Eftersom det verkar skilja sig huruvida men kan åka hiss och smita igenom dörrar när man är en lite flygande fe i Zelda 2 så vill jag kolla hur ställningen är:
Moderator: Moderatorer
nes_nerd_no_1 wrote:Man kan det på FDS-versionen!Vilken version är det...?
Tawny wrote:man kan flyga genom dörrarna på svensksålt nes classic till GBAIntressant. Om jag kunde göra det i min version som köpes precis när den kom ut och jag inte kunde göra det i den version som jag har nu så har det ju hänt något. Om det är så att Nintendo fixade till vissa saker till senare versioner, troligtvis för att Nintendo ville förbättra så är det ju märkligt om man kan göra det i GBA-versionerna. Eftersom de kom ju ännu senare och man skulle kunna tänka sig att de vill... vaddå med att ge ut orginalversionen?
Smart Cat wrote:Famicom Disk Systemnes_nerd_no_1 wrote:Man kan det på FDS-versionen!Vilken version är det...?![]()
Smart Cat wrote:de gav kanske ut USA-versionen på GBA bara, och i den gick det att flyga igenom alltid?Tawny wrote:man kan flyga genom dörrarna på svensksålt nes classic till GBAIntressant. Om jag kunde göra det i min version som köpes precis när den kom ut och jag inte kunde göra det i den version som jag har nu så har det ju hänt något. Om det är så att Nintendo fixade till vissa saker till senare versioner, troligtvis för att Nintendo ville förbättra så är det ju märkligt om man kan göra det i GBA-versionerna. Eftersom de kom ju ännu senare och man skulle kunna tänka sig att de vill... vaddå med att ge ut orginalversionen?
Tawny wrote:Aha! Den japanska alltså.Smart Cat wrote:Famicom Disk Systemnes_nerd_no_1 wrote:Man kan det på FDS-versionen!Vilken version är det...?![]()
Tawny wrote:Har du också handlat av Greger i gränden?Smart Cat wrote:de gav kanske ut USA-versionen på GBA bara, och i den gick det att flyga igenom alltid?Tawny wrote:man kan flyga genom dörrarna på svensksålt nes classic till GBAIntressant. Om jag kunde göra det i min version som köpes precis när den kom ut och jag inte kunde göra det i den version som jag har nu så har det ju hänt något. Om det är så att Nintendo fixade till vissa saker till senare versioner, troligtvis för att Nintendo ville förbättra så är det ju märkligt om man kan göra det i GBA-versionerna. Eftersom de kom ju ännu senare och man skulle kunna tänka sig att de vill... vaddå med att ge ut orginalversionen?
jag kunde det på mitt z2 jag hade när jag var liten också och det köpte jag typ när det kom ut så det borde varit en tidig, men jag kan inte garantera att den var svensk för jag köpte den genom nån tjomme så det blev billigare
Sanna wrote:Appropå konstiga grejer i Zelda II, någon som gått på taket av ett palats och förflyttats sig från taket av ett palats till ett annat?Japp. Ingen större mening med det dock. När jag gick ut ifrån palatset så hamnade jag mitt i bergen vid det sista palatset. Och eftersom Link inte är så bra på att klättra i berg så var det bara att stänga av.....
Det går tydligen enligt Nintendo Power (May/June 1989 numret).