Mera Konami! Den här gången blev det nyinköpta Adventures of Batman & Robin på normal följt av hard (jäkla Konami!). Tack och lov var den enda skillnaden jag märkte att man inte får några lösenord på på den högre svårighetsgraden
Lejonkungenstuk helt enkelt: utmaningen ligger bara i hur många försök du får.
Med det sagt var det ändå väldigt knivigt första varvet. Mycket att memorera och stundvis krav på en hel del fingerfärdighet och timing. Elakast var nog bilbanan jag aldrig riktigt kom överens med och Gåtans labyrint/schackbräde
Själva labyrinten var det inget fel på, den var lättnavigerad med tydlig karta över vart man varit och var på väg. Däremot var gåtorna helt åt skogen! Visst, de var uppenbara när man fick förklaringen.. eller var de det? På första är svarsalternativen sjukt vaga. Andra är helt korrekt men fortfarande långsökt nå djuriskt. Exempelvis "Vad är svaret? Ehhh...fem? Rätt! För alla vet ju att två plus tre är lika med fem." Sista listade jag ut svaret på direkt men fick bara två initialer att fylla i. Jag försökte kolla om det fanns någon i USA allmänt känd förkortning men icket. Tydligen ville de att att jag skulle svara i stil med V.K. på vem som går och går men aldrig kommer till dörren. "VäggKlocka? Helt korrekt! Varsågod att stiga på mitt schackbräde från helvetet". Finns det någon här som spelat igenom det och har några synpunkter kring gåtorna?
Nu blev det lite väl mycket negativitet men antalet gånger jag fick spela om labyrinten på grund av alla fallgropar på schackbrädet var rätt frustrerande. I övrigt tyckte jag verkligen om spelet
Snygga animationer med ett varierat spelupplägg och riktigt kul att spela igenom. Det är ett sånt spel som inte alls är svårt när man väl vet vad som ska göras. Alla bossar har ett lättlärt mönster som går att utnyttja och har man tagit sig till det nedlåtande normalslutet har man fått den övning som krävs för att springa igenom på hard 
Med mycket positiva upplevelser av både det här och Batman Returns måste jag nog avrunda den mörka riddarens SNES-karriär nu. Jag är inte ett dugg sugen på Batman Forever

Med det sagt var det ändå väldigt knivigt första varvet. Mycket att memorera och stundvis krav på en hel del fingerfärdighet och timing. Elakast var nog bilbanan jag aldrig riktigt kom överens med och Gåtans labyrint/schackbräde
](https://www.sndb.se/images/smilies/eusa_wall.gif)
Nu blev det lite väl mycket negativitet men antalet gånger jag fick spela om labyrinten på grund av alla fallgropar på schackbrädet var rätt frustrerande. I övrigt tyckte jag verkligen om spelet

Med mycket positiva upplevelser av både det här och Batman Returns måste jag nog avrunda den mörka riddarens SNES-karriär nu. Jag är inte ett dugg sugen på Batman Forever