Eurogamer har intervjuat Giles Goddard, en av de första västerlänningarna att arbeta på Nintendo. Otroligt intressant där han berättar om hur han bodde på hotell i början, arbetskulturen på Nintendo, Silicon Graphics-datorerna de hade för N64 (Giles gjorde Mario-ansiktet i början på Super Mario 64) m.m.
https://www.eurogamer.net/articles/2018 ... r-mario-64
Admin får flytta tråden till rätt forum. Placerade det på SNES eftersom hans arbete med Starfox och Stunt Race FX är antagligen mest känt.
					
										
																														 
					 
					 					 https://www.eurogamer.net/articles/2018 ... r-mario-64
Admin får flytta tråden till rätt forum. Placerade det på SNES eftersom hans arbete med Starfox och Stunt Race FX är antagligen mest känt.
http://www.martinlindell.com / http://www.instagram.com/manualmartin
Författare av 8-bitar på 80-talet: Nintendos marsch in i de svenska hemmen - http://www.sndb.se/viewtopic.php?f=2&t=3992
					 						
            Författare av 8-bitar på 80-talet: Nintendos marsch in i de svenska hemmen - http://www.sndb.se/viewtopic.php?f=2&t=3992


 
									




 
									




 
									 Hade gärna hittat nåt kul läsbart om bröderna Stamper och Rare, särskilt tiden när de började med NES kring 1986-1987 (?) som första icke-japanska spelutvecklare till konsolen. Hur de reverse-engineered konsolen för att kunna bygga ett utvecklingskit, vilket gjorde Nintendo så imponerade att de fick ge ut obegränsat antal spel per år (de andra spelhusen fick max ge ut 5 titlar per år, vilket gjorde att b.la. Konami skapade två dotterbolag - Ultra Games i  USA och Palcom i Europa).
  Hade gärna hittat nåt kul läsbart om bröderna Stamper och Rare, särskilt tiden när de började med NES kring 1986-1987 (?) som första icke-japanska spelutvecklare till konsolen. Hur de reverse-engineered konsolen för att kunna bygga ett utvecklingskit, vilket gjorde Nintendo så imponerade att de fick ge ut obegränsat antal spel per år (de andra spelhusen fick max ge ut 5 titlar per år, vilket gjorde att b.la. Konami skapade två dotterbolag - Ultra Games i  USA och Palcom i Europa).
 
									