• Mega Man 9

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#95144  by BelfegorC4

Sanna wrote:Vad är det för spännande extra material?
1. Endless Attack
2. Hero Mode
3. Superhero Mode
4. Proto Man Mode
5. Special Mode

Endless Attack
Test your skills on a stage without end. Try to break the record for getting the farthest. Results will be displayed in the Rankings. Not compatible with Challenges.
Sale Date: 10/06/2008
Wii Points: 300
Required Blocks: 3

Hero Mode
Play the game with a more difficult level of enemy distribution. Not compatible with Rankings or Challenges.
Sale Date: 10/20/2008
Wii Points: 100
Required Blocks: 2

Superhero Mode
Play the game with a super difficult level of enemy distribution. Not compatible with Rankings or Challenges.

Proto Man Mode
Play the game as Proto Man. You can use the shield while jumping. Some of Proto Man’s abilities may differ from Mega Man’s. There is no story for Proto Man. Not compatible with Rankings and Challenges.
Sale Date: 10/06/2008
Wii Points: 200

Special Stage
Give you another Time Attack Stage to try, including a new Boss at the end! Results will be displayed in Rankings. Not compatible with Challenges.

#95156  by Ufouria

Proto Mans Mode kan vara skoj.

#95339  by duga

Synd att Gamecube-kontrollern inte funkar, kör ju Mega Man 2 med den. Men Wiimoten funkar den också.

#95345  by Widar

BelfegorC4 wrote:hmmm intressant :)
Kan du ladda ner extra materialet också?
Vet faktiskt inte, men har svårt att tro att det inte skulle gå... Isåfall blir jag fanimig arg, de verkar görsketakul!

#95357  by Copy_con

Nä! De får allt ta och släppa det på NES, alternativt att det kommer ut som pirat, innan jag köper det! :P Att släppa det på riktig NES-kassett skulle definitivt inte vara en förlustaffär för Capcom.

#95360  by Bonomaul

Precis! Här laddas inte spel ned legalt inte! :)

#95364  by Copy_con

Bonomaul wrote:Precis! Här laddas inte spel ned legalt inte! :)
Vi får göra som man gjorde på den gamla "goda" tiden, helt enkelt vänta med att spela spelet i några år. :D

#95370  by Ufouria

Den som spar han har! :D

#96221  by Moosmann

Mega Man 9 Box in Germany with the New big "USK" Label (Fake) :)

Image

Greetings Markus

#99349  by xorox_88

laddade ner megaman 9 i wee ware å de va magiskt tyckte jag.men satan va jag har skrikigt å bitit i wii moten pga de spelet testade bita då att vrida kontrollen inte hade nån effekt :D . sen vare väll på tiden att dom släppte ett spel med 8-bit feeling å grafik.

#99375  by Den där Marcus

Som europé kan man bara köpa nedladdningsbara prylar därifrån vad jag vet. Någon som vet vad det kostade på deras hemsida? Presskiten har ju gått för $300 och liknande på eBay senaste veckorna.

#99385  by rogerxy

Bah för helvete, har ju kollat shoppen med jämna mellanrum men missade ju detta... fan...
Nåja, då har man pengar över till annat :)

#99391  by Widar

rogerxy wrote:Bah för helvete, har ju kollat shoppen med jämna mellanrum men missade ju detta... fan...
Nåja, då har man pengar över till annat :)
Det bör inte vara några problem att få tag på om någon vecka på E-bay då det bör trilla ut ett par kopior. De flesta har nog hamnat i samlares händer dock.

#99400  by rogerxy

Jo men orka betala de summorna som de kommer komma upp i. Det är ju inget NES-spel, bara en kul grej att ha om man är kåt på merchandise

#99428  by Hayabusa

Tycker det är rätt lamt att man varken kan glida eller ladda upp Bustern. Är ju trots allt nionde spelet i serien, inte första eller andra. :/

I övrigt är det väl bra!

#99569  by xorox_88

Hayabusa wrote:Tycker det är rätt lamt att man varken kan glida eller ladda upp Bustern. Är ju trots allt nionde spelet i serien, inte första eller andra. :/

I övrigt är det väl bra!
de borde du väll inte vet nått om igentligen tycker jag på de sista

#99589  by Nagai

rogerxy wrote:Jo men orka betala de summorna som de kommer komma upp i. Det är ju inget NES-spel, bara en kul grej att ha om man är kåt på merchandise
Man skulle kunna hacka Mega man 9 och försöka lägga över det på en kassett :lol:

#100944  by BarbieOnWeed

Hayabusa wrote:Tycker det är rätt lamt att man varken kan glida eller ladda upp Bustern. Är ju trots allt nionde spelet i serien, inte första eller andra. :/

I övrigt är det väl bra!
Spelet har tydligen blivit hackat och glidattacken
ska tydligen redan finnas i spelet.

#100976  by rogerxy

Äh, är inte spelet gjort för att att använda mega bustern & glidningen så ska man inte göra det

#100985  by Ufouria

Blir ju svårare om man inte kan ladda bustern och glida, blir ju ingen match annars. :)

#101339  by nes_nerd_no_1

Någon som har klarat det ännu? Det var f-n vad svårt det var då! :(

#101452  by Sunking

nes_nerd_no_1 wrote:Någon som har klarat det ännu? Det var f-n vad svårt det var då! :(
Har du Wii nerd?

#101454  by nes_nerd_no_1

Nej, men min syrra har, så jag betalade hundra spänn och drog ner MM9, så nu kan jag spela det när jag är hos henne på besök.

#101458  by Sunking

Aha. Ja jag hörde på Emilorama att det tydligen var skitsvårt, de kom visst inte förbi första stupet utan å dö :lol:

#101501  by Widar

nes_nerd_no_1 wrote:Någon som har klarat det ännu? Det var f-n vad svårt det var då! :(
Ja-a! :)

Håller på och kämpar mig igenom med Protoman nu.

#101502  by Widar

BarbieOnWeed wrote:Spelet har tydligen blivit hackat och glidattacken
ska tydligen redan finnas i spelet.
Jag skulle vilja ha källa på det där!

Men jag tycker det är fel, ingen glidning och uppladdning för mig. Förutom med protoman då. ;)

#101582  by J. Lilja

Fattar inte presskitet. Följer det alltså med en äkta spelbar nes-cart?? :shock:

Annars är det väl bara en tidsfråga innan det finns som nes-rom på nätet.

#101591  by BelfegorC4

J. Lilja wrote:Fattar inte presskitet. Följer det alltså med en äkta spelbar nes-cart?? :shock:
Nej, NES carten är ett CD fodral.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se