• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #741837  by 0LD5K00L
 
Det är en rätt hygglig port av tvåan faktiskt! Största problemet är väl att ljudet låter så oerhört komprimerat. Ändå häftigt att hela spelet fick plats på kassett och man slipper ju laddningstider.
 #741853  by Stiltzkin
 
hmm, har googlat lite och det verkar va ganska vanligt att PAL-64or visar samma symptom
på nyare TVs som min gör. brist på RGB har jag fått reda på.

Bilden visar vad mitt problem är:
http://abload.de/img/sm64a3y6k.jpg

Lösningen blir att köpa en tidig fransk enhet där RGB ska finnas,
annars blir alternativet återigen en japansk konsol :good:
 #741862  by MilleN
 
Jag prövade smb64 i tre olika palkonsoller (en antenn och två rgb) igår och såg inget konstigt med någon. Skicka pm om du vill köpa någon.

Edit: eller felet verkar iofs vara kombinationen med just din tv då hjälper det kanske inte. Min sharp lcd är gryym till retrospel.
 #742307  by MilleN
 
Jag sålde ett n64 med röd-vit-gul-kabel till en igår, han fick samma ljusa problem på sin tv med Mario 64. Vi bytte enhet till en med antennsladd (bytte mariokassett också iofs) istället och då blev det bra. På min tv funkar allt som det ska.
 #742320  by Stiltzkin
 
Åhå... :-k
Ska nog avvakta ett tag med att köpa ny konsol :)
Så mycket vill ja inte spela Super Mario 64 :DOG
Var bara vid titelmenyn det var mest kännbart. Inte lika farligt i själva spelet :good:
 #751754  by SuperGamer
 
Angående Conker's Bad Fur Day så var THQ utgivare och Infogrames svensk distributör. Bergsala befattade sig inte med spelet.

Edit: Ska det förresten hända något med FAQ för Nintendo 64? Nu är det bara tre inlägg utan information.
 #751761  by segasonic
 
Ja, det är planen. Har ni någon information att bidra med så dela gärna med er.
 #753252  by FelixenTrixen
 
Tjo! Har tänkt köpa ett N64. Enda problemet är att jag inte kan bestämma mig för om jag vill ha PAL eller NTSC. Vad tycker ni? Vilken tv ska man ha till? Använder NTSC tv apparater sig av starkare ström eller liknande? Hoppas någon kan hjälpa mig få svar! :)
 #753870  by SuperGamer
 
0LD5K00L wrote:Märker att det har blivit någorlunda poppis att såga SM64 sedan Retroresan gjorde sitt podcastavsnitt om spelet, och visst börjar det visa sin ålder lite grann utseendemässigt (på ett fint sätt i mitt tycke!), men annars håller jag helt enkelt inte med om deras slutsatser.
Jag vill lyssna på avsnittet, var hittar jag det?
 #753871  by menlivet
 
FelixenTrixen: du behöver inte direkt en NTSC tv för att lira en NTSC maskin. så länge tven klarar 60hz så är du i hamn. sen om du vill lirar både PAL och NTSC spel så rekomenderar jag att köpa en maskin av varje. kanske inte riktigt svar på din fråga men jag tänkte mest på att en converter inte riktigt är de way to go i allmänhet :)
 #755397  by SuperGamer
 
Tack. Ja, de var ju väldigt negativa. Kameran är väl rätt så lätt att hanskas med för det mesta, och det finns ju möjlighet att låsa den med R. Det gick ju lika lång tid mellan Super Mario Bros och Super Mario 64 som mellan Super Mario 64 och Super Mario Galaxy. Med det perspektivet är det kanske ingen jättebedrift att de har fått kameran att fungera bättre i Galaxy.
 #755398  by Farbror Barbro
 
Stiltzkin wrote:Bilden visar vad mitt problem är:
http://abload.de/img/sm64a3y6k.jpg

Lösningen blir att köpa en tidig fransk enhet där RGB ska finnas,
annars blir alternativet återigen en japansk konsol :good:
Funderat på att justera inställningarna? Annars ser det ut som att motstånden i SCART-kabeln saknas eller är för låga.
 #756126  by SuperGamer
 
Jag får inte Transfer Pak att funka med Mario Golf. Spelet reagerar inte alls på att jag har kopplat ihop det med Game Boy-spelet. Jag kan inte komma på något mer man ska göra. I manualerna står det inget alls om Transfer Pak, vilket får mig att undra om det alls finns någon kompatibilitet.
 #756596  by SuperGamer
 
Nu har jag lyckats få Transfer Pak att fungera. Anledningen till att det inte fungerade innan var att jag hade tre pågående (sparade) spel. Det hade knappast gått att gissa sig till, jag kollade Gamefaqs. Manualerna till spelen var inte till någon hjälp.
 #766909  by pyrox89
 
Image

Någon som vet om siffrorna innebär något?

Bilden är tagen på 3 st Super Mario 64 kassetter
Den översta har nummer 07 den i mitten har nummer 01 och den längst under nummer 20

Idéer, fakta, konspirationsteorier är alla välkomna

Ber om ursäkt får dålig bild..
 #766997  by SuperGamer
 
Siffrorna kan möjligen få betydelse till exempel om det kan påvisas att kassetter med vissa nummer har lätt för att gulna. Det finns ju kassetter där bara den ena sidan/delen har fått den där motbjudande nyansen.
 #773650  by Glowsole
 
Är det någon här som kör japanska lir på Pal? Behöver rekommendationer på adapter.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 #774397  by Terra
 
Är det någon som ett sitter på ett komplett ex av Zelda Special Value Pack? Har nämligen endast kartong och frigolit och undrar vad som (exakt) följde med när den kom? Tänker på koder på allt, påsar och annat mög.

Tack!
 #782076  by cahuinero
 
Är det någon som vet vilken sorts skruvmejsel man ska ha för att öppna n64 kontroller. Har nämligen beställt nya spakar men är osäker på vilken mejsel jag ska köpa till. Hur många mm?
:mario
 #782840  by Stiltzkin
 
Inte den vanligaste färgen.
Kollade snabbt på eBay och hittade boxade ex för betydligt mindre summor.

Är ju dock inga skitspel som följer med så det kan ju kanske ha nåt med priset att göra :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Instagram #sndb.se