• Fråga Dr. Mario NGC-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NGC.
Diskussioner om allt som rör NGC.

Moderator: Moderatorer

 #713225  by Ludu
 
Ettan har engelska och spanska :yes: Den köpte jag själv runt release. Tvåan köpte jag mycket senare begagnat och även den är engelsk/spansk, men jag kan inte bekräfta om det är "rätt" version. Trean släpptes tyvärr bara till PS2 (och Xbox?) i Europa.

Ubisofts TMNT har jag dock ingen koll på. Lustigt nog har GBA-versionen (ett av de sista spelen till konsolen) SCN på både kartong och manual :)
 #713363  by Hammaren
 
Tack för hjälpen, det underlättar för hjärnan att veta vad man letar efter haha.
Jag hade faktiskt missat Ubisofts TMNT helt, coolt!
 #714265  by DonJ0hn
 
Jag undrar hur bergsala gjorde med utgivning av gc-spel? Finns där något sätt att se att ett spel är bergsala släppt?

tacksam för svar
 #714268  by Dannejaha
 
Menar du utan att öppna dem? Många har en SWE eller SWD märkt manual.
 #714271  by DonJ0hn
 
Ja precis! Vet att vissa har swe på manualen m.m men jag menar ifal dom fortfarande är inplastade?
 #714282  by 3gengamern
 
Det är väl som med GBA-spel, det går inte att veta säkert utan att öppna det och titta på manualen.
Det finns emellertid några titlar som är SCN-märkta på gammalt hederligt vis (ex. Rouge Ops och P.N.03) där triangeln på ryggen är gulgrön och det finns svensk text på baksidan.
 #716104  by Hammaren
 
Nån som kan säga om Skies of Arcadia finns med svensk manual eller funka det att köpa ett från Ebay UK och få "rätt" version?
Såg att det var svensk flagga på baksidan på UKV utgåvan så det är väl bara manualen som skulle skilja isåfall.
 #716166  by Ludu
 
Så länge boxen har "Quickstart in *Sverigeflagga*" på baksidan bör det vara identiskt. Dock har jag aldrig riktigt förstått vad quickstart innebär, men jag har inte heller bläddrat igenom manualen till de spelen som har den märkningen.
 #716246  by Hammaren
 
Det är väl kanske en sida i manualen som säger hur man sätter i skivan och trycker på play haha =)
Tack än en gång för att du styr upp mitt sökande!
 #717776  by MoFo2
 
Er det noen her som samler på NTSC (US eller Japan)?

Jeg har litt over 270 japanske GC-spill og tror det ble utgitt 277 i Japan om jeg har telt riktig. Har brukt Wikipedia og Gamefaqs (samt en annen side jeg ikke husker) til å lage en liste, men er ikke 100% sikker om den er korrekt. De japanske boksene er jo "sjukt grymma", synes de passer mye bedre til de små discene enn DVD-boksene som jeg føler blir litt feil, på en eller annen måte.
 #728819  by Wezper
 
har problem med några spel jag fått hem. När jag startar upp spelen funkar spelen kanon.Man kan gå in i options och liknande.Men när man ska sätta igång och spela få man error meddelande.Går det att slipa skivorna? eller är det bara slut med spelen?
 #729113  by SCHNEIER
 
Aldrig råkat ut för problemet. Hur lyder felmeddelandet?

Slipa om kan man väl alltid prova. Hör med Gamestop eller Game.
 #729974  by Wezper
 
i smash bros kommer man så långt att man kan välja gubbe och ska starta matchen. Då hänger sej spelet.Zelda Collectors Edition kan man spela zelda 1 och 2. Men inte Ocarina of time och majoras mask.

Felmeddelandet lyder the game disc could not be read. read the nintendo gamecube instruction booklet for more information
 #750028  by Kekken
 
Någon som kan tipsa om något bra ställe att köpa utbyteskontroll till den analoga stickan på Gamecubekontrollern. Jag menar inte själva gummit på toppen utan delen under som sitter fastlödat på kretskortet. Visst går det att slakta en annan Gamecubekontroll och ta delen därifrån, men kanske man kan köpa några reservdelar som funkar likvärdigt som orginal?
 #758364  by Stiltzkin
 
har haft mycket kul med kuben då jag var arbetslös när den kom in i mitt liv och ja, man hade inte så mycket mer för sig då än att spela och söka jobb :DOG
gjorde ju inte saken värre direkt att en av de första spelen jag hade till den var Metroid Prime \:D/

har fortfarande kvar samma kub, uppriggad i sovrummet :good: men blir inte så mycket spelande på den numer :$
 #766637  by Dark2
 
När jag läste Time Splitters 2 började jag direkt tänka på alla roliga MultiPlayer matcherna som man hade mot polarna!
 #793619  by henke
 
Är det någon som har bra koll på alla olika regioner för GC, och om de kan vara blandade i samma spel men ändå vara rätt så att säga.

Jag har ett Zelda Wind Waker Player's Choice. Inlagan i fodralet är UKV. Fodralet och skivan är EUR-märkta och manualen SWD.

Vad jag undrar är alltså om spelet kan ha släppts så eller om det är ett hop-plock.
 #813333  by Tamagon
 
Är det någon som har koll på hur en gamboyplayer till Gamecube fungerar? Exempelvis ifall jag har ett pal Gamecube med en pal gameboyplayer kan jag spela gameboyspel från japan / usa?
 #816764  by 0LD5K00L
 
Hej på er! Jag är osäker på om jag borde köpa vanliga GC-kontroller eller såna här trådlösa Wavebirds... Vad tycker ni som prövat båda? Hur stabilt är det att använda? Hur känns det med den extra tyngden efter ett tag?
 #816766  by blaobear
 
Beror lite på vad du ska spela och hur... Kompetativt Smash Bros = trådat (Pearl White kontrollen)

Annars är det utan tvekan wavebirden för att kunna ligga i soffan och chillspela utan att någon snubblar över sladdar eller att man drar ner något från bordet med sladden
 #816784  by 0LD5K00L
 
Tack för svaret! Då blir det nog Wavebirdar. Det kommer nog mest bli att jag sitter själv och spelar Super Mario Sunshine.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se