• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#734318  by Longson

haha tur i oturen! Det är megaman 3 =D gillar den starkt, inte för lätt inte för svår.
Klara megamn 3 så vet du im det är en megaman vid kronan eller ej ;)
 #734702  by SuperGamer

Vilket episkt spel. Skönt att sista bossen inte var så där orimligt svår, när man fick kämpa ordentligt med de sista banorna (sjätte "akten"). Men jag märkte i alla fall att det gick mycket lättare när jag hade spelat dem många gånger. Vältränad tumme nu efter allt vägghoppande.
Attachments:
66.JPG
66.JPG (109.24 KiB) Viewed 6255 times
 #734829  by Ludu

Grymt jobbat :good:

Själv körde jag igenom Excitebike Mode B i morse. Det var ungefär lika trevligt som jag minns det men jag är fortfarande inte helt hundra på hur man ska boosta och landa för att ta sig helt felfritt över vissa hinder :$

Ikväll blev det Gremlins 2 :birdo: Satiken vad trevligt litet spel! Lagom långa banor och perfekt svårighetsgrad för att kunna springa igenom på en kväll :good: Alla cutscenes ser helt fantastiska ut!!
 #734830  by JBH

Gremlins 2 är underbart. Gillade också det.
Blev räddad lagom många gånger av dem där ballongerna man kan köpa i butiken vill jag minnas :D
 #734839  by Ludu

Ja ballongerna är guld värda :D Men jag klarade alla plattformssektioner MINST en gång vardera så jag har inte dåligt samvete att jag flög förbi dem sen ;)
 #734867  by Kahn

Klara dessa igår i min ensamhet.

Övre: Frustrerande kul ninja-lir :)

De mittersta är en barndomsklassiker :good:

De undre spelet klagade jag på styrningen under RG, men de visade sig vara kcl:S kontroller :DOG
Va ett riktigt bra spel faktiskt :)
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.98 MiB) Viewed 6219 times
image.jpg
image.jpg (2.63 MiB) Viewed 6220 times
image.jpg
image.jpg (1.82 MiB) Viewed 6220 times
 #734900  by Longson

snygg Kahn! Har lite problem med sista banan i Blue shadow men ska ge den liote mer kärlek så ska jag nog också klara av det.
Vilket är de 3dje spelet?
 #735060  by Ashaman

Fan vad ork du har Kahn.. Önskar jag också orkade, men jag är helt färdig efter jobbet. Somnar i soffan varje dag, aldrig gjort det förr...

Sitter bara i soffan innan jag går och lägger mig sen. Finns ingen ork alls... Och ikväll vill frugan åka till gekås.. undrar hur fan jag ska orka det :/

Hade dock hellre satt mig och lirat lite Gun.Smoke :D
 #735069  by Ashaman

Hahaha... Tyvärr behöver även jag göra några inköp. Hade förvisso kunnat göra dem på andra ställen också, är väl för snäll helt enkelt.

Ja, det är lite kort. Hade vart kul om alla banorna från Arkadspelet fanns med (fast inte lika svåra som arkaden, det är ju sinnes svårt).. Fast spelar man alla tre varven tar det ett tag att plöja igenom...

Du får sätta dig med en "gluggmugg" som de säger i Västerås och mysa ikväll.. Sänd mig en tanke är du snäll ;)
 #735134  by Ludu

Vad säger ni, är Gun.Smoke som Ghost n Goblins att alla tre varv krävs för att det ska räknas eller kan en rättskaffens man i sina bästa år bocka av det efter varv ett?

Jag ska nog ge det ett försök ikväll, men klarar jag det inte på det försöket sparar jag det nog till helgen :good:
 #735144  by Ashaman

Det är så vitt jag vet ingen skillnad mellan rundorna i Gun.Smoke bortsett smärtan i tummarna... Möjligen att man redan har massa poäng å köpa vapen för om man så önskar.

Edit: tack för tanken Kahn! :)
 #735151  by Longson

update: blue shadow, sista banan sista bossen sista livet sista continue, 1 prick kvar av sista bossen. Game over =(
 #735161  by segasonic

Haha! :D
 #735166  by Ludu

Aahh, surt!! Gjorde du samma misstag som mig och körde för offensivt mot slutet? "Bättre att kötta på nu, han hinner dö före mig!"

Hursom är Hicksville räddat :D Det blev två varv då jag fick en Game Over på sista banan och inte kände för att samla ihop till en häst på den bana jag redan hade problem med. Då körde jag hellre om från början och utnyttjade de Wanted-affischer jag hittade i det vilda på första varvet (alltid just efter jag pungat ut flera tusen för en ](*,) ) så jag sparade en hel del kosing på vissa banor :good:

Det jag la ut pengar på, förutom enstaka affischer, var hästar, smart bombs och en Mag Num som enbart användes till Ninja (sjukt originellt namn), annars var det turbotumme med originalvapnet som gällde.

Sjukt kul spel :) Skönt med en shooter där inte ett enda dödsfall innebär omstart för att ha någon chans.
 #735197  by Longson

Ja det blev ju så, men han har så lite liv kvar måste chansa!

spelade lite till och så här såg det ut

Image
hade bara inbillat mig att spelet är jätte svår.
Det är bara att tänka om och försöka hitta taktik så var dne inte så svår trots allt.
väldigt underhållande spel!
4,5 av 5 ninjor

Image
den andra spelet var fasktisk 1a gången jag lirade det.
Helt oke spel en aning för lätt samt ganska kort. Men man fick fortfarnde dne känslan yes jag har klarat ett spel (inte gjort de på länge) 3 av 5 flygplan av mig
 #735266  by segasonic

Krut.Rök nästa? :D
 #735288  by Ludu

Snyggt Longson :good: Talespin var rätt knepigt för mig innan jag började köpa rätt uppgraderingar :lol:

Kahn: din skurk!! ;) Är det, som Ashaman säger, ingen skillnad på varven eller bli det svårare?
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 227

Instagram #sndb.se