Jag svarar
@Ufouria i den här tråden istället efter som det känns mer rätt och riktigt
Hur ligger värdet på ESP spelen med A4 idag egentligen? Det är ett rätt intressant diskussionsämne! Är det någon som har en uppfattning?
På några års sikt så har vi sett framför allt Asterix sjunka från 12k till under 2k. Smurfarna är också på dekis. X3-A4:at som en gång hade kapacitet på 8-9k har sålts för 4k i år.
Givetvis finns det exempel på titlar som är på väg uppåt också men dyrgriparna är definitivt inte vad dom en gång varit.
Jag pratade om ESP:orna med en kille som bara har samlat några år. I hans ögon var Robocop 3 dyrgripen bland ESP:orna. Det är lite roligt hur olika uppfattning man kan ha när man har samlat under olika perioder

Robocop 3 är inte ens topp 3 på min lista men när jag kollar prisstatistiken och ser att 3 av de 4 senaste Robocop 3 har fått över 10k så…..ja……jag förstår ju hur han ser på det
Kommer ni ihåg att det fanns en tid då många utnämnde Panic Restaurant till det ovanligaste spelet av alla 210? Tiderna förändras
En sak är säker i alla fall. Har man samlat en längre tid så har man förmodligen minst ett ESP-köp som inte har åldrats speciellt bra om man har kvar spelen. Jag tror inte jag hade fått hälften så mycket för mitt Goal som jag gav för det en gång i tiden. Samma med Asterix.
Jag har faktiskt köpt en ESP:a i år. Fick ge 2750 kr för High Speed i nyskick med svensk A4. Kändes rimligt…