Jag blir sällan arg på spel men ikväll har jag förmodligen oroat grannarna med diverse väl valda svordomar. Med andra ord har jag efter mycket om och men klarat av Jetsons: Cogswell's Caper. Jag blev peppad när det pratades om det i tråden och hade ändå inget annat för mig.
När jag startade de hade jag inga större problem med det. Lite segt överlag, i synnerhet jämfört med det blixtsnabba Chip n Dale, men rätt trevligt ändå. Detta fram tills jag kom till den bana jag gav upp på förra gången och alla minnen kom tillbaka: den där jäkla kugghjulsbanan! Inte nog med att jaktsekvensen ger otaligt många tillfällen att snubbla på så är bossen inte att leka med heller om man ens tar sig dit! När jag svor på att det var allra sista försöket (försöket innan dog vi båda samtidigt) tog jag mig faktiskt förbi honom. Efter det var det rätt normal utmaning igen fram till Cosmosbossen. Jag listade aldrig ut något bombsäkert sätt att ta tag i stjärnorna han kastar ut!! När jag till slut klarade av den var det ren tur att jag fått bort den övre rymdvarelsen och hade tillräckligt med projektiler för att på ett säkert sätt avsluta banan. Hujeda mig!
Om det inte vore för ovan nämnda grova snedsteg hade jag nog ändrat uppfattning. Resten av spelet är faktiskt rätt kul om än lite segt, men frustrationen dessa två banor orsakat är inget någon ska behöva genomlida. Jag backar inte för en utmaning men alla andra ställen jag dog på kändes det som mitt eget fel, inte att spelet var orättvist. Hur i hela friden ska man lista ut att stjärnorna går att plocka upp när de orsakar skada från nästan varje vinkel?? Tajmingen måste vara helt perfekt!
Nåväl, jag kan åtminstone säga att jag gillade mellansekvenserna

Snygga bilder som kändes mycket trevligare än att bara ha textrutor under vanliga spelgrafiken.
Kontentan är iaf att ni bör spela Jetsons. Kanske kan ni förbise de fel jag hakade upp mig på. Om så är fallet kan ni nog få ut rätt mycket av det

Det positiva jag fick ut har tyvärr överskuggats av kugghjul och stjärnor..