• Shadowgate

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#96779  by Mega_Man

Vad tycker ni om detta spel? själv tycker jag de e underbart å lite småkusligt vet att jag fick mardrömmar av det nå jag var mindre.

#96781  by Gsmhacker

det är grymt bra spel , musiken , spelade drakar & demoner back then , gissa om man va såld där detta släpptes

#96782  by Mega_Man

jo kan man lätt säga ska lira det ikväll

#96788  by Tawny

jag gillar det också :)

#96789  by Mega_Man

vad bra :D men visst de nått spel som heter Uninvited som aldrig släpptes i Europa?

#96790  by Tawny

ja, och deja vu som släpptes i sverige

#96794  by Mega_Man

okej antog det.. har du Uninvited på amerikansk kassett?

#96801  by Vigdul

Jag tycker shadowgate är lite tråkigt, dessutom kass översättning. Dom på bergsala hade ingen talang när det kom till sånt, dom borde ha anlitat någon med lite erfarenhet.

#96802  by Tawny

den kassa översättningen blir ju bara rolig :)
och ja jag har ett amerikanskt uninvited, bara kassetten

#96805  by Mega_Man

okej hur mycket köpte du Uninvited för?

#96808  by Tawny

en hundring tror jag.. eller 106 kanske, utan frakt

#96809  by Mega_Man

okej men de är väl inte farligt pris?

#96833  by Bonomaul

Shadowgate är i mitt tycke ett av de bästa spelen til konsolen! Underbar musik och mystik kombinerat med en del trevlig grafik och ett lagom svårt spel.

#96835  by Mega_Man

håller fullständigt med dej Bonomaul =) jag älskar det spelet.. gillar även Deja Vu och Uninvited som jag har lirat på emulator.

#96843  by Copy_con

Tja, bortsett från att det släpptes typ tre år för sent, hade usel grafik, usel översättning och "gameplay" som helt och hållet var baserat på "trial and error" så var det ett lite småtrevligt spel.

#96858  by Simon_ifrån_Delsbo

Äger själv Shadowgate men jag har inte riktigt fattat vad som är fel i översättningen! :?

#96865  by Pinge

Shadowgate är ju ett riktigt underhållande spel, jag kan aldrig låta bli att slå sönder spegeln så man "sugs" ut i rymden :)

#96869  by Wezper

Simon_ifrån_Delsbo wrote:Äger själv Shadowgate men jag har inte riktigt fattat vad som är fel i översättningen! :?
Är väl typ gä istället för gå och så.

#96876  by Mega_Man

jo pinge80 de e fan skoj samma sak och ta boken i början så man ramlar genom golvet.

#96913  by Simon_ifrån_Delsbo

Wezper wrote:
Simon_ifrån_Delsbo wrote:Äger själv Shadowgate men jag har inte riktigt fattat vad som är fel i översättningen! :?
Är GÄ, SLÄ och BLUTA de enda språkfelen i spelet?

#96916  by Wezper

Simon_ifrån_Delsbo wrote:
Wezper wrote:
Är GÄ, SLÄ och BLUTA de enda språkfelen i spelet?
Ja vad jag vet i alla fall. Sen kanske nån annan "nörd" här inne vet nåt annat

#96918  by Bonomaul

Hela översättningen är ju rätt knepig, men jag klassar den som poetisk och inte som usel. :)

#96933  by Vigdul

Det är kanske därför jag inte gillar spelat. Jag har aldrig förstått mig på poesi.

#96935  by nissling

Shadowgate har jag spelat på Tekniska muséet, rätt intressant. Men det finns mkt, mkt bättre peka å klicka spel.

Påtal om fleaktiga översättningar, kommer ihåg Hugo till Playstation, "Täget". ;)

#97009  by Gixen

Shadowgate tycker jag är skoj. Minns när jag hyrde det första gången och då den första textremsan som dök upp var:

"Du kanske skulle öppna dörren innan du går in".

Då fattade jag att det här blir inte lätt.... :lol:

Det här med rollspel hade jag aldrig hört talas om innan....

#97090  by rogerxy

Jag har aldrig spelat Shadowgate, konstigt nog... Bör man spela svenska eller engelska verran?

#97096  by Bonomaul

Svenska, absolut! Inget slår den i kultighet.

#97103  by Mega_Man

jag har nog bara kört den svenska versionen. men de spelar ingen roll.finns de nå andra förutom Shadowgate,Deja Vu eller Uninvited?

#97111  by Andreas No 1

Mega_man: Maniac Mansion. Tintin i Tibet till SNES...

#97143  by Vigdul

Maniac manson är roligare i mitt tycke. Fast väldigt svårt och virrigt.

Instagram #sndb.se