• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #869689  by Nightstalker
 
Nja, det är fler som springer "any%" där man får plocka powerups ^^
Man lär sig undvika powerups så det är inte något större problem :yes:
 #869767  by smaugur
 
@Nightstalker Det är en deal! :) , Dock har jag efter att ha kollat på "The social dilemma" på netflix bestämt mig för att göra en digital detox ett tag framöver, så jag kommer att undvika skärmar i den mån det går för att få en glimt av hur det är utanför matrix. :yes:
 #869798  by AndiOne
 
Har börjat streama lite igen efter 4 års uppehåll. Har fokuserat till 100% att lira igenom NES spel. Har hunnit med 4st iaf :)

Först ut var Wacky Races

Verkar inte gå att få den inbäddad. Ja vetifan hur man gör iaf. Ni får klicka på videon för att se :)
Följ mig gärna på Twitch när ni endå är där <3

Andra spelet blev Cliffhanger

(samma här, klicka på rutan!)

Tredje spelet blev Friday the 13th

(tror ni hajat att ni måste klicka på rutan)

Fjärde spelet blev Jaws

(Vare inte nån ruta som skulle klickas...)
 #869803  by Ludu
 
Snyggt jobbat!

Själv startade jag året med att spela igenom Jackie Chan's Action Kung Fu för en dryg vecka sedan (tack @Ufouria ). Väldigt snyggt och helt makalös kontroll! Jag brukar sällan kunna springa och göra flera små plattformshopp i ett svep ut att parera i luften men i det här kunde jag trycka styrkorset åt höger utan paus. Näst sista bossen var riktigt krånglig men på mitt sista liv tog jag mig vidare och i mål :good:
 #869805  by Ufouria
 
Jackie Chan's Action Kung Fu är riktigt skoj! Det är ett annat spel som jag tycker påminner om det och som jag gillade skarpt. Det kom inte i PAL version. Kartongen är mest vit och så tror jag att det är en tecknad indian på framsidan och kanske ett tält. Kan vara Jaleco. Ganska säker faktiskt, eftersom boxen var jobbig i hyllan (texten på sidan blir vänd åt fel håll så man måste ställa boxen på huvudet).

Edit: Whomp Em var det jag tänkte på
https://www.youtube.com/watch?v=ymOZGS0rhf8
 #869806  by AndiOne
 
Alltid nått.. 😂😂
Inte spelat igenom 4 nes spel på 30 år innan fan under samma år än mindre vecka 😅

Både Jackie Chan och Whompen står högt på prio listan över kommande streams =)

Just nu håller ja dock på med A Nightmare on Elm-steeet =)
 #869921  by AndiOne
 
Efter massa nötande klara ja äntligen A Nightmare on Elm Street igår!!

https://youtu.be/eDN64q3vKEQ
(gråter inte för en liten prenumeration på min nya Youtube kanal! kommer ladda upp genomspelningarna av NES spel ja gör, o även lite andra NES videos är planen)
 #869923  by AndiOne
 
De är faktiskt riktigt underhållande. Men de är så jäääkla lätt att man missar vissa hopp och sedan den där härliga knockback efekten som i Castlevania.
Så man gärna kastas utför stup o dör. 5 liv o 3 contiues sen äre bara börja om från början igen. O de är helt klart svårast i slutet. Så de gäller att ha ett par extra liv där.
Sen har man ju ingen synlig healthbar. Så man vet inte riktigt om man kommer dö av nästa träff man får emot sig. De är typ 3-5 träffar sen dör man ett liv. :)
 #869951  by WERY
 
Det hade varit kul att spela igenom det. Ett av de där filmlicensspelen som faktiskt är bra gjort. Även kul att man kan vara fyra stycken. Man borde lira igenom det med fyra pers och lyssna på Dokken samtidigt. :yes:
 #871403  by SCHNEIER
 
Igår blev det en runda Blades of Steel.

Körde PRO, men det gick mycket lättare än vad jag hade tänkt. Endast tre matcher i turneringen. Gjorde enkelt mellan 10-15 mål i varje match. Hade för mig att det var mer utmanande.

Image

Ett kul spel, men det ska främst spelas mot en kompis i soffan. :yes:
 #871404  by Ufouria
 
Vad roligt! Det var länge sedan jag spelade. Fick det nytt i julklapp. Borde ha varit julen 1990. Tyckte nästan alla lag hade fula färger på kläderna.
 #871407  by SCHNEIER
 
Kan bara hålla med!

Valde Los Angeles, som jag alltid brukar välja. Kanske för att deras matchställ är blått och gult. Och fult.

Image
 #872245  by Ashaman
 
Jag klarade Castlevania för första gången igår. Jag ägde (eller hade ett ”långtidslån” som aldrig lämnades tillbaka) spelet som barn och spelade det ganska mycket. Kom nog bara till döden en handfull gånger när det begav sig, men där var det stopp. Nu har jag ju sett andra klara spelet med holy water-tricket på de sista bossarna, så det blev ju att jag använde det, men det var inte utan att jag hade bekymmer ändå. Spelade fram till femte banan och korridoren utan att dö, men sen började jag dö... och dö.. men till slut fick Dracula smaka silverpåle. Sjukt go revansch. Ett spel som gäckat mig i mååånga år där jag oftast slutat i korridoren innan döden i ren frustration. Äntligen!
 #872247  by zyffe
 
Nice! Nu till att varva det whip only x)
 #872249  by Ufouria
 
Grattis! :good: Skön känsla är det!
Så var det för mig med Snake Rattle N Roll och Cobra Triangle. Det var spel jag ägde och som jag älskade men aldrig klarade. För Snakis var det slutbossen som jag aldrig klådde som barn. Cobra Triangle fastnade jag på något tidigare. De är ju ännu ett sjukt svårt spel då det är så långt med många svåra banor med isberg och frustrerande hopp på slutet. Ska man spela det igen, så blir det med någon slags sparmetod, typ på Retron.
Samt delvist för Rygar (som jag hyrde som barn), även om jag inte klarat PAL versionen utan bara NTSC versionen (men jag är nöjd ändå).
 #872250  by zyffe
 
Rygar ska du vara stolt över. Jäkligt svårt att fatta vart man ska och slutbossen var riktigt jobbig. Sjukt bra spel, dock! Är det någon skillnad på NTSC och PAL rent innehållsmässigt? Annars är det ju mer imponerande att varva NTSC iom att de går snabbare.
 #872252  by Ufouria
 
PAL och NTSC versionen av Rygar är identiska förutom att i NTSC versionen så har man 2 eller 4 ggr högre effektstyrka (när man uppnått max) att döda fiender och bossar. Så om slutbossen kräver 100 träffar i PAL versionen (om man levlat upp till max) så kräver den bara 50 eller 25 träffar i NTSC versionen.
 #872253  by Ashaman
 
Tack hörni! Det var en go revansch och ett av de svåraste spelen jag klarat till nes. Känns som jag kört igenom de flesta jag vill klara nu. Får väl ta mig an Castlevania 3 och Ufouria. Dem har jag inte klarat...

Rygar har jag egentligen ingen anknytning till, men har gillat det, det lilla jag kört det.

Vad jag förstått är det en riktig jävla holmgång att klara på PAL. Det ska vara betydligt enklare på NTSC med anledning av vad @Ufouria nämner här...
 #872254  by snotcrow
 
@Ashaman Grattis till dracula-dräpningen! Du är ju för jäkla bra på tv-spel.
Samma som dig så hade jag castlevania som barn. Men har aldrig klarat det heller.
Fan, måste ta och försöka klara av det också. Brukar få bekymmer efter mumierna
 #872259  by Ashaman
 
Där satt Rygar också!

Bra speldagar! :)

Rygar har jag bara som kortast startat i samband med köp/försäljning tidigare. Riktigt jäkla bra spel måste jag säga! Lagom lurigt och riktigt roligt! Lagom utmaning för en kväll. Jag hade lite bekymmer med vart jag skulle ta vägen efter första bossen, men när jag väl fattade hur man rullade på linor så gick det väl. Får tillägga att jag inte har mer spoilers på det här spelet än att jag sett Revanschavsnittet för en herrans massa år sen. Klart görbart på NTSC i vart fall! Får kanske testa PAL-versionen för skojs skull! :)
Image
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227

Instagram #sndb.se