Håller med! Bra spel, inte så svårt och grym musik, ffa slutmusiken.

Det tog ett par försök men till slut kunde jag överleva alla bussar, basketbollar och Jebediah Springfield-huvuden på huvudgatan tillräckligt länge för att hitta alla bortblåsta läxor. Minispelen var inga större problem, jag hade kvar en hel del i fingrarna från då jag för tio år sedan spelade Barts mardröm till och från. Dig-dug, Bartman och Bartzilla var fyra papper vars strategier sedan länge var inpräntade. Det var Indiana Jones-spelet och att möta Itchy & Scratchy som gett mig egna mardrömmar men med lite tålamod gick det att hitta mer eller mindre felfria strategier på dem oxå. Väldigt skönt att hitta en sweet spot i köket som gör att man kan stå helt stilla och vara untouchable medan katt och mus avlägsnas en efter en.
Precis som jag tyckte om NES-spelen: det är inte så himla dumt ändå. Ni behöver inte leta efter det men snubblar ni över det på nån loppis för en tjuga tycker jag att det kan vara värt att haffa och spela en stund. Inte nog med det, med tanke på spelets slumpartade karaktär kan man se allt det har att erbjuda även om man inte klarar allt under en omgång