• Varianter på SCN-manualer (svarta serien)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#74113  by Smart Cat

Hittade inget om detta när jag sökte men vilka varianter fanns det till den svarta serien? Hittade nämligen (inne på tradera) följande varianter:
1) Svart (med texten Action serie) och NES-IC-SCN som regionsmärkning på ett Ice Climber
2) Blå (med texten ActionSeries) och bara SCN som regionsmärkning på ett annat ICE climber.
3) Mr PeT har ju ett Golf nu på tradera med blå manual (Sport Serie) och "lång" regionsmärkningskod (NES-xx-SCN)

Har även sett både svarta och blå manualer till Slalom (Sport serie)

Min fråga är om det finns fler varianter och vilka som var orginal till första utgåvorna.

#74137  by Bonomaul

Det finns inga svarta SCN-manualer, det kan vi börja med att slå fast.

Sedan finns det ett par olika varianter, alla blå. Den vanligaste och största skillnaden är regionskoden i övre högra hörnet. På de tidigaste utgåvorna stod det bara SCN där, men på senare så kom den långa koden att användas.
Finns även en NES-xx-SCN-1 märkning till Super Mario Bros.

#74189  by Smart Cat

Mja, mja, mja...
Visserligen ser man inte exakt vad det är för region på denna manual men jag tycker att det ser ut som en SCN men jag kan självklart ha fel, den är ju vikt på så sätt att det är lite svårt att se:
http://www.tradera.com/rea__SLALOM_manu ... n-63016790

#74191  by Pinge

jao, men den manualen är väl blå :?: :!: :?:

#74218  by Ufouria

Nej nej nej!! Den är ju grön med oranga prickar på ser ni väl, och så står det USA högst upp till höger. ;) Super rare!

#74222  by Pinge

Sanna: har du luktat på spriten nu igen?

#74224  by Ufouria

Möjligtivst brist på sprit och för mycket godis som skapar synvillor.. :P

#74228  by Smart Cat

BLÅ!!! Jag tycker den ser svart ut. Och jag har inte luktat på någon tree sprit

#74232  by Tawny

jag ser nakna latinokvinnor som åtrår mig ;)

#74237  by Bonomaul

Hahaha!

Jodå, den manualen är blå.. eftersom det inte finns några svarta SCN.
Mike Tysons Punch Out har däremot en svart manual, men det ingår ju inte i "Svarta Serien".

#74247  by Smart Cat

BelfegorC4 wrote:Vad ser du på denna bilden SmartCat?
Image
Vi fick göra jättemånga liknande syn och hörseltester när jag sökte till lokisutbildningen. Skojade till det vid ett tillfälle och sa något helt fel men sjuksköterskan blev bara upprörd och sa att "det här är minsann inget att skoja om..."

Ni skojar med mig också, det finns visst svarta SCN manualer.... Har för mig om att det finns en till Punch-out... :wink:

#74255  by AndiOne

hehehe skönt att ja missa den här fylletråden när ja kom hem i natt :D
Skönast är nog Smart Cat`s länk till beviset på en svart SCN manual som är hur blå som helst :D

#74523  by Smart Cat

Höhö!

Men jag tyckte faktiskt inte att den var hur blå som helst, annars hade jag väl inte använt den, dummer.

#74524  by AndiOne

Nääe ja förstår ;)
Men tyckte de va lite skoj endå.

#74558  by Smart Cat

Jag me´ :wink:

#74560  by Smart Cat

BelfegorC4 wrote:Fast Mike Tyson är inte med i svarta serien som du frågar efter :)
Nej, ioch för sig inte. Men skulla man inte kunna se silverspelen och de 2 Zeldaspelen som en vidareutveckling av svarta serien? När jag tänker på klassiska NES-spel så är det just de 3 grupperna (de svarta + de silverfärgade + de guldfärgade), de är ju ganska tidiga spel allihopa. Sen kom det ju en massa andra spel med färgglada kartonger men det är ju liksom senare.

Är ni med på resonemanget?

#74576  by *Andreas*

Hade du sagt "small box"-serien så hade det ju varit en annan sak.. men i svarta serien existerar inga svarta manualer :p

#74587  by Smart Cat

Öh, nej just det.. Helt logiskt...

#74648  by *Andreas*

Tja.. tänkte endast på smallbox-svarta serien jag :P å andra sidan är jag inte säker på de spanska manualerna, men varken de tyska eller skandinaviska manualerna är ju svarta iaf ;)

#74704  by Smart Cat

Men varifrån kommer den som Mr BelfegorC4 visade upp? Är den spansk eller varifrån då?

#74754  by *Andreas*

Skulle gissa på USA eller Storbritannien.

#74901  by BelfegorC4

Smart Cat wrote:Men varifrån kommer den som Mr BelfegorC4 visade upp? Är den spansk eller varifrån då?
USA 8)
NOE är exakt likadan, förutom att det står spielanleitung

#74966  by Smart Cat

Ja, spielantleitung, jävla skit. Hur många gånger har man inte sett intressanta saker på tradden för att sen upptäcka att det står spielantleitung på manualen. Det enda man ser i auktionstexten är "PAL-version, fungerar utmärkt på din svenska konsoll" sen att det är ett rollspel med all text på tyska talar de jävligt tyst om.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

#75026  by *Andreas*

Då man installerar "tradera killer"-scriptet och lägger till samtliga säljare som vräker ut "PAL-B spel".

#75036  by nes_nerd_no_1

*Andreas* wrote:Då man installerar "tradera killer"-scriptet och lägger till samtliga säljare som vräker ut "PAL-B spel".
Farligt farligt! 1-Up! la ju t.ex. upp ett komplett SCN Jetsons för ett par år sedan. Jobbigt om man missar en sådan auktion bara för att man är ointresserad av allt annat skräp som han säljer!

Instagram #sndb.se