gillar) med bra musik. Lite väl kort kanske. Två banor till hade inte skadat.

#56865  by Frezy_man

fyfan va grymmt Sanna!
Va jag leta efter en sån werewolf ikon på waterfall banan. Hittad everkligen ingen =( Det underlättar ju något om man säger så :P

Jag hade problem med elbossen en hel del också, den snabbe rackaren. Tog lång tid innan jag fann ett bra mönster mot honom. Då blev han jätte lätt.

Sista banan då? Ja menar sista bossen är ganska svår. Har du hittat werewolf ikon här också eller?

Älskar när man dödar första sista bossen när den sköna musiken kommer. Det tar en stund innan man ser sista formen. Skaparna av spelet har verkligen försökt att lura spelaren där =)

Slutscenerna är grymma! credit låten är enorm. Gillar pseciellt den bilden som du postad här på NESdb =)

#56869  by rogerxy

Tycker slutbilden känns väldigt mycket USA & jag förstår inte meningen med den.
Japanska slutbilden ser ut såhär:

Image

#56870  by Frezy_man

den var också läcker.

Naturligtvis känns bilden mycket mer kryddad om man knäckt spelet själv =) Det är en viktig punkt :)

#56879  by Bonomaul

Frezy_man wrote:ja e djupt...djupt fascinerad och imponerad och undrar om det här verkligen är möjligt.
Ja, jag med - verkligen! Det tål att upprepas!
Jag är nästan kär i dig Sanna. :)

#56889  by Ufouria

Haha.. :)

Frezy_man:
Tredje bossen är svår. Hittade oxå ett mönster och "gör han som han ska" går det bra. Men det verkar inte funka jämt för nu sist rusade han supersnabbt och då funkade det inte.

Werewolf ikon bana 4
Image

På sista (5:e) banan finns en Werewolf ikon nästan precis i början, efter apan och gubbarna som skjuter. Finns ikon där någonstans vid en kant på höger sida.
Image

Sista banans andra del får man Werewolf ikonen när man dödat "minibossen", han som dyker upp på varje bana.

Sista bossens andra form (när han blixtrar) är lite svår innan man fått in en träff på honom, sedan är det bara springa mot honom och slå till. Snabbt, fram och tillbaka, då hinner han aldrig försvinna och komma fram i en blixt.

#56910  by Frezy_man

ja e också lite småkär i dig Sanna! Vi får ta å träffas någon gång, å spela werewolf ;) :)

Ja gick runt och slog som en idiot i luften utan att finna något "W". Hmm.. Intressanta bilder. Det här ä ju grymmt!

Det finns en jätteenkel taktik på Flame-man. Man ska ställa sig på en av stenarna eller blocken nere i något av de två hörnen. Sen är det bara vänta till han landar. Då slår man honom direkt och så förvinner han en stund... Det kluriga är om han landar i fel hörn, vilket är 50 % chans.. För då får man så snabbt man kan hoppa upp till plattformen ovanför. Där ska han inte komma åt dig. När han åter förvinner ur skärmen så är det bara hoppa ner igen. På det här sättet kan man alltid klara honom i princip utan att bli träffad.

#56917  by Ufouria

Frezy_man wrote:ja e också lite småkär i dig Sanna! Vi får ta å träffas någon gång, å spela werewolf ;) :)
Det får vi göra, och du kan ge tips på hur man ska tänka när man gör en speedrun. ;) :) Det är ju en hel vetenskap.

På Flame-Man ställde jag mig oxå på en av blocken och slog honom när han kom rusandes. Ibland rusar han lite väl fort dock.

#56955  by Frezy_man

har för mig man ska ta han när han landar men det var nästan ett år sedan jag spelade sist så minns inte detaljerna.

Göra speedruns. RULE No 1 : Nöta, nöta, nöta!

#56981  by WERY

Speddrun RULE no2: Straffa, Straffa, Straffa dig själv varje gång du misslyckas så blir du bättre. :D

#57020  by Frezy_man

Jag måste säga att jag har fruktansvärt bra tålamod vad gäller att nöta. Jag svär knappt och reagerar knappt när jag dör. Väldigt sällan jag blir arg och det enda straffet jag ger mig själv är ytterligare ett nytt försök vilket man oftast inte har något emot =)

#57112  by Lalle-Man

klarade precis Wizard & Warriors.. de va ett ganska tråkigt spel.. dock é ju musiken helt underbar i den =)

#57113  by Ufouria

Vilken bravad!
Tror inte jag skulle klara att pina mig igenom det spelet. Har iofs inte spelat 1:an men Iron Sword var frustrerande och tråkigt. Gav upp efter en kvart.

#57116  by Lalle-Man

har inte spelat 2:an.. men testa 1:an på emulator å se om den é precis som 2:an.. dock va wizard & warriors inte lika frustrerande som Ninja Gaiden ;) å tur va väl de :lol:

#57137  by Ufouria

Räddade precis Dino och Hoppy. :)

Image

Tycker Flintstones var trevligt endå; vacker miljö och trivsam musik. Det enda som jag inte gillar är spelkontrollen, gillar inte när Flinta "glider" och så känns han klumpig att styra.

#57146  by rogerxy

Grattis!
Håller med om att det är irriterande när han glider. Sista bossen är inte så jätterolig heller eftersom Flinta är så klumpig att styra så det är jobbigt att komma undan hans attacker

#57154  by Ufouria

Tack!
Sista bossen var svår tycker jag. Hittade ingen taktik på hur man skulle klubba ner honom (första formen) lättast utan att själv bli träffad. Det gick iaf tillslut.

#57163  by trettioårskrisen

Fick hem Shadow Warriors SCN idag och tog mig igenom skiten på 6 timmar. Fyfan vilken sadistiskt spel, jag tror jag väntar ett tag innan jag sätter tänderna i mitt Shadow warriors II.

http://pici.se/229761/

#57164  by Bonomaul

Var det du som köpte det för över tusen spänn? ;)

#57167  by rogerxy

Grattis!
Dock kan du inte kalla ett spel du klarar av efter en sammanlagd speltid på bara 6 timmar för sadistiskt :)

#57170  by trettioårskrisen

hehe, njae det är jag på tok för snål för :)
Runt hundralappen gav jag för mitt ex.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 227

Instagram #sndb.se