• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#778124  by mackan

Det är text i alla cut scenes mellan banorna. Ja, roligt men frustrerande :p
 #778127  by mackan

I så fall skulle man ju även spelat in en ny röst i början, en svensk "the adventures of Bayou Billy" :)
 #778359  by Ashaman

Klarade just Shadow Warriors! :good:

Spelat det några gånger nu och lärt mig hur man ska klara ut det. Det är egentligen bara sista banan som kan ge lite problem tillsammans med sista formen på sista bossen.

Trevligt spel med hygglig kontroll. Det blir lättare när man lär sig despawna fiender. Spawnandet är dock en del av spelet som ökar svårigheten, särskilt på hoppsektionerna på sista banan, men överlag förlåtande spel med anledning av de fria continuesarna. Nästa projekt får bli å räkna använt antal continue för att minska ner dem :)
Kul spel, grym grafik i mellanscenerna och helt ok musik!

:good:
 #778361  by segasonic

:good:
Spelade du det själv? :D
 #778393  by Ashaman

Själv ja. Rakis var så jävla anti senast så trodde inte han ville va me ;)
Ja, Kahn! Hade på känn själv att jag skulle klara det nästa gång jag spelade. Får väl lära upp min unge Padawan Rakapparaten, så han också kan få den fjädern i hartten :)
 #778406  by Nightstalker

Ashaman, satsar du på speedrun eller?
Jag håller med om att spelet inte är särskilt svårt fram till sista banan som är helt galen.
Samma sak med tvåan faktiskt :yes:
 #778420  by Ufouria

Grattis Asha! :good: Skam den som ger sig.

Som sagt, det går lätt fram till sista banan. Förstår inte att de gjorde spelet så. Hade väl kunnat öka på utmaningen lite successivt kan jag tycka. Fast de ville kanske att man skulle ta sig fram till sista banan och väl där inte ge upp för att man tagit sig så långt.
 #778438  by Ashaman

Nightstalker: jag är nog inte bra nog för att speedrunna, men kanske pressa tider lite :) fast det handlar ju mycket om att hitta tiden för att spela med!
Kanske ska börja med att klara tvåan med :)

I övrigt håller jag med Nicke. 6-2 är jobbigaste delen av spelet :P
 #778508  by Nightstalker

Jag funderar på att pressa tider i Shadow Warriors så det hade varit kul att ha någon att "lvla" med :lol:
Hur är det med trean, var bara oändligt med liv i den japanska utgåvan?
 #779454  by toffe-86

Följer upp ett tennisspel med ett tennisspel....nämligen four player tennis.
Förlorade inte ett set så antingen var jag jävligt skicklig eller var utmaningen inget vidare.
Vann franska, wimbledon, us open, aus open och två turnering i början.
Sen verkar spelet loopa? Något som vet?
 #779481  by Ufouria

Snyggt jobbat! Det är nog ingen som vet då du troligen den första som spelat det :lol:

Bättre än Racket Attack väl (eller vilket Tennis spel du nu spelade sist)?
 #779491  by Hrossharsgrani

toffe-86 wrote:Följer upp ett tennisspel med ett tennisspel....nämligen four player tennis.
Förlorade inte ett set så antingen var jag jävligt skicklig eller var utmaningen inget vidare.
Vann franska, wimbledon, us open, aus open och två turnering i början.
Sen verkar spelet loopa? Något som vet?
Jag har spelat igenom det några gånger och har aldrig torskat en match så det är ganska enkelt. Det finns ett slut på spelet. Du måste vinna en äkta grand slam (alltså alla 4 på en säsong). Det går inte att göra under första året utan man måste köra det andra året också.
 #779976  by toffe-86

Här checkar vi av ett spel jag trodde skulle skapa mer problem.
3.e försöket å captain Skyhawk var avklarat...måste säga att det var bättre än jag mindes det....hamnar iaf inte på min 10 ibottenlista.
Check
 #780031  by Ufouria

Grattis! Då borde du ha kollat in "Gissa vilket spel låten tillhör" för jag hade Skyhawk musiken (introt) där senast.

Tyckte inte heller Skyhawk var så dåligt. Finns många mycket sämre spel. Ett av de bättre flygspelen iaf (Tiger Heli, Starforce, Captain Planet eller vad det heter, F-15 och alla andra jag glömt) är sämre.
  • 1
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 227

Instagram #sndb.se