• GameBoy Player

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #848224  by Nightkiss
 
Tråd om tillbehöret Gameboy Player som gör att man via NGCn kan spela GBA spel på tv,n : ) Dessutom kan olika roliga och fördelaktiga låsas upp som bonusar i vissa spel : ) :gbasp:
 #850093  by Dark2
 
Ska ge ett tips som jag fick reda på här om dagen. OBS jag har ej hunnit testa själv ännu. Men har man en Game Boy Player utan skiva finns en lösning. Om man har en Wii med homebrew möjligheter. Då kan man lägga över filer till ett Gamecube minneskort som sedan startar med lite olika spel, exempelvis Wind Waker. Projektet heter
Game Boy Interface.
Det verkar ha många trevliga funktioner och fungera minst lika bra som original skivan :)
 #850099  by pyton
 
Game boy interface ska vara mycket bättre än GBP skivan eftersom GBI saknar inpulag som GBP lider av. Vore kul att prova det du skrev Dark men jag sdaknar ett Wii med homebrew. :(
 #850100  by Dark2
 
Jag har en Wii med Homebrew, så får jag det att fungera och hittar något extra gamecube minneskort, kan jag tänka mig att sända över ett minneskort.
 #852689  by 0LD5K00L
 
Jag har en Gamecube som kör Swiss, Game Boy Interface och hela faderullan. Allt du behöver finns på Ebay åtminstone. Leta upp vilken ”gecko-adapter” som helst och ett gammalt SD-kort att använda till den (gärna under 4 GB för att vara på den säkra sidan och det ska inte vara SDHC eller liknande). Sätt in adaptern i minneskortsuttag B. Om du vill använda en omoddad enhet till det här så behövs en Action Replay-skiva (viktigt att det är PAL om du kör med en PAL GC) för att läsa SD-kortet när konsolen startar upp.
 #852702  by rakapparat
 
Har en Freeloader, Swiss ska kunna rullas med den enligt en tråd på reddit. Provar med det först. Fick tag i en SD-läsare idag på Facebook, har ett gammalt SD kort på 2 GB liggandes så den blir prefekt. Får prova i veckan om det funkar!
 #852940  by Bjorkil
 
Hur gick det?
Last edited by Lirod on 05 Apr 2019, 21:35, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #871317  by Dark2
 
Jag fick precis igång Game Boy Interface tillsammans med F-1 World Grand Prix. Fungerar bra :) Tog lite tid innan jag förstod att man kan lägga in både en hackad sparfil och GBI på samma minneskort.
 #871325  by Dark2
 
Ja den laddar GBI. Men man kan få den hackade sparfilen att ladda SWISS, men jag har inget behov av det just nu.

Instagram #sndb.se