• High score-tävling i RoboCop

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #751670  by rakapparat
 
- "Dead or Alive - you're coming with me."
- "I'll buy that for a dollar!"
Dags för.....

Image


Inget high score finns ännu i detta spel, så vinner du tar du öven första platsen för spelet!

Regler:
  • Inga fusk som GameGenie eller liknande tillåtna.
  • PAL-version av spelet.
  • Endast på riktigt hårdvara, emulering är ej tillåten.
  • När du är nöjd med din score, fotografera av din tv. Posta därefter bilden här i tråden och vi skriver in ditt bidrag i första inlägget efter det har validerats som korrekt. Enklast och smidigast gör du detta på http://www.imgur.com
  • Hur många bidrag du vill!
  • Tävlingen pågår till den 31/5 kl 23.59
I prispotten finns diplom med ditt namn och att du är en:
Image
samt lite smått och gott.

Lycka till!

High Score:
[list]
1. DarkLink - 158,956
2. toffe-86 - 130,666
3. rakapparat - 103,646
4.
5.
[/list]
 #751961  by Ashaman
 
Oj... Provade några gånger hos rakis, men fick bara 6000-ish... haha.. blir till att nöta här märker jag ;)
 #753251  by Ashaman
 
Fick 42650 precis. Nu börjar det hända grejer. Känns dock som att man behöver lära sig 3e banan lite...
 #753296  by snotcrow
 
Fan jag skulle köpa ett ex på RSM tänkte jag. Men glömde bort :( Nu är det nästan för sent att beställa ett och börja nöta. Får hoppa på nästa tävling(det är väl 3:e gången irad jag säger så nu :) )
 #754075  by DarkLink
 
En början: 47920
Image
 #754442  by Ashaman
 
Kom igen! :)
Hur går det för er?
Jag har pressat fram nästan 80000 poäng nu, tyvärr sparade inte luren kortet, så det gills ju inte.. Femte banans boss har jag kommit till. Rätt jobbig :) Ska försöka klara ut spelet och sen pressa poängen på tiden!
 #754444  by DarkLink
 
Image
90136

Ashaman: Samma här, den bossen har jag inte lyckats klara än! Me snart så :)
 #754450  by Longson
 
gillar dessa typer av utmaningar! ska nog försöka ge mig på det
 #754460  by Ashaman
 
Haha, får se om tiden finns att utmana på riktigt...
 #754480  by Ashaman
 
Har man inte spelat det tidigare ligger ju utmaningen främst i att lära sig spelet. Jag har inga bekymmer med bana 1-4 numer, men har inte hittat en bra strategi på femte banan än.

Men det är lite samma med alla spel av den här typen. Det är inte CnD ;)

Lite nötande kommer man långt med! :)
 #754551  by rakapparat
 
Sjätte banan och sista banan är inte rolig, inga batterier eller power flaskor. Tiden är din värsta fiende och du måste ta dig genom banan fort. Hamnade på strax under 60k igår med. Nytt försök att höja det idag!
 #754572  by Ufouria
 
Jag körde detta för flera år sedan men fastnade på ett ställe på första eller andra banan där jag var i ett rum och inte kunde komma vidare. Vad ska man göra där?
 #754588  by DarkLink
 
Andra banan, slå sönder väggen, men inte stå för nära som jag gjorde de första gångerna jag försökte :)
 #754665  by rakapparat
 
Jag var så nära men klantade mig på näst sista banan så jag förlorade mitt extra livet. Sen gick sista banan inte heller min väg. Aja, nytt försök att klå toffe imorgon!
uploadfromtaptalk1432843477212.jpg
uploadfromtaptalk1432843477212.jpg (1.68 MiB) Viewed 14472 times
 #754942  by JBH
 
Kul initiativ med dessa tävlingar. Ska ge mig på spelet (för första gången dessutom) ikväll och se vad poängen landar på! :)
 #754944  by rakapparat
 
Tips från coachen, JBH.
Du måste sätta minst 30 tavlor på övningssekvenserna mellan bana 2-3 och bana 5-6. Det ger dig ett extra liv och du får fortsätta på samma ställe som du dör. Du byter vapen när du pausar på styrkorset med upp och ner. Se till att använda de bättre vapnen på vissa minibossar. Och spelet är kort så bara att memorisera banorna :)
 #754974  by DarkLink
 
Image

109622
 #754988  by DarkLink
 
Tack :) Jag måste säga att spelet är mycket roligare än jag trodde det skulle vara.

Instagram #sndb.se