• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#728045  by segasonic

Inte vad jag minns :good:
 #728048  by Vikeskar

nix, bara dra dig från A till B.

EDIT: Gav mig på Lion king till nes.....ölkmf<ölkfmböd
Går det ens att spela igenom, känns fan inte ens spelbart :S hua.
efter ca 30 min, t.om jag gick i slowmotion här hemma
 #729396  by reznorhead

Spel som jag klarat sedan maj.
Mega man 1-5
Ninja Gaiden
Zelda 1 o 2
Turtles
Metriod
Contra 1 o 2
Power Blade
Castlevania 1 o 3
Ninja Crusaders NTCS
Kid icarus
Gremlins 2
Batman
Gunsmoke
Darkwing Duck
Little Samson
 #729808  by nittan

Det har blivit en hel del NES på sistone. Shadow Warriors 2 och Castlevania 3 avklarade. Spel nummer 23 och 24 i ordningen :)
Roligt att båda två har väldigt lika slut där de plågade huvudkaraktärerna håller om varandra samtidigt som allting rasar ihop i bakgrunden. Väldigt kul och väldigt svåra spel!
 #730188  by Nils

Klarade SMB2 nu. Jag hade ett hjärta och inga continiues kvar när jag slaktade Wart :P
 #730444  by osiris

Va ett tag sedan man klarade smb2 va dags idag :good:
Attachments:
smb2.jpg
smb2.jpg (1.05 MiB) Viewed 6178 times
 #730899  by Ashaman

Jag har velat revanscha Rollergames ett bra tag nu. Jag å Rakis satt ett tag igår å kom till plattformsbiten på djungelbanan.
Idag tog vi nya tag och klarade av djungelbanan och sedermera hela spelet! Så jäkla skönt att äntligen sätta det här spelet!

Ett ganska kort men sjukligt oförlåtande spel. Vi dog inte många gånger på fiender, men ack vad vi föll i stup. Nu när jag tänker tillbaka känns det som att spelet var ett enda långt parkourhoppande... Dock skönt att klara det!

Mestadels användes mellangubben, "Rockers" men den lite snabbare tjejen användes på en bana.
Image
 #730901  by nittan

Image
Den här rackarn satt i konsollen i nästan två veckor! Fast jag spelade det inte särskilt seriöst förrän de senaste 5 dagarna. Är nästan beredd att klassa Blaster Master som det svåraste spelet hittills. Bossarna känns nästan som en orättvis utmaning med tanke på hur många gånger man måste träffa dem.

Det var iaf spel nummer 25 på listan och det får bli ett lättare nästa gång :)

Snyggt jobbat fellow Falkenbergare! :)
 #730902  by Tomp

Gratulerar gubbar. Man blir motiverad att ta sig an mitt projekt lite mer ambitiöst nu när man ser er revanscha loss. Smb2 är dock ett av få spel jag klara som liten knodd men det är värt att varva.

Vilken gubbe(eller gumma?) använde du, Airrider?
 #730912  by reznorhead

Klarade också Rollergames i helgen. Blev positivt överraskad av den tighta kontrollen och utmaningen som var svår men aldrig omöjlig. Ett roligt och originellt spel som i mitt tycke förtjänar mer uppmärksamhet, speciellt då det går att hitta för runt hundralappen.
 #730918  by rakapparat

@snotcrow - De ord som kommer ur vår mun när vi spelar spel är icke att höra i ett offentligt rum ;)
Sjukt skönt att vi kirrade Rollergames tillslut. Definitivt ett try and error spel rakt igenom.

Håller med dig reznorhead, när man väl fått grepp och kontrollen är den tight! Hade du också problem med 5-2 och 5-3 innan sista bossen, rullbanden och backarna med minorna?
 #730960  by reznorhead

5-2 var lite värre än 5-3. Klarade den med Hot Flash(medelåldersbesvär) då hon kunde hoppa extra långt. Fightingen blev ett störande uppehåll i plattformandet.

5-3 hade jag bara 35sek på mig att klara och var jätteskakis innan jag visste att det var en checkpoint. Efter rullbandsbackarna skulle man svänga snävt men jag fixade det på första försöket tack o lov!

Djungelbanan var också jobbig då det saknades en checkpoint i grottan. Fast på alla försök så blev jag bättre på fightingen. Första gången jag klarade alla hopp i grottan hoppade jag rätt ut från stupet. Fattade ingenting. Senare när jag förstod att man kunde ta det lugnt så hittade jag öppningen i väggen.

Sista bossen verkade asjobbig tills man hittade rätt strategi. Vad tyckte ni?
 #730961  by Nils

@Tomp Använde bara Mario och Peach :)

Nu gör jag 0LD5K00L stolt och spelar Lost Levels. På värld 8 nu...
 #730964  by Ashaman

Håller med om att 5-2 var värre än 5-3 (även fast jag klarade 5-2 och inte 5-3 ;))! 35 sek verkar vara standard där. Det hade vi med! Det tog ett bra jäkla tag att lösa hoppen på de första banden på 5-2.. Vi körde också med den heta pinglan där, som sagt, för fartens skull.

Sista bossen gjorde rakis tre försök och misslyckades medan jag satte honom på tredje (varannan bana, varannat liv) :)

Och jag håller med om den satans grottan! Det var också rakis kunglighet som tog oss genom den! :)

Och snotcrow: Det kanske hade varit skoj för er, men våra kvinnor hade varit rasande över att vårt språkbruk blev offentligt... Det är illa nog när bara de hör :lol:
 #731001  by reznorhead

Spelade också med en kompis men han stack när vi var på 5-2. Revansch är verkligen en bra show, gillar spel med oändliga continues, lättare att vara två då. Man kan uppmuntra varandra och tillåta misstag.

Tror att Battletoads hade varit sjukt kul med infinte lives. Blir nog mitt nästa projekt :)
 #731031  by Tomp

BattleToads tror jag har lite varianter på extra-livs-fusk... Bara att peppra upp dina 1ups och kriga på med polaren :)
Extra Lives at the Game Over Screen
While the timer is counting, press and hold DOWN + A + B then press START.
Extra Lives
At the title screen hold Down + A + B and press Start.
 #731109  by Nils

Lost Levels avklarat!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (253.33 KiB) Viewed 6106 times
 #731561  by Mikegyver

Klarade igår av Adventures of Lolo.

Riktigt trevligt spel men gud vad vissa pussel fick en att jobba, speciellt dom som var mer om utförandet.
Vet inte hur många gånger man råkade putta saker ett halvt steg för mycket när man hade bråttom.
 #731628  by Ludu

Snyggt jobbat, Mike! Är det något man delar upp eller kör i ett sträck? Vissa spel blir ju bättre när man bara kör ett par enstaka banor åt gången och andra när man bara köttar igenom.

Angående Rollergames, jag lirade bara som knubbis genom hela spelet och håller verkligen med om att det är en underskattad pärla! :good:
 #731631  by Mikegyver

Körde det på 3ds så kunde spara när jag ville mellan banorna men annars är det ju lösenord för varje bana men då det är 50 banor totalt så delade jag upp det lite vilket var ganska skönt då jag tycker man vart lite trött i huvudet ibland som iallafall jag blir av pusselspel då och då
 #731823  by Ashaman

Grymt!
Jag varvade det för en 5-6 år sen också... När jag var liten kom jag aldrig förbi staden och den där jäkla kloaken... Förstod inte. Jag tror att jag hade tur sen när jag kom till teknodromen, för jag har inget minne av att jag letade... Hur gick det för dig med att hitta teknodromen?
 #731875  by opkij

Teknodromen var bara svår att hitta första gången, det är tre olika platser den kan vara på men för det mesta hade jag tur och hittade den på första eller andra platsen jag letade på.
 #731950  by 0LD5K00L

Airrider wrote:Lost Levels avklarat!
Snyggt jobbat Airrider! Spelar du på en reprokassett eller är det "äkta vara" så att säga?
  • 1
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 227

Instagram #sndb.se