• Senast avklarade G&W-, GB-, GBC- och GBA-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #711191  by Ufouria
 
Första Bubble Bobble avklarat. Usch vad dåligt jmf med NES versionen. Segt, svårstyrt, svårhoppat och så har man inte överblick över hela banan som man har i NES versionen. Det var en pina att ta sig igenom men nu är det gjort för första och sista gången. Ska väl ge 2:an en chans oxå men inte nu på ett bra tag.

Betyg: 2 bubblor av 5 möjliga
Image
 #711206  by Bjorkil
 
Jag började spela det men pallade inte länge. Jag har aldrig spelat Nes-versionen så jag trodde att den var lika tråkig men det låter ju bra att så inte är fallet.
Riktigt tråkigt spel.
 #712086  by 0LD5K00L
 
Mario's Picross är grymt! Riktigt skoj att sitta med emellanåt. Fiskade hem tvåan från Japan för ett tag sedan och kan starkt rekommendera det spelet också.
 #712364  by Ludu
 
Mega Man Xtreme 2, grymt underskattat spel :)

Förvisso är det en 8-bitsport med delar av X1-3 så jämfört med dem är det väldigt spartanskt, men på egna ben är det fortfarande riktigt gediget. Det är lite knas att måsta spela det 2.5 varv för att få möta Sigma (oops, spoiler..). Fyra mavericks plus slutbanorna med X, fyra andra mavericks plus slutbanorna med Zero för att sedan få spela Xtreme mode: alla åtta mavericks är tillgängliga, klassisk boss rush i slutet med Sigma i sista rummet och möjlighet att byta mellan X och Zero med ett knapptryck när som helst. Med andra ord det som borde ha varit main game från början :P

Jag hade riktiga problem med Sigma tills det slog mig att jag glömt aktivera en specifik buster part. Efter det var han busenkel! Överlag gjorde de buster parts man aktiverade spelet otroligt lättsamt men det kan vara skönt att spela såna spel ibland oxå :)

Rekommenderas skarpt :good:
 #712610  by Ludu
 
En barndomsdröm gick just i uppfyllelse :D Jag har äntligen klarat Bowsers mini-game på level 3 i Mario Tennis GBC!!

Men det var svettigt må jag säga! Som Bowser möter man Wario och Waluigi i en 5 set 6 game-match och när jag var yngre (runt 2001-2002 måste det ha varit) gav jag till slut upp pga den vansinniga svårighetsgraden. När jag nu såg att man låste upp en bana i N64-versionen kände jag att det var läge att försöka igen.

1-0, 1-1, 1-2, 2-2, 3-2. Inte nog med att det var så sjukt jämnt, batteriet höll på att dö :lol:
 #713338  by stuff_larsson
 
Pokemon Blue, det var lite segt i slutet. Klockade in på lite över 40 timmar. Tur man hade ett flak Tuborg grön som energidryck i slutet ;)
Persian, Aerodyctal och Charizard blev mina favoriter!
 #713385  by Ludu
 
Bra jobbat :) Det låter väldigt rimligt om du mest satsat på ditt team :good: Väntar generation II eller blev du mätt?

Nästan så jag blir sugen på att köra Yellow, jag har bara kört Red & Blue och deras GBA-remakes. Men men, det får bli senare. Jag har andra GB-spel som går före i kön då det inte var alltför längesedan jag besökte Kanto.
 #713403  by segasonic
 
Bra jobbat, stuff_larsson! :good:
 #713463  by Ludu
 
Nope, ingen alls. Skillnaden är som du säger att ett fåtal pokémon är exklusiva till respektive version. 22 stycken är färgexklusiva jämnt fördelat mellan spelen.

Om man enbart kör själv med en version av spelet är maxantalet alltså 150 minus 11 exklusiva minus 6 av de starter man inte valde minus 4 som utvecklas vid byten minus 2 Eevee-utvecklingar, man kan välja en av tre = 127 (med felmarginal, jag kan ha missat något).

Allt för att uppmuntra att spelare ska byta med varandra :)
 #713603  by Sistabossen
 
JA jag har klarat ut Mystic Quest aka Seiken Densetsu: Final Fantasy Gaiden på Japanska. Så i stort sätt klarat ut det Första Secret of mana spelet eller Final Fantasy. Ja man får tolka som man vill. :)

Men det är ett bra spel GB, rekommenderas. Så det får 4 / 5 :good:
 #716087  by Ludu
 
Castlevania Legends! Jag skulle säga att det håller lika hög nivå som Belmont's Revenge :D Helt fantastiskt spel! Det enda jag fick göra om var då jag på andra banan tog fel väg vid korsningen och sedan inte kunde återvända för att hitta en av de fem objekten som är gömda (låste det upp det bra slutet månntro? Jag har glömt varför man skulle samla dem). Annars gick allt som smort och det känns verkligen som ett spel jag kommer att spela flera varv framöver :good: Klart över förväntan med lagom svårighetsgrad och minimal Castlevania-frustration.
 #716123  by Ufouria
 
Najs! :good:

Visste inte att man skulle samla 5 objekt. Hur ska man kunna veta det? Tror det var i Legends som jag kom ner i något hål (efter att ha piskat något) och det enda sättet att komma vidare var att ta livet av sig. Kan det ha funnit ett föremål i den hålan tro.
 #716133  by Ludu
 
Det finns egentligen inget som pekar på det förutom de fem tomma rutorna på den alternativa pausskärmen (select). Jag visste bara om det för att jag sett recensioner på spelet långt innan jag köpte det.

Om du kommer till en vägkorsning och råkar välja den väg som slutar med en dörr (eller rasande bro på bana två) är det bara att vända om och välja det andra alternativet. Föremålen, som är de klassiska subvapnen, är alltid i en ljusstake vid en återvändsgränd :)

Jag tror du syftar på fällan på första banan. Man kommer upp när man dödat alla zombies men det tar så sjuuukt lång tid. Det skulle inte förvåna mig om det är runt 30 stycken som spawnas.
 #717503  by 3gengamern
 
Deja vu II Lost in Las Vegas
Tog äntligen mig tid att klara ut spelet.
Gillar man det första Deja vu så är tvåan mer av samma sak, dock är svårighetsgraden på pusslen uppskruvade flera snäpp. Blev själv vid ett par tillfällen tvungen att krypa till korset och konsultera en guide, annars hade jag ex. aldrig kommit på att använda funktionen "öppna" på en redan öppen låda för att hitta ett lönnfack i botten.

Tre snokar av fem möjliga!
Attachments:
P6058733.JPG
P6058733.JPG (938.57 KiB) Viewed 20229 times
 #717555  by segasonic
 
Jag hade ingen aning om att det fanns en uppföljare. Ska ta mig an det när tillfälle ges och när det är införskaffat :yes:
 #717806  by segasonic
 
Ska kika närmare på det! :good:
 #719132  by Tronin
 
Ninja Gaiden Shadow (GB)

Det var ganska behagligt att ta sig igenom de fem banorna. När jag väl hade lärt mig bossarnas mönster gick det nästan lekande lätt. Kontrollen är inte lika precis som till NES, men det är ändå ett bra spel. Lagom långt dessutom :good:
 #723918  by Ludu
 
ÄNTLIGEN!! Efter att ha kämpat flera timmar igår gav jag ett nytt försök idag och klarade King Dedede i Kirby's Pinball Land! :D Förvisso börjar spelet bara om från början så man kan fortsätta bygga sin high score men jag nöjer mig där. Igår kom jag till Dedede två gånger med alla liv kvar men lyckades ändå klanta bort varenda ett. Nu klarade jag till och med en extra boss men lät sedan Kirby ramla ned medvetet för att avrunda. Jag har sett allt spelet har att erbjuda och kan äntligen bocka av det :)

Jag är inte som Kristoffer när det gäller flipperspel :lol:

Sjukt frustrerande om man satsar på att spöa bossarna. Trevligt om man bara försöker hålla sig vid liv och samla poäng sakta men säkert!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Instagram #sndb.se