Jag beställde från Analouge en söndag och fick konsolen på onsdag. Den skickades direkt från lagret i Vegas. Köpte den svarta modellen. 500kr i tullavgift. Totalt 3000kr med tull + en trådlös kontroll från Inet (8bitdo SN30).
Jag har testat de flesta emulatorer. Kört rätt mycket med min rpi - retropi. Analougen slår allt. Inget lagg (kör gaming mode på tv:n) och snygg bild och miljarder möjligheter till inställningar. Ibland häpnas jag av den fina vassa grafiken.
Jag kommer inte att jailbreaka min utan bara uppdatera firmware. Samlar enbart japanska snes-spel

. Har som regel att inte köpa ett nytt spel innan jag klarat det som jag spelar för tillfället.
Nu blev detta ett långt inlägg men jag är sjukt nöjd med min maskin och Kevtris är verkligen en hjälte. Nintendo borde anställa honom. Nintendo hade kunnat göra så mycket med sin legacy och pysslat om sina retrofans
Hoppas att Analouge släpper en billigare variant som spelar nes och famicom. Då är framtiden räddad
Edit:
Glömde nämna ljudet. Det är fantastiskt. Tar det direkt ur mina studiomonitorer.
Ny intervju med Kevtris
Njut av livet! Ha en positiv inställning. Lyft dina medmänniskor.