• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#712165  by Ashaman

Jag och Rakapparat klarade MM5 förra veckan. Lättaste dittills i Nes-serien!

Idag satte vi Wily på plats igen, fast i sjätte spelet i serien! Kul spel som krävde en del nötande innan vi klarade det. Väldigt lätt slutboss (enligt rakapparat som fick äran att mörda Wily den här gången...

Jag skulle nog personligen rangordna spelen enligt följande efter att ha varvat samtliga:

2,1,5,6,4,3.

Nu har vi revanschat samtliga MM och kan ge oss in på nya äventyr :D

Edit:varpå rakapparat sätter in MM2 i konsolen :DOG
 #712171  by Ufouria

Haha! :D

Bra jobbat som sagt! Kul att vara två och spela igenom megisarna.

Rankningen ser bra ut! Jag hade eventuellt bytt plats på 6:an och 4:an (och ibland 1:an och 2:an - går inte att säga vilket som är bäst av dessa).
 #712175  by segasonic

Kör igenom nian och tian också :yes:
 #712265  by WERY

För mer än 15 minuter sedan blev jag klar med årets Hellrun i Super Mario Bros 2: The Lost Levels

Det gick mycket bättre än förra året och jag sprängde 5 miljonersgränsen för första gången någonsin, när jag spelade ett av varven. En dag skall jag göra det utan att dö
 #712497  by WERY

Tackar. Jag är ganska nöjd överlag med årets Hellrun. Trots att jag inte spelat sen förra året, så var jag inte rostig utan det gick smidigt och snabbt. Även första gången lägsta poängen landade på 4 miljoner. Kommer troligtvis att spela mer längre fram och försöka få 5 miljoner utan att dö. Det har länge varit ett mål som ännu inte nåtts
 #712532  by Ufouria

Total Recall avklarat för första (men troligen inte sista) gången. Me like! :D Typiskt Sanna-spel - så där lagom dåligt (i andras ögon) och aningens frustrerande pga jobbiga fiender som katten/hunden.
Image
Last edited by Ufouria on 02 Aug 2014, 15:15, edited 1 time in total.
 #712622  by Ufouria

Här är han :)
IMG_3517.JPG
IMG_3517.JPG (735.1 KiB) Viewed 4702 times
Spelade igenom det en gång till. Upptäckte nu att han försvann ner i ett hål i väggen efter att man dödat honom :lol: Han står precis framför det hålet men det är ett likadant hål som är på våningen ovanför längst till höger.
 #712640  by segasonic

Longson wrote:har klarat en del spel men kan inte infoga bilder via mac?
Du måste vara VIP för att bifoga bilagor. Laddar du upp bilden på extern lagringsida kan du använda IMG-tag(g)arna precis som förr :good:
 #712746  by Vippe

Nice! Det tog också många år innan jag klarade det.. förra året så dundrade jag genom det ett varv första dagen sen dagen efter så tog jag alla 3 varven =) Skitbra spel verkligen.

Spelade genom CnD2 häromdagen.. inte fullt lika bra som första spelet men ändå skapligt kul iaf.

Tänkte tag i det där med att spela genom en del "måste-spel" som jag aldrig har klarat av pinsamt nog. Saken är väl den att jag spelade bara dessa spelen hos mina vänner och de som ägde spelen fick inte heller låna ut spelen så det blev aldrig att jag kunde spela så mkt som jag ville. Hjälp mig att välja ut av följande:

Metroid
Kid Icarus
Zelda
Link

Har sådan beslutsångest att jag aldrig kommer igång annars :DOG
 #712753  by Lirod

Metroid! Jag hade inte lirat det som barn men spelade igenom det tillsammans med Das Vater för någon månad sedan och kan bara säga att det är riktigt bra spel (speciellt för att vara så gammalt)! Efter det kan jag rekommendera dig att spela igenom Metroid II: Return of Samus (Game Boy-spel) via Super Game Boy (SNES) eller Game Boy Player (NGC).

:good:
 #712758  by Vippe

Ja egentligen är jag mest sugen på Kid Icarus eller Link.. men det känns så fel att spela Link när man inte klara Zelda ;)

Så det får nog bli Kid Icarus eller Metroid då jag redan spelar ett Zelda spel på annan konsol (Windwaker HD)
 #712767  by Hrossharsgrani

Link är helt klart det bästa spelet av alternativen så det skulle jag köra på. Metroid var verkligen oerhört trist när jag spelade igenom det.

Klarade Bill & Ted's Excellent Video Game Adventure idag. Går mest ut på att leta efter gömda föremål genom att hoppa på vissa ställen, ungefär som ett helt spel där man bränner buskar/bombar på random platser som i Zelda. Enormt drygt.
 #712791  by Ufouria

Hrossharsgrani: Prova GB versionen av Bill och Tedd. Helt annorlunda och riktigt bra spel. NES versionen ser hemsk ut (kollade youtube). Starkt att ta dig igenom det.
 #712912  by Nightstalker

Metroid = Skjuta flugor i rör. I övrigt är det mysigt :D

Jag drog igenom Probotector 2 för andra gången idag.
Det börjar bli dags att nöta utan powerups snart...jag ser inte fram emot sista banan utan "F".
 #713473  by Skoberget

Jag skulle nog köra Kid Icarus först - mest för att det är ett rätt så kort spel som borde gå snabbt att klara. Sedan Metroid - kär gammal favorit.
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 227

Instagram #sndb.se