• Minnesota State lottery

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #883753  by AndiOne
 
Fan va coolt!!
Det har gått ett rykte om en kassett gjord för Minnesota State Lottery i över 30 år.
Nu har kassetten äntligen hamnat i händer på en samlare som kan ge oss lite ljus över historien.

Det är ett faktum att Nintendo och staten Minnesota hade hyffsat långt gångna planer på att erbjuda
delstatens invånare möjlighet att köpa lotter till Minnesota State Lottery via sin NES!
Planen var att man fick köpa ett modem att plugga in i porten på NES´ets undersida. Precis som man kunde
göra redan på Famicom i Japan. Planerna gick inte så långt att Nintendo hann o göra riktiga test kassetter.
MEN de hann o göra en Demostrations kassett som förmodligen visar hur de hela skulle funkat.

Samlaren som kommit över kassetten från en Nintendovän ska nu ta proffissionell hjälp att
dumpa innehållet på kassetten så de kan visa oss hur de var tänkt.
Image
 #883755  by Omega Supreme
 
Jag vet inte. Det känns som att några vill få det här till att vara mer än vad det är, vilket tar bort en del skimmer från vad dom faktiskt har hittat. Finns både hårdvara och mjukvara som är mycket mer intressant över större delar av världen.

Han ska skicka iväg kassetten på grading. Varför göra det? Jo för att den ska få ett högre värde såklart.
Den här kommer säljas. Säkert för ett jättehögt belopp. Gå inte på hypen säger jag ;)

Jag ska dock tillägga att det är en cool grej och ett roligt amerikanskt Nintendoexperiment. Tänk om vi hade fått en Keno-cart! :DOG
 #883756  by AndiOne
 
Jo men så är de ju självklart! Värdet skiter ja i, då de känns som gruppen den hittades i är rätt pajjig när de kommer till vissa priser.

Men ska bli intressant att se va de kan hitta på kassetten! Vore kul om Norm kunde gräva lite o göra en video om planerna

Instagram #sndb.se