En gång hoppade jag i Mario 64 
Bomberman kan rekommenderas till 64:an!

Bomberman kan rekommenderas till 64:an!
Moderator: Moderatorer

Jag tycker det är så sjukt bra!
 Jag tycker det är så sjukt bra!

Men bra jobbat!
 Men bra jobbat! Många skulle nog anse det vara på tok för kort men jag tyckte det var alldeles lagom för den typen av spel. Två pussel blev lite väl kluriga då varken äpplen, pester balls eller flöjten gjorde någon skillnad. Efter flera försök kröp jag till korset och det visade sig att några Pokémon reagerar på att bli fotade
 Många skulle nog anse det vara på tok för kort men jag tyckte det var alldeles lagom för den typen av spel. Två pussel blev lite väl kluriga då varken äpplen, pester balls eller flöjten gjorde någon skillnad. Efter flera försök kröp jag till korset och det visade sig att några Pokémon reagerar på att bli fotade  Inte tänkte väl jag på att fota något jag redan fångat på film långt innan, jag ville ju ha dess utveckling!
 Inte tänkte väl jag på att fota något jag redan fångat på film långt innan, jag ville ju ha dess utveckling! 
 Väldigt unikt och arkadigt så jag ser fram emot att köra fler varv.
 Väldigt unikt och arkadigt så jag ser fram emot att köra fler varv.

Ludu wrote:Är det inte GC-versionen som har en tendens att hänga sig?Det där har jag tyvärr upplevt mer än en gång.

Finns mycket kvar att hämta där. Fast jag anser fortfarande att jag klarat ut det. Min lista, mina regler.
 Finns mycket kvar att hämta där. Fast jag anser fortfarande att jag klarat ut det. Min lista, mina regler. 
](https://www.sndb.se/images/smilies/eusa_wall.gif) Meca Hawk i synnerhet kan dra något gammalt över sig.
 Meca Hawk i synnerhet kan dra något gammalt över sig. Efter att ha klarat alla Mario Golf-spel utom det till GBA tycker jag mig ha bemästrat konsten att ställa in sikte och sedan tajma en mätare. Här verkade dock mätaren ha ett eget liv och trots tre omgångar av samma inställningar och absolut maxpunkt kunde Lark landa på helt olika ställen. Det var så jag gjorde mina sista omgångar och kunde till slut följa honom den långa vägen ner rakt mot bull's eye
 Efter att ha klarat alla Mario Golf-spel utom det till GBA tycker jag mig ha bemästrat konsten att ställa in sikte och sedan tajma en mätare. Här verkade dock mätaren ha ett eget liv och trots tre omgångar av samma inställningar och absolut maxpunkt kunde Lark landa på helt olika ställen. Det var så jag gjorde mina sista omgångar och kunde till slut följa honom den långa vägen ner rakt mot bull's eye 

Pilotwings ser ganska roligt ut för att vara ett N64 spel. En 3DS version hade varit trevligt.
 Pilotwings ser ganska roligt ut för att vara ett N64 spel. En 3DS version hade varit trevligt. Jag vet inte om det går att hitta i butik längre men det ska nog inte vara några problem att fixa ett exemplar
 Jag vet inte om det går att hitta i butik längre men det ska nog inte vara några problem att fixa ett exemplar 

11 timmar tog det sammanlagt att klara spelet till 100% och då ingick det en hel del irrande. Mest på grund av att jag verkligen har svårt att lägga japanska namn på minnet och kartorna i sig var ofta rätt svårlästa. När det inte handlade om att leta gömda hälsouppgraderingar var det däremot inga större problem att veta vart man skulle, det jobbiga var bara att hitta vägen till stället man lagt på minnet.
 11 timmar tog det sammanlagt att klara spelet till 100% och då ingick det en hel del irrande. Mest på grund av att jag verkligen har svårt att lägga japanska namn på minnet och kartorna i sig var ofta rätt svårlästa. När det inte handlade om att leta gömda hälsouppgraderingar var det däremot inga större problem att veta vart man skulle, det jobbiga var bara att hitta vägen till stället man lagt på minnet. En del grejer tror jag gick förlorade i översättningen för jag förstod verkligen inte varför de skrattade på vissa ställen.
 En del grejer tror jag gick förlorade i översättningen för jag förstod verkligen inte varför de skrattade på vissa ställen.
 Det är lite Zelda light-stuk och jag kan rekommendera det till de som vill hitta något som ändå måste anses vara en gömd pärla!
 Det är lite Zelda light-stuk och jag kan rekommendera det till de som vill hitta något som ändå måste anses vara en gömd pärla!

Jag spelade en polares exemplar ofta när det var nytt men alltid med fusk påslagna. När jag köpte spelet var målet att spela igenom det på svårighetsgraden Agent då jag aldrig har varit bra på den här typen av spel och det löftet infriades under kulturhuvudstadsåret 2014 hemma i Umeå. När jag gjorde den årliga genomspelningen av Statue fick jag blodad tand och ville se hur långt jag kunde ta det, i synnerhet efter framgångarna med Facility som jag skrev om i andra tråden. Jag har använt guider, no ifs or buts, men likt Star Wars Rouge Squadron kändes det betydligt trevligare att bara öva in fingerfärdigheten istället för att försöka lista ut saker som att jag måste hinna skjuta BÅDE Ouromov och Xenia för att klara Train på 00 Agent
 Jag spelade en polares exemplar ofta när det var nytt men alltid med fusk påslagna. När jag köpte spelet var målet att spela igenom det på svårighetsgraden Agent då jag aldrig har varit bra på den här typen av spel och det löftet infriades under kulturhuvudstadsåret 2014 hemma i Umeå. När jag gjorde den årliga genomspelningen av Statue fick jag blodad tand och ville se hur långt jag kunde ta det, i synnerhet efter framgångarna med Facility som jag skrev om i andra tråden. Jag har använt guider, no ifs or buts, men likt Star Wars Rouge Squadron kändes det betydligt trevligare att bara öva in fingerfärdigheten istället för att försöka lista ut saker som att jag måste hinna skjuta BÅDE Ouromov och Xenia för att klara Train på 00 Agent ](https://www.sndb.se/images/smilies/eusa_wall.gif) För det krävs fingerfärdighet om det ska gå vägen, tro mig det finns en anledning till varför det tog abnorma mängder försök
 För det krävs fingerfärdighet om det ska gå vägen, tro mig det finns en anledning till varför det tog abnorma mängder försök  
  På't igen, men jag hann reagera på något innan jag satte igång: var sista banan upplåst?? Det stämde, tydligen hade jag tryckt fel och nött som en galning på 00 Agent hela kvällen
 På't igen, men jag hann reagera på något innan jag satte igång: var sista banan upplåst?? Det stämde, tydligen hade jag tryckt fel och nött som en galning på 00 Agent hela kvällen  att låsa upp fusket krävde inte många försök efter det vill jag lova!
 att låsa upp fusket krävde inte många försök efter det vill jag lova!

Jag ser verkligen fram emot Perfect Dark som jag aldrig har spelat mer än någon bana! Jag kommer sakna nostalgikänslor men jag vet iaf att kontrollen kommer hålla måttet i mina händer
 Jag ser verkligen fram emot Perfect Dark som jag aldrig har spelat mer än någon bana! Jag kommer sakna nostalgikänslor men jag vet iaf att kontrollen kommer hålla måttet i mina händer  Men jag satsar nog inte på 100% i PD i första skedet
 Men jag satsar nog inte på 100% i PD i första skedet 

Minns själv hur det var när man satt som grabb (redan då var jag 100% completionist retard), för mig var Facility fusket det absolut svåraste att fixa. Så jäkla snabb man var tvungen att va'! Ett lite småkul tips på Aztec är att Jaws modell har så långa armar att om man står supernära honom så träffar han ingenting alls xD. Brukar köra slappers på honom, bara att locka honom och stå bakom ett hörn när han kommer
 Minns själv hur det var när man satt som grabb (redan då var jag 100% completionist retard), för mig var Facility fusket det absolut svåraste att fixa. Så jäkla snabb man var tvungen att va'! Ett lite småkul tips på Aztec är att Jaws modell har så långa armar att om man står supernära honom så träffar han ingenting alls xD. Brukar köra slappers på honom, bara att locka honom och stå bakom ett hörn när han kommer  .
. Jag stod och kikade runt hörnet i smala gången med en moonraker laser men gjorde alltid något misstag så att han kom för nära (men inte tillräckligt nära tydligen
 Jag stod och kikade runt hörnet i smala gången med en moonraker laser men gjorde alltid något misstag så att han kom för nära (men inte tillräckligt nära tydligen  ). Då var det bara att panika med assault rifle
 ). Då var det bara att panika med assault rifle