Låter lovande!
Har tragglat mig igenom Super Empire Strikes Back men förstå min besvikelse när det efter eftertexterna står "Now try Brave (normal) Mode"
Tydligen råkade jag byta svårighetsgrad när jag var på Dagobah
](https://www.sndb.se/images/smilies/eusa_wall.gif)
Jag lade lösenordet till första Dagobah-banan på minnet men när jag skrev in det blev någon bokstav fel. Jag kollade upp passwords och märkte att det jag kom ihåg skiljde sig markant från det som stod på gamefaqs. Jag tänkte att det var för att jag samlat på mig Force Powers. Surprise surprise, jag hade råkat scrolla till Easy Mode-lösenorden och fortsatt spela igenom hela spelet därifrån

Extra surt eftersom jag tyckte att svårighetsgraden var mycket lämpligare efter Hoth.
Nåväl, nu kan jag banorna så imorgon fortsätter jag från Dagobah på riktigt! Som det ser ut nu måste jag säga att första spelet är betydligt bättre.
Edit: jag började dagen med att bocka av Brave Mode. Phew, det var inte lätt

På sätt och vis är Empire lättare än föregångaren då man får lösenord vid Game Over. Man måste inte börja om från början helatiden. Däremot känns det som att det är för mycket kaos och lite väl turbaserat. En boss som jag var väldigt nära att besegra flera gånger gick ner på fem sekunder när jag vid ett tillfälle råkade få en thermal detonator just innan.
Nu är det avbockat men ska jag vara ärlig lär det bli Easy på framtida varv. Allt kändes mer rättvist och roligt när jag spelade igår. Visst, det är tillfredsställande att äntligen klara något väldigt svårt men som sagt handlade det mest om tur. Exempelvis om man slumpvis hittat hälsouppgraderingar (som försvinner när man dör/kommer till en ny bana) eller vilka attacker bossarna valde att göra.