• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#704158  by Sonefors

Pinge wrote:Sen kommer alla man väckt in och hjälper dig på bossen i det templet, dom är dock ganska värdelösa och dör som flugor. Men har man många så gör dom en marginell skillnad....
Om jag inte minns helt galet så har jag klarat en boss uteslutande med dessa, jag var själv äggplantad och ville ge det ett försök. Borde ha varit den andra, det är ju den enda som följer samma mönster hela tiden så det är rätt så enkelt att hålla sig undan.
 #704677  by Hveem

Image

Har lirat Kickmaster i nån timme nu. Fan va kul när man kommer igång!

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 #704682  by 3gengamern

Första templet i Kid Icarus är avklarat, med enbart hjälp av änglakeruberna. :good:
Blev äggplantad i sista rummet före bossen och orkade inte springa tillbaka.
Lyckligtvis hade jag räddat så många att de precis räckte för att nita bossen som tacksamt nog förhöll sig passiv i andra änden av rummet.
Last edited by 3gengamern on 17 Jun 2014, 19:27, edited 1 time in total.
 #704748  by Chefren

Megaman 2. Ska precis klå heatman innan det är dags för wilybanorna
 #704766  by i<3zelda

jag har alltid wood man som sista, älskar den låten med :D quick mans är förvisso skön med, men hela spelet har bara bra musik:D
 #704775  by Chefren

Har alltid tagit heat man sist, gillar inte banan eller låten plus att jag aldrig kommer ihåg vem man får item-2 av för att kunna flyga förbi blocken, därför safear jag och tar den sist :D
Vart ett tvärt avslut. Gick och pissade och när jag kom tillbaks var jag ute på stage select igen. Så jävla märkligt! När jag försökte starta heatman igen hängde sig spelet :(
 #704789  by Hveem

Börjar alltid med Metal Man och precis som Chefren så avslutar jag med Heat.

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 #704817  by Ufouria

Själv börjar jag med Air Man för att jag inte gillar att precisionshoppa (gillar inte banor där man kan ramla ner och dö direkt). Det gäller även MM 1 där jag börjar med Guts Man pga de flygande plattformerna i början. De är iofs lätta i härliga PAL verisonen men jag safar och kör den först iaf så kan jag vara nästan säker på att klara spelet utan att dö. (alltså ramlar jag ner på Guts man bana startar jag om)

Snacka om att nästan alla kör i helt olika ordningar. Wily banorna kör vi i samma ordning iaf ;)

Air Man --> Crash Man (Clash Man står det väl på baksidan) --> Metal Man --> Bubble Man --> Heat Man --> Wood Man --> Flash Man --> Quick Man
(så kör jag nog oftast, men det varierar)
 #704838  by 3gengamern

Börjar också alltid med Flash Man han är så enkel med bustern att man kan fixa det med förbundna ögon. Alternativt kan jag ibland börja med Wood Man där man inte ens behöver flytta på sig utan bara mata på med skott och emellanåt hoppa över löven.
Last edited by 3gengamern on 28 Oct 2015, 11:30, edited 1 time in total.
 #704928  by Shigeru

Flash man är en av mina favoritlåtar i serien också, nog den bossen jag känner starkast relation till då jag kört han flest ggr :) Han har en jäkla mesig design tycker jag dock! Måste även säga att jag tycker MM3 inte var helt långt ifrån att komma upp i MM2s nivå soundtrackmässigt, Snake Man o Hard Man <3
 #704935  by Ufouria

Ja, han ser verkligen töntig ut, likaså Heat Man :lol: Quick Man är snyggast :birdo: Gillar oxå musiken på Flash Mans bana. Egentligen älskar jag musiken i hela Mega Man 2. Däremot har jag inte fattat tycke för MM 3 musiken :(
 #708764  by Lirod

Das Vater och jag fortsätter dagen med Super Mario Bros. 2. Ett tips är att läsa instruktionsmanualen och förundras av fiendebeskrivningarna! Vi postar en del av de bästa engelska beskrivningarna på Miiverse.
 #708964  by segasonic

Gillar att ni har manualerna framme när ni lirar :good:
 #708973  by Ufouria

Håller med där ang. manualen. Kul att ni kikar i dem så de kommer till användning. Jag brukar på min höjd (kan man säga så) kolla om det är svensk text i manualen :) Samma sak med A4-bladen. Vecklar upp den en gång och kollar som hastigast på den. Därefter får den ligga osynlig i kartongen resten av sitt liv, eller tills att någon annan tar hand om spelet.
 #709233  by Hveem

Stendött på jobbet idag så jag tänkte ge mig på detta legendariska lir. Men fy faaan vilken skit!
Upp i hyllan igen.

Image
 #709298  by osiris

spelat lite Startropics, har aldrig spelat det förut! Varit sugen länge på att köpa och lira det!
Riktigt trevligt spel må jag säga :good:
 #709448  by segasonic

Barbie är ju helgrymt! :D
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 81

Instagram #sndb.se