• Vi spelar Nes tillsammans 034 & High-Score tävling - Wrecking Crew

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #824935  by rakapparat
 
Dags för tävling!

I omgång 34 av "Vi spelar NES tillsammans" som avslutades nyligen vann Wrecking Crew. Perfekt spel att även göra en tävling utav.

Enkelt upplägg, högsta high score vinner!

Image

Rekordet för forumets high score del äger Pinge!
189,100 ligger rekordet på. Där har ni något att sikta på att slå!

Regler:
  • Phase 1
  • Inga fusk som GameGenie eller liknande tillåtna.
  • PAL eller NTSC-versionen av spelet.
  • Endast på riktigt hårdvara, emulering är ej tillåten.
  • När du är nöjd med din score, fotografera av din tv. Posta därefter bilden här i tråden och vi skriver in ditt bidrag i första inlägget efter det har validerats som korrekt. Enklast och smidigast gör du detta på http://www.imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Hur många bidrag du vill!
  • Tävlingen pågår till den 10/11 kl 23.59
I prispotten finns diplom med ditt namn och att du är en:
Image

Lycka till!

High Score:
[list]
1. 430,600 - Toffe-86
2. 107,300 - rakapparat
3. 105,300 - Ufouria
4.
5.
[/list]
 #825050  by Ufouria
 
Jag kastar in handduken direkt. Har spelat det i typ 2 min tidigare. Gjorde precis ett försök (första gången jag spelar det kan man säga om man inte räknar de 2 min som jag testat det tidigare) och dog på bana 9, och med ca 75k poäng.

Fattar inte vad dörrarna är till för och förstod inte poängen med bomberna (de var bara jobbiga).

Detta är inget spel för mig!
 #825078  by toffe-86
 
Haha lilla Sanna....gav du GaG bara två försök med?
Bomberna har effekten likt ett domino, så länge det finns sammanhängande saker som kan hackas/sprängas på en smäll. Vita dörrar behöver två och mörkare tre.
Bomberna kan också användas taktiskt genom att ta sig förbi en finde(tajming krävs) eller kan man spränga sig själv och falla ner till botten på banan.

Dörrarna kan du öppna och lura in fienden i(tror dom är instängda en viss tid)

Ge det ett par försök, phase 9 är inte dåligt på två försök :good:
 #825079  by Ufouria
 
Ska göra ett försök till i nästa vecka :)
Tack för förklaringen ang dörrar och bomber. Ska bli skoj att testa att lura in fienderna genom dörrarna :) Bomberna var lite luriga då risken fanns att man bombade ner en viktig stege och då var det bara att ta livet av sig :lol:
 #825165  by Ufouria
 
Får man kolla in youtube för att ta reda på hur man tar sig förbi bana 12 :-w Kanske räknas som fusk?

Ska göra ett tredje försök och försöka få så mycket poäng som möjligt fram till och med bana 12 och då ta bild :)

Jag har inte förstått om tiden spelar någon roll, dvs om man får mer poäng om man klarar banan snabbare. Inte heller om man får mer poäng om man bombar istället för slår sönder dörrarna.
 #825226  by Ufouria
 
Coolt! Jag har några ggr fått upp en staty som man sedan kan gå och slå ner och få lite extra poäng för. Antar att de ploppar upp om man slår sönder bomber i en viss ordning eller om det har med något annat att göra?

Undrar även hur bonusbanorna funkar. Första gången jag spelade tyckte jag att myntet låg precis där jag sett att det ramlat ner. Sist så verkade myntet hamna helt random och låg inte alls där den hade släppts ner :-k
 #825242  by segasonic
 
Vissa banor har en prisbomb och andra inte. Prisbomben måste vara den tredje bomben du slår sönder på banan för att du ska få ett pris. Antalet gånger du använt din hammare på banan sedan du började den påverkar vilket pris du får. Hammaren är det bästa.

Instagram #sndb.se