• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#752298  by Ashaman

GL är inte ett jättesvårt spel. Det är inga labyrinter direkt. Det finns ju karta vart man ska. De svårare delarna är korridorerna mot slutet. I korridorerna går det från typ Zelda 2 läge till vertikal Shooter. Det är lite rpginslag så man måste vara stark nog när man tar sig an korridorerna och deras bossar.

Plocka ner det ur hyllan å prova vetja! :)
 #752323  by Gazimaluke

Jag har givit upp på Guardian Legend just nu, tycker att shoot em up-delarna är lite dryga. Men ändå vill jag fortsätta. Jag försökte ju ta korridorerna i sifferordning men det ska ju gå att plocka dem som de dyker upp. Jag tänkte att tex 11 som är i samma område som 1 är något man ska veta med. Så när jag väl kom till 8 och åkte på råstryk så gav jag upp. Men ska nog om och ta 11-17 så jag blir kraftfullare.
Last edited by segasonic on 08 May 2015, 18:10, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #752416  by Ashaman

Ja, det är ett misstag jag gjorde första gången. 1 och 11 är ungefär lika svåra. Du kommer klara de korridorer du inte gjort utan problem nu. Sen börjar ju spelet bli en aning svårare kring 8e korridoren. Satt lite till igår och klarade allt utom sista bossen där jag dog några gånger innan jag var tvungen att gå till jobbet. Jobbar hela helgen så får väl lösa ut det på måndag eller nåt :)
 #753469  by snotcrow

Smackade igång Faxanadu eftrt RSM inköp. Var som liten rädd för det spelet då första staden har läskigt musik. Och svårt att avancera utan engelska kunskap.
Men det är ju riktigt skoj. Lite surt att man förlorar alla pnegar och exp när man dör bara.
Ska bli skoj att fortsätta med äventyret.
 #753471  by Ufouria

Man får skriva ner lösenordet man får i kyrkan så startar man i senaste kyrka när man dör istället. På så sätt slipper man väl förlora pengarna om man startar om?
 #754839  by Ciconia

Star Wars liras hemma nu. Kom aldrig förbi Mos eisley tidigare gånger jag kört. Lär gå bättre efter att jag upptäckt att jag i alla mina tidigare genomspelningar aldrig hitta Obi Wan så jag fick aldrig lasersvärdet XD Bobba fett typerna vart aningen lättare att besegra nu ;)
 #754951  by Ciconia

Fy för den fule. Tog mig ut ur Mos Eisley hade bara använt en Continue och lyckas få Game over i det sabla asteroidfältet! Hur långt är det egentligen. När det bytte musik så antog jag ju att man var ute men efter en stund så bytte det bara tillbaka igen. Varför kunde det inte bara vara en plattformare rakt igenom. ](*,)
 #754978  by Ludu

Hörrödu det blir värre längre fram! När du väl kommer in i det är det dock inte lika jobbigt, sikta bara mot de största luckorna i asteroidfältet :good: Visst samlar du på Falcon-sköldar innan du lämnar Tatooine? Du kan ta fler smällar isf.

Sjukt kul spel :)
 #755104  by Ciconia

Kom igenom asteroidfältet på första försöket denna gången och kom fram till traktorstrålen. Älskar asteroiderna nu i jämförelse. XD Jag hatar verkligen stegarna i detta spelet.
 #756668  by Ufouria

& det spelet orkar man ju inte direkt köra om. Enformigare spel får man leta efter (det gäller ju alla spel som denna). Som barn tyckte jag dock det var skoj. Då gillande man ju enformigheten :lol:
 #756670  by Ludu

Nä verkligen inte på en gång! Jag får köra det senare i veckan.

Men att specialattacken inte drar någon hälsa!! :o Inte konstigt att jag haft så svårt att ta mig nånstans förut, jag har ju skytt A+B som pesten! Alla (i runda slängar) andra såna spel bestraffar ju användandet av såna slag!
 #756702  by Ufouria

:lol:
Man väntar bara på att fastna i någon byggnad och inte kunna klara spelet. Det slår aldrig fel. Brukar inträffa på näst sista banan, för det är väl där det är en massa broar och liknande obstacles.
 #758590  by snotcrow

Faxanadu.
Har lagt vad som känns väldigt många timmar på detta nu. Men fick ge upp det nu då det känns rätt ointressant att fortsätta kämpa och musiken blir bara sämre och sämre :)
Skrev upp koden på en post-it ifall framtida jag vill fortsätta äventyret, och la in kassetten i fodralet.

Vad ska man ge sig på nu då?

Image
 #758675  by segasonic

Shadowgate!
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 81

Instagram #sndb.se