• Dokumentär om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#87461  by Andreas No 1

Precis! TORD! Hur går det? :roll:

#87636  by Retroroger

detta är ju helt klart något jag lätt skulle kunna lägga pengar på :D

#87892  by Kajjan

coolt! vore grymt om dom intervjuade folk från andra länder också, skulle gissa på att föräldrarnas reaktioner till "satans maskin" va anorlunda i olika länder 8)

så kunde man alltid försöka klämma in James (AVGN) på ett hörn.
 #125803  by Vampire

Någon som har hört eller sett till Tord?
Jag har fortfarande inte fått min film returnerad sen jag mailade en påminnelse till Tord i Augusti-08. Då sa han att han skulle skicka den så snabbt han kunde.
För ca. en vecka sedan mailade jag igen och gnällde om min film. Men två dagar senare får jag tillbaka mitt mail med motiveringen att det inte kunde skickas till hans adress, mailkontot existerade inte på domänen, eller nåt.
Nähä? Har han fått kicken eller har ett nytt jobb. Eller dog han i höstas?
Lätt irriterad har jag blivit hursomhelst.
Någon som är insatt?
 #125807  by Vampire

En vhs reklamfilm för nes med Ulf Elfving
 #125811  by Vigdul

Vampire wrote:En vhs reklamfilm för nes med Ulf Elfving
Den som gjorde att han senare fick skriva kåserierna i nintendo videospelklubbtidningarna!?? :shock: Och du hade ingen kopia? Denne Tord måste spåras!

Men vad hände egentligen med dokumentären?
 #125812  by Vampire

Vafan säger du? Har han tagit creds för filmen själv?
 #125813  by Luzur

du har väl kvar addressen du skickade till?
Vafan säger du? Har han tagit creds för filmen själv?
ja tror vigdul menade Ulf Elving.
 #125814  by Vampire

hehe det var nog så han menade ;)

jo, adressen ska väl finnas kvar nånstans...
 #126032  by Tawny

vad hette han i efternamn då? eniro:a honom..?

edit: eller hör av er till de här och försök se om de vet var han håller hus http://medieinstitutet.se/sida.asp?sid=9

edit2: här står det att han bor i nyköping och det finns en bild på honom http://www.dvoted.net/index.php?option= ... Itemid=449 hittar dock inget på eniro

hittade en alternativ mail också [email protected]
 #126075  by nes_nerd_no_1

Just det, den här dokumentären ja! Den har det varit jäkligt tyst om! Vore ju synd om det inte blev något av den... :(
 #126077  by Tawny

om hans mailadress inte funkar så har han kanske slutat på mediecenter (som är en skola) så d kanske han lagt ner projektet?
 #126092  by Vigdul

av den teaser som är upplagd på youtube fick iaf inte jag något vidare intryck. Vilka töntar som hade blivit intervjuade! Mycket coolare om det var folk härifrån, så man fick se några riktiga "personligheter" :)
 #126099  by nes_nerd_no_1

Hehe, Vigdul! Det är ju en ju en hel del härifrån som ska (skulle?) vara med i den där dokun! ;)
 #126109  by instinqt

Allvarligt talat. Det krävs ju nästan en Idol-uttagning med målet att sålla fram Sveriges tråkigaste personer med Sveriges tråkigaste historier om TV-spel för att få fram dedär nissarna...usch [-( [-X =;
 #126150  by Copy_con

Killen är väl klar med KY-utbildningen efter slutarbetet -- en trailer på en fiktiv "kommande film" :)
 #126177  by Tawny

instinqt wrote:Allvarligt talat. Det krävs ju nästan en Idol-uttagning med målet att sålla fram Sveriges tråkigaste personer med Sveriges tråkigaste historier om TV-spel för att få fram dedär nissarna...usch [-( [-X =;
han tog väl några kompisar bara :)
 #126207  by Martin

De har gjort en 30 minutersversion och gjorde ganska många intervjuer (jag var där en hel eftermiddag och babblade). Tyvärr inte sett den, träffade en av kameragubbarna som tidigare arbetat med Kontroll på SVT, som berättade om 30 minutersversionen.

OT: Retroroger - neat avatar! Jag har den t-shirten! You can't see me!
 #126209  by rogerxy

Känns ju som att de tagit bort en hel del om den bara är 30 minuter, med tanke på hur många de intervjuat. Frågan kvarstår dock, vad har hänt med detta projektet ö.h.t.?
 #126212  by Vigdul

Sanna wrote:Bl a lilla Mega Sanna. :D
Motsägelsefull mening med både "lilla" och "mega" i. Mega Sanna låter ju som om du är 3 meter bred. Lilla Mega Sanna låter som om du är 3 meter bred och dvärg. Nej, du borde antingen kalla dig "Rock Sanna" eller "Sanna Man."
 #141565  by Vampire

Inte jag. Jag har skickat fler mejl för inte allt för längesen, jag får se hur det går med det.

Jag har sett att Tord är aktiv på diverse filmforum. Om man reggar sig där kanske man kan skicka ett pm.. Jag som ville lägga ut min film på youtube till allas beskådan.. Image
 #141697  by Vampire

Jag fick filmen igår. Jag fick inget mejl heller så, att han skulle skicka den. Men nu har jag den iaf, men ingen kopia på cd tyvärr. Så då blev det ingen youtube film..
Jag har en känsla av att hela projektet har skrotats, jag kan ju ha fel förstås
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Instagram #sndb.se