• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#700682  by toffe-86

Double dragon 2...fan va gött!
Bara första kvar, går bakåt på dessa.
Någon som klarat alla tre å kan säga vilket som är svårast.
Tyckte detta var svårt faktiskt.
 #701013  by Ludu

Toffe: Jag spelade igenom ettan och tyckte det var riktigt jäkla svårt! Sen testade jag tvåan bara lite snabbt och kände att det med övning ska gå. Jag klarade bara 4-5 banor så det kanske blir sjukt svårt mot slutet? Jag behövde helt enkelt ta en liten paus från börja-om-från-början-spel så jag nöjde mig med ett försök för att se vad jag kommer ge mig in på :)

Men du har klarat trean alltså? Det ska ju tydligen vara en bragd :) jag har inte ens det på inköpslistan pga det dåliga ryktet...
 #701032  by Nightstalker

Probotector 2 i co-op? Galet med skills där :good:
Probotector blir svårare om man kör två tycker jag.

Jag började köra lite igår men dog på näst sista banan!
Andra "overhead-banan" åt upp mina liv. Random nomnomnom varelserna som dyker upp ur marken. Fyfan.
Helt klart den svåraste banan hittills.
 #701037  by Ludu

Nightstalker: Ja den skapar lätt problem, men håll dig på en sida och fortsätt mata så ska det nog gå :)

Om du spelar nå Gameboy kan jag även rekommendera Probotector där :good:
 #701051  by Nightstalker

Ja, overhead är inte ens kul :(
Vad är felet med 2an till GB?
Det får väl bli Probotector till GB när jag är klar med Probotector 2 till NES :)
 #701198  by segasonic

Snyggt! :good:
Ja, de har klarat ettan och tvåan tillsammans :yes:
 #701270  by Ufouria

3:an är hemsk i jämförelse med övriga i serien.

Var även besviken på 4:an första gången jag spelade den. Det var så elakt med flera ställen där det var taggar när man hoppade ner. Första gången man hoppar dör man eftersom man inte har någon aning om vart taggarna är.
 #701277  by toffe-86

AppleofAdam:
Trean gick faktiskt snabbare än tvåan, det är ju frustrerande när man ska börja "timea" massa hopp i ett spel där man knappt kan hoppa.
Ska och borde ta mig an ettan medan man har det i sig.
 #701279  by Hrossharsgrani

AppleOfAdam wrote: Men du har klarat trean alltså? Det ska ju tydligen vara en bragd :) jag har inte ens det på inköpslistan pga det dåliga ryktet...
Trean tycker jag är det enklaste av DD-spelen (slutbossen är ganska jobbig dock). Det är ett riktigt bra spel så det bör du införskaffa. Ettan anser jag vara det svåraste, väldigt lätt att ta sig till sista banan men sen blir det tufft.

Klarade Fester's Quest i helgen. Förvånansvärt linjärt spel, jag hade fått för mig att det skulle vara en mängd förvirrande labyrinter i spelet. Ganska lätt dessutom.
 #701286  by i<3zelda

Det är ju inte riktigt vad avgn gör det till isåfall, aldrig ens provat det efter att ha sett hans klipp haha
 #701294  by Kahn

i<3zelda wrote:Det är ju inte riktigt vad avgn gör det till isåfall, aldrig ens provat det efter att ha sett hans klipp haha
Bara köra igång :)
Det är inte så stort så går skapligt fort att klara om man nöter lite!
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 227

Instagram #sndb.se