• Vilka enheter funkar Family Basic med?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#83398  by Zeela

Har en trevlig liten Family Basic till Famicom. Och nu hade jag tänkt prova den och se om den är nåt skoj.

Jag har ingen Famicom än men ska väl skaffa en i någon form. Så vilka varianter av Famicom/NES/etc är det som man kan koppla Family Basic-tangentbordet till? Den NES jag har har inte någon port för detta.

Och ja, gissningsvis så funkar det utmärkt med en original Famicom, men den har ju bara RF ut och min TV klarar inte NTSC via RF... :(

Så vad finns det för några alternativ?

// Z

#83510  by Pinge

funkar med en Sharp twin famicom (an500b).
har du bandstationen också??
jag har bara t-bord o cart

#83581  by Zeela

Phredreeke wrote:AV Famicom kanske? http://en.wikipedia.org/wiki/AV_Family_Computer
Tja, kanske det... Har AV Famicom samma portar som vanliga Famicom så kan det kanske funka. Men jag kikade på en sak som såg ut som en sån där (fast den kan ha varit amerikansk) hos Maphesto och den hade ingen port för tangentbordet. :(
pinge80 wrote:funkar med en Sharp twin famicom (an500b).
har du bandstationen också??
jag har bara t-bord o cart
Ahhh, just det... Det finns ju en sån ja. Twin Famicomen borde den ju funka med. Hur är det med den, man kna inte använda disk och kart samtidigt? Vore ju smidigt om man kunde spara saker på diskett :)

Och jag har inte bandstationen. Men skulle gärna ha en. Har bara tgb och cart.

// Z

#83615  by Pinge

nej man kan INTE använda disk o cart samtidigt, tyvärr!
Man måste ha en bandare för att spara, har för mig att jag läst att det ska funka med vilken bandare som helst som har mic-ingång, men detta kan jag inte bekräfta!

Och det går utmärkt med en AV-famicom, den har ju vanliga "nes" portar på framsidan men en famicom port på sidan för famicomtillbehör.

Instagram #sndb.se