• Vilken emulator?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#73075  by rogerxy

Vilken NES-emulator tycker ni är den bästa? Jag har alltid använt NESticle till DOS men det bör väl ha kommit nån nyare & bättre nu

#73076  by Lakanman

O shit den är gammal som gatan asså =)..

Själv kör jag med Fce Ultra

#73081  by Lakanman

Borde den vara med tanke på

June 11 2008

Version 1.40 released

#73082  by Filurkatten

Och NEStopia uppdaterades June 11 2008. ;)

#73084  by Lakanman

Filurkatten wrote:Och NEStopia uppdaterades June 11 2008. ;)
Jo det jag menade =)

Testa Nestopia sen tar du Options / Video sen ändra filter till hqx och sen settings och kör 4x och Bilinear interpolation.. Testa punch out sen.. Tufft :D

#73101  by nissling

Filurkatten wrote:NEStopia är den bästa i mitt tycke.

http://nestopia.sourceforge.net/

Den klarar nästan allt. :)
Håller med. Jag använder den oftast till att se vilka USA-spel som funkar i en PAL-enhet. Bara att man ändrar bildsignalen till PAL från NTSC. Asbra!

#73108  by Tawny

ja nestopia is the shit, men den klarar inte tengens tetris så då får jag köra med jnes :(

#73109  by Dan_the_ironman

jag kör med NEStopia och min ps3 kontroll, funkar asbra

#73185  by nes_nerd_no_1

Filurkatten wrote:NEStopia är den bästa i mitt tycke.

Den klarar nästan allt. :)
Inte för att jag har testat så många andra (förrutom Nesticle), men Nestopia fungerar verkligen prima! :)

#73515  by J. Lilja

Även jag använder NEStopia, funkar kanon! Förr i tiden var det ju Nesticle som gällde.

#74375  by Kreese

Usch vad pinsamt. Jag som borde betraktas som kungen av emulations-stuff (var med och drev en emulatorsida för 7-8 år sen) har inte testat denna NEStopia. Grym emulator! Med FDS stöd och allt!

#95708  by Smart Cat

Eftersom jag är error 2 så kan jag ju lika gärna fortsätta att avslöja mina okunskaper...
Hur fungerar det här? Jag har NEStopia jag också. Fungerar romsen oavsett vilken emulator jag har?

#95768  by Copy_con

Smart Cat wrote:Eftersom jag är error 2 så kan jag ju lika gärna fortsätta att avslöja mina okunskaper...
Hur fungerar det här? Jag har NEStopia jag också. Fungerar romsen oavsett vilken emulator jag har?
Ja de skall fungera oberoende av vilken emulator du använder.

Är det bara jag som tycker att det laggar lite väl mycket med v-sync aktiverat?

#102567  by hulin

Har använt Nesticle från begynnelse och kommer det tills tidens ände. Jag gillar dens GUI mycket mer än FCE Ultra. Dessutom bakåtkompatibel och fungerar utmärkt i XP.

Att den är gammal och att det finns bättre spelar inte mig så stor roll. Nytt är inte alltid bäst, kolla bara på NES. Behövs det sägas mer?

#103121  by Hilmarf

xorox_88 wrote:håller mig starkt fast vid NESticle
Haha, NESticla er utdaterat.

Nestopia har høgest presisjon. Enda som benyttes av homebrew utvicklare.

Prøv å kjør nes demoen High Hopes på NESticle eller en annen dårlig emulator, da vil den crashe. Den krever veldig presis emulering.

#103279  by Tawny

ja jnes är enkel, men nestopia är bättre.. förutom på min rom av tengens tetris, där måste jag köra med jnes för nestopia tar inte den..

#103343  by chris_vain

jag kör för det mesta med Jnes när jag väl spelar med emulator, men det är väldigt sällan nu.

#104130  by Smart Cat

Jag håller mig starkt fast vid min testicle... Sorry! Kunde inte motstå den

Copy_con wrote:
Smart Cat wrote:Eftersom jag är error 2 så kan jag ju lika gärna fortsätta att avslöja mina okunskaper...
Tack! Lite sent kanske men Tack ändå. :D

#104131  by Smart Cat

Jag håller mig starkt fast vid min testicle... Sorry! Kunde inte motstå den

Copy_con wrote:
Tack! Lite sent kanske men Tack ändå. :D

Instagram #sndb.se